Input lag hw65es

Started by jeroens1983, December 22, 2017, 08:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroens1983

Zoals sommigen misschien weten heb ik in augustus een nieuwe sony hw65 gekocht. Deze kwam in de plaats van een hw30.
Nu heb ik sinds vorige week eindelijk mijn racesim weer zover klaar dat ik een paar rondjes heb kunnen rijden en nu is het me opgevallen dat de nieuwe beamer het bij lange na niet trekt.
Welke modus ik ook kies. Het beeld blijft een soort van haperen en ik kan er niet langer na kijken dan een minuut of 5 voordat ik hoofdpijn begin te krijgen.
Deze beamer heeft een inputlag reduction modus en eerlijk is eerlijk, als deze staat ingeschakeld is er geen vertraging tussen wat ik doe en wat er op het beeld gebeurt maar bij snelle beelden flikkert het beeld een beetje,  ik ben hier echt heel gevoelig voor en heb om die reden ook nog jaren op een crt scherm gespeeld ipv een "platte" monitor.
Als ik inputlag reduction uit zet en Motionflow op zn hoogst lijkt het qua beeld beter te gaan maar dan zit er zoveel vertraging tussen dat het gewoon niet speelbaar is.
Mijn oude hw30 had hier absoluut geen last van en ik ben dan ook ten einde raad wat ik ermee aan moet.
Ik heb alle settings al gereset maar zelfs "uit de doos" krijg ik barstende hoofdpijn na een minuut of 10.
Ik heb videos bekeken die ik toen gemaakt heb met de hw30 en deze heeft bijna geen zichtbare inputlag in welke modus ook.
Het valt me ook op dat als ik inputlag reduction aan heb staan de optie motionflow niet meer beschikbaar is en hier gaat het denk ik mis.
De hw30 heeft uit de doos dus blijkbaar minder lag en tesamen met motionflow resulteerde dit is een vloeiend beeld. Iets wat ik met de hw65 absoluut niet voor elkaar kan krijgen.
Vrienden van me zien er niks aan dus ik weet dat het aan mijn ogen ligt maar ik zie het en ik word er stapelgek van.
Ik ben dan zoals het er nu uitziet ook van plan deze beamer te verkopen en een hw40 weer te kopen.  Van wat ik heb kunnen vinden heeft deze unit geen optie voor inputlag reduction en dus hoop ik dat het net zoals bij de hw30 dit vloeiender beelden oplevert.

Hier een video van de hw30 tijdens een rondje rijden.  Aan de bewegingen van het stuur te zien loopt dit nagenoeg gelijk en dit is dus zonder de inputlag reductie functie.
https://m.youtube.com/watch?v=nO4akz7Ihmc
Ik zal later een video plaatsen van de hw65 zodat het zichtbaar is maar ik heb dus gisteren al een paar tests gedaan en er zit zeker een keer zoveel vertraging in en dit is voor mij niet te doen.

Roeland

De Hw 65 geeft wel een enorme bak licht meer dan de hw30.
Mogelijk als je hem dimt dat je dan minder last hebt?
bijv
Lamp mode; low
Advance Iris; Off
Motionflow; Off

Probeer wat settings op off
Heb je nog steeds een naar gevoel doe op de achtergrond een lampje aan (heeft je hoofd een referentiepunt)

jeroens1983

Ik heb het inmiddels een beetje opgegeven.   Ik kan niet langer dan een half uurtje gamen en dan heb ik barstende hoofdpijn.
Met inputlag reductie "zie" ik elke frame voorbij flitsen.  Helemaal bij snelle beelden en dat is echt niet te doen.  En met inputlag reductie uit is het beter maar dan nog is de 60hz verversingssnelheid nog erg goed te zien.   Het hele project staat om deze reden dan ook helemaal stil.
Heb al contact gehad met sony of er nog een nieuwe Hw30 te koop is en of ik daar mijn eigen beamer op kan inruilen.
Ook heb ik de beamer al even te koop gehad om te kijken of er interesse in was en dat was er genoeg gelukkig dus ik zit er iig nog niet mee opgescheept haha.
Ik had het iig echt niet verwacht dat het zo zou gaan.  Ik was zo ongelofelijk goed te spreken over de prestaties van de hw30 en ben daarom ook weer voor hetzelfde nieuwere model gegaan maar ik zou nu echt een moord doen om mn oude beamer weer terug te hebben.

Thamaesta

#3
pm
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Franky P.

Quote from: jeroens1983 on January  4, 2018, 18:07:23
ik zou nu echt een moord doen om mn oude beamer weer terug te hebben.
Ruilen?  ;)
Zonder gekheid, heel vervelend voor je Jeroen dat je deze problemen hebt. Heb je op AVS forums misschien iets kunnen vinden hierover?
Of Sony aangeschreven?
Mvrgr
Frank

jeroens1983

Hahaha. Ik zit er wel serieus over na te denken Frank,   kijk voor films en dergelijke is de hw65 gewoon beter en vooral mooier maar 90% van de tijd zit ik in de racesim en als dat niet gaat heb ik eigenlijk niks aan de beamer.
Sony moet nog reageren dus die reactie wacht ik zowieso nog even rustig af.  De beamer staat ook nog niet in de weg 😊.
Het liefst heb ik dan ook gewoon een nieuwe hw30 en ik denk dat ze ook nog wel nieuw te verkrijgen zijn dus we gaan het zien.
En niet om je nu alvast helemaal blij te maken hoor maar is mn oude hw30 weer helemaal in orde nu die is schoon gemaakt?.
Ben namelijk erg benieuwd wat er is uit gekomen.

Franky P.

Quote from: jeroens1983 on January  4, 2018, 20:48:40
Hahaha. Ik zit er wel serieus over na te denken Frank,   kijk voor films en dergelijke is de hw65 gewoon beter en vooral mooier maar 90% van de tijd zit ik in de racesim en als dat niet gaat heb ik eigenlijk niks aan de beamer.
Sony moet nog reageren dus die reactie wacht ik zowieso nog even rustig af.  De beamer staat ook nog niet in de weg 😊.
Het liefst heb ik dan ook gewoon een nieuwe hw30 en ik denk dat ze ook nog wel nieuw te verkrijgen zijn dus we gaan het zien.
En niet om je nu alvast helemaal blij te maken hoor maar is mn oude hw30 weer helemaal in orde nu die is schoon gemaakt?.
Ben namelijk erg benieuwd wat er is uit gekomen.
Haha ja snap het, bij mij hangt 'ie ook niet in de weg. Schoonmaak heeft het kleur probleem niet op kunnen lossen. Ik heb wel met het interne "panel alignment" het nog iets beter kunnen krijgen
Maar het kleurverloop is er nog wel.
Ik vind het dusdanig weinig storend dat 'ie gewoon in m'n ht hangt. Staan nog niet veel uren extra op, ben nog aan het bouwen dus de uren zijn puur van testen
Laat maar weten bij interesse, je hebt m'n gegevens!