Hoe krijg je geluid met USB A-B Cambridge cxn?

Started by Worf, December 22, 2017, 20:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Worf

Ik heb mijn cd's in flac op een Qnap server staan. De CAmbridge cxn is nu nog met rca verbonden met de versterker. Nu wil ik dit met een USB 2.0 kabel A-B. De versterker heeft een type B ingang. Maar als ik dit verbind en de versterker op bron usb zet heb ik geen geluid. Wat doe ik verkeerd?

Dirk

op de Google afbeeldingen die ik zie van zo'n cxn lees ik bij de USB-A ingang de tekst "for local media"...wat wslk zoveel betekent dat je er een USB-stick met content op kan aan sluiten.

als je er audio uit wil krijgen lijkt me dat niet zo meteen te kunnen, want bij de USB-B aansluiting staat de tekst "USB audio in"...wat wslk betekent dat je de cxn ook als DAC kan gebruiken met USB-input.

evidente vraag eigenlijk, maar...wat zegt de handleiding er over?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Siddartha

Denk niet dat dit gaat lukken, dat kan alleen met ren laptop of pc waarbij de Versterker als geluidskaart wordt gezien.
Zoals dynky aangeeft is dst alleen voor usb sticks en externe schijven
Kun je em niet coaxiaal of optisch aansluiten?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Worf

Een dealer beweerde dit met de toevoeging dat dit de beste kwaliteit oplevert. Maar ik zit dus te kijken en hoewel ik geen expert ben  dacht ik ook dat het helemaal niet kan. Jullie zien het dus hetzelfde.