Ik zoek betaalbare RCA kabel op rol om Beolab 6000 speakers te bedraden

Started by Wanteds13, December 20, 2017, 13:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wanteds13

Na onze verhuizing kon ik er niet meer omheen... mijn B&W's zijn te groot voor de woonkamer (en krijgen nu hun eigen ruimte  :pompom:).

In de woonkamer is home theater een stuk belangrijker dan muziek en na wat zoekwerk op marktplaats kon ik de verleiding niet weerstaan een set B&O 6000 speakers te scoren met 7-1 centerspeaker. De 6000 speakers wil ik via line-in op de pre-outs van de versterker hangen. Ik ben er reeds achter dat de B&O's niet-gebalanceerde RCA ingangen heeft, dus ik moet iets van een coax kabel op rol hebben om ze aan de versterker te knopen.

Ik heb het tijdelijk gedaan met een paar lange (cheapy cheesy) leads die ik nog had liggen, maar deze zorgen ervoor dat de speakers een lichte brom laten horen wanneer er geen geluid uit hoort te komen. Zodra ik de leads uit de speakers trek, is de brom weg. Ik vermoed dan ook dat de dunne draadjes nogal waardeloos afgeschermd zullen zijn en storing opnemen die ze doorgeven aan de versterker in de speaker.

Wat ik dus zoek is een geschikte kabel op rol waar ik zelf RCA connectoren op kan solderen, zodat ik de B&O's vrij van brommen kan aansluiten op mijn versterker's pre-outs.
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

Dirk

Mogami/Tasker/Cordial...keuze in pro-kabels genoeg, normale prijzen en perfect qua afscherming.
via Bax of Thomann (oid) kan je dergelijke microfoonkabel vrij scherp inkopen.
aan "ontvanger"-zijde de shield los laten wil al wel eens helpen, dan wordt alle vervuiling afgevoerd naar de bronzijde en hoor je er (als het goed is) niets van terug op je speakers ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

H&C Hifi

Ik gebruik altijd Tasker voor dergelijke toepassingen  :)

Kost weinig en is gewoon degelijk !

jossie

Quote from: Dynky on December 20, 2017, 18:45:51
Mogami/Tasker/Cordial...keuze in pro-kabels genoeg, normale prijzen en perfect qua afscherming.
via Bax of Thomann (oid) kan je dergelijke microfoonkabel vrij scherp inkopen.
aan "ontvanger"-zijde de shield los laten wil al wel eens helpen, dan wordt alle vervuiling afgevoerd naar de bronzijde en hoor je er (als het goed is) niets van terug op je speakers ;)

Ingangen zijn ongebalanceerd, dan kan dit niet Dynky... luidsprekers zijn zwevend.

Tasker kabel is prima, ik zou wel een dunne variant nemen, scheelt gedoe met de cinch pluggen. Bijvoorbeeld de Tasker C286, buitendiameter iets minder dan 4 mm.
Omni !

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dirk

Quote from: jossie on December 20, 2017, 19:32:53
Ingangen zijn ongebalanceerd, dan kan dit niet Dynky... luidsprekers zijn zwevend.
een exact technische verklaring kan ik er niet voor geven, maar als ik destijds bij m'n via (lange) RCA aangesloten Velodyne de shield aan subzijde losmaakte was de brom compleet weg.
met de shield aan beide kanten aangesloten (shield mee op de sleeve/ring vd RCA) was er steeds een lichte brom.
shield ook aan pre-zijde los gaf ook brom...vandaar mijn (misschien foute?) conclusie ;)

nogmaals...ik kan me vwb de technische kant vd zaak vergissen, maar met wat TS zei vwb de bij hem aanwezige brom dacht ik toch meteen aan deze oplossing.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Omni !

Dirk

tip en ring vd RCA hing aan beide kanten identiek aangesloten, echter hing aan bronzijde ook de shield (het geweven deel vd kabel) aan de massa/ring vast.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Ja, ok, dan is er ook een massa verbinding. Wel raar, zoals je het omschrijft met de brom.

Ik weet niet of het TS duidelijk was dat je wel een massa verbinding maakt, zonder gaat niet. Ik dacht dat je zonder bedoelde.
Omni !