JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Quote from: Dirc on May 21, 2018, 16:39:44
Welke uitkomst?

Op het oor is dit niet te testen dus ik heb geen idee tot op heden.

Sjaudio

Quote from: Dirc on May 22, 2018, 11:05:42
Kijk dit is interessant. Ik wil dit eens volgen want ik sta op het punt hetzelfde te bestellen. Eventueel 2 subs maar dat kan later ook.
Al zou ik voor DF gaan.

Waarom DF ?

Dirc

Ik heb een kind van 2 lopen. Zou niet willen riskeren dat ze er met haar fiets tegenaan valt en ik hem direct kan afschrijven.
Je kunt voorzichtig zijn met een kind maar dat is tot een bepaald niveau  :colgate:

Sjaudio

Quote from: Dirc on May 22, 2018, 14:10:06
Ik heb een kind van 2 lopen. Zou niet willen riskeren dat ze er met haar fiets tegenaan valt en ik hem direct kan afschrijven.
Je kunt voorzichtig zijn met een kind maar dat is tot een bepaald niveau  :colgate:

Groot gelijk in dat geval !

Dirc

Quote from: Dirc on May 22, 2018, 11:57:39
Op het oor is dit niet te testen dus ik heb geen idee tot op heden.

Opnieuw getest door op youtube gewoon een 50hz wave op te zoeken en die via de chromecast te spelen op de Marantz.
Het maakt geen donder uit of ze of small of large staan en waar de crossover op staat, de JBL's krijgen de 50hz gewoon.

Dus een subje erbij alleen is geen oplossing. Daar moet ene DSP op de fronts naast komen (die ook wel meteen de sub kan regelen) of analoge fronts.

mijkie

Dat is toch vreemd, je zou verwachten als je ze op small zet, met een aangegeven cross-over van de sub op 80 hz, dat ze dat niet voor hun kiezen krijgen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Quote from: mijkie on May 22, 2018, 14:24:45
Dat is toch vreemd, je zou verwachten als je ze op small zet, met een aangegeven cross-over van de sub op 80 hz, dat ze dat niet voor hun kiezen krijgen !

Ze zitten op de pre-amp aansluiting en niet analoog. Wellicht (of blijkbaar) gelden de settings niet daarvoor en is pre-amp niets meer dan een passthrough?

Sjaudio

#382
Nogmaals, de pre out is een fixed full range uitgang, maar kennelijk gelooft niemand me [emoji16]

In dat geval is mijn bestelde setup zo'n beetje de goedkoopste degelijke oplossing denk ik.

Timvg

Ik kan enkel spreken voor alle receivers die ik al jaren naar dezelfde NAD 2200 power amp doorlus dat als ik de speakers op small zet, ze ook op small spelen door de externe power amp. Begonnen met Pioneer, vervolgens Marantz, Onkyo, Denon.. Nu Anthem.

Timvg

Als je ze op small zet - moet je vervolgens ook wel nog de crossover instellen natuurlijk .. misschien dat nog eens proberen.

Dirc

Quote from: Timvg on May 22, 2018, 14:47:52
Als je ze op small zet - moet je vervolgens ook wel nog de crossover instellen natuurlijk .. misschien dat nog eens proberen.

Die stond al op 80.

Dirc

#386
Quote from: Sjaudio on May 22, 2018, 14:42:39
Nogmaals, de pre out is een fixed full range uitgang, maar kennelijk gelooft niemand me [emoji16]

In dat geval is mijn bestelde setup zo'n beetje de goedkoopste degelijke oplossing denk ik.

Ik wacht even jouw resultaten af. Dan kun je het daarna hier doen, scheelt mij een microfoon  :P

Dirc

Of ik koop het over een maand van jou over, alleen zit ik dan met Front Firing.

Sjaudio

Quote from: Dirc on May 22, 2018, 14:54:04
Of ik koop het over een maand van jou over, alleen zit ik dan met Front Firing.

Hahaha. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik ben wel wisselvallig, maar dit is toch wel een doordachte keuze geweest. [emoji6]

Dirc

De miniDSP 2x4 heb ik trouwens de crossover van mijn Marantz helemaal niet meer nodig.

Sjaudio

Quote from: Dirc on May 22, 2018, 14:59:48
De miniDSP 2x4 heb ik trouwens de crossover van mijn Marantz helemaal niet meer nodig.

Precies.

Dirc

Sterker nog, zolang ik de JBL's heb en niet overstap naar Revel ofzo is de Marantz een soort van veredelde switch  ;D

mijkie

Voorversterker/dac/hdmi-switch en zo, best veelzijdig apparaat [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Juist. Ik zou hem er niet los voor aanschaffen maar ja hij staat er toch.
En je kunt nog eens van actief naar passief wisselen.

En gaat ie kapot, dan hang je er een streamer aan en klaar.

mijkie

#394
Heb er wel over gedacht om een processor/receiver neer te zetten maar, heb de collectie hdmi-apparaten dusdanig uitgedund dat t niet meer nodig is [emoji51]

Staat alleen nog een BR-speler ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Ik zou ook met een streamer af kunnen. Ik heb qua bronnen de Ziggo Horizon (HDMI), Dune (maar die is overbodig), Xbox one (HDMI) en Gramofon (cinch).
HDMI out naar de TV.

mijkie

#396
Ik had alles op mijn tv aangesloten en vanuit de tv met optical naar mijn dac/streamer/pre

Vrijdag ga ik mijn CA cxn ophalen en krijgt de BR-speler een fatsoenlijke coaxiale aansluiting
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67

Ik zie toch het bediengemak van een 4K HT versterker.

Je kan er werkelijk alles op aansluiten.

Dirc

True, maar dat kan best een kleiner modelletje zijn dan de 8002 zolang je actieve speakers draait.
Ga je naar actief dan is dat een ander verhaal natuurlijk.

Sjaudio

Misschien een Marantz NR serie iets voor je? Op marktplaats voor weinig centen te vinden.