JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Klopt...maar vanuit de JBL kan je geen signaal sturen naar de Crown versterker ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjaudio

Jbl's hebben alleen inputs inderdaad. Vind het idee lang niet gek. Maar dan zou je een eindtrap moeten vinden welke een digitale crossover heeft ingebouwd en een signaal doorlus heeft. Of die bestaan weet ik niet.

chansig

Tsja...dan valt mijn hele plan in duigen. Dirc ? Stop maar met zagen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Maar Dirk speelt toch met een receiver? Is toch gwn een kwestie van op 'small' zetten?

Dirc

Hoezo?
Je kan toch gewoon een minidsp het front signaal geven en die naar de jbl's en sub sturen?

Dirc

Quote from: Timvg on May 21, 2018, 16:06:35
Maar Dirk speelt toch met een receiver? Is toch gwn een kwestie van op 'small' zetten?

Dat gaf ik eerder al aan maar men denkt, en ik kan het niet vinden, dat dit niet geldt voor de pre-out.

Timvg


Sjaudio

Quote from: Dirc on May 21, 2018, 16:07:38
Hoezo?
Je kan toch gewoon een minidsp het front signaal geven en die naar de jbl's en sub sturen?

Natuurlijk. Maar ik was aan het denken voor een oplossing zonder minidsp.

Sjaudio

#358
Quote from: Timvg on May 21, 2018, 16:10:09
Tuurlijk wel.

Ik denk niet dat de Marantz pre out te wijzigen is hoor, dit is toch een fixed full range uitgang? De luidsprekers op small zetten heeft normaal alleen invloed op de luidspreker klemmen of de subwoofer uitgang (anders dan de pre-out).

Timvg

#359
Quote from: Sjaudio on May 21, 2018, 16:12:21
Ik denk niet dat de Marantz pre out te wijzigen is hoor, dit is toch een fixed full range uitgang? De luidsprekers op small zetten heeft normaal alleen invloed op de luidspreker klemmen of de subwoofer uitgang.

Is geen fixed full range uitang - pre-outs volgen de interne instellingen van de receiver. Dit heb ik nog nooit anders geweten (Pioneer, Marantz, Onkyo, Denon, Anthem).

Edit: Ik heb toch aardig wat materiaal versleten zo blijkt  :D

Dirc


Dirc

Dus jbl op small en sub eraan. 2 subs moet via een minidsp want de marantz heeft uiteraard maar 1 lfe. Of gooi ik die ook in de pre-out?

Dan nog de sub-keuze.

Timvg

subwoofer pre-out naar subwoofer of via Y splitter. Of receiver naar eventuele minidsp, en vandaar kabeltje naar elke sub.

Timvg

Of een anti-mode indien je je niet wenst te verdiepen in REW/manuele metingen/aanpassingen.

Sjaudio

Dirc,

Stel de Marantz eens in op small en dan op 80hz bijvoorbeeld. Als Tim gelijk heeft zouden de JBL's dan geen laag meer moeten geven. Als dat zo is kan je op de sub uitgang een Y splitter zetten en gewoon 2 subs aansluiten. Dan heb je geen minidsp meer nodig.

Maar ik betwijfel deze theorie !

Timvg

De MinisDSP zou uiteraard voor laagcorrectie moeten dienen - niet zozeer als x-over tenzij je stereo laag wenst, dan kun je die wel zo implementeren. Het is ook geen theorie, het is gewoon zo. Anders zou je ook geen low pass of delays op de sub (pre-out) kunnen instellen via de receiver.

Sjaudio

Quote from: Timvg on May 21, 2018, 16:28:42
De MinisDSP zou uiteraard voor laagcorrectie moeten dienen - niet zozeer als x-over tenzij je stereo laag wenst, dan kun je die wel zo implementeren. Het is ook geen theorie, het is gewoon zo. Anders zou je ook geen low pass of delays op de sub (pre-out) kunnen instellen via de receiver.

Maar de sub uitgang is een andere dan pre-out uitgang. Aan de pre out hang je normaal een eindversterker, voor meer power op de front kanalen. Ik denk dat alleen de sub uitgang configureerbaar is in de receiver. Maar ik heb dit zelf nooit geprobeerd.

chansig

Quote from: Dirc on May 21, 2018, 16:17:59
Dat is meer flightases toch?

Je kan er hout op maat laten zagen en dat doen ze erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Quote from: Sjaudio on May 21, 2018, 16:31:00
Maar de sub uitgang is een andere dan pre-out uitgang. Aan de pre out hang je normaal een eindversterker, voor meer power op de front kanalen. Ik denk dat alleen de sub uitgang configureerbaar is in de receiver. Maar ik heb dit zelf nooit geprobeerd.

Sub uitgang is een pre-out zoals elke andere - dit is althans het geval bij geweest bij de receivers die ik zelf heb gehad. Dirk zal het ons wel weten te vertellen vermoed ik wat de uitkomst is.

Dirc


Sjaudio


Dirc

Ik kan testen of de marantz de pre-out afknijpt als ik ze op small zet of crossover mits ik dat op gehoor kan testen. Vast een nummer te vinden daarvoor.

Welke sub het beste past en welke opstelling, ernaast of eronder laat ik me graag door jullie adviseren.

Zelfbouw lijkt me leuk maar afwerking krijg je nooit als fabriek vermoed ik.

Sjaudio

Heb de knoop doorgehakt.

De volgende producten besteld ter aanvulling van de JBL's. Waarschijnlijk ga ik wel wat hulp nodig hebben van de professionals [emoji16]

BK XLS200 Mk2 FF
Auralex subdude II
Mini DSP 2 x 4
Umik-1


Ralf67

goede keuze, ga je veel plezier van hebben.

Dirc

#374
Quote from: Sjaudio on May 22, 2018, 10:58:54
Heb de knoop doorgehakt.

De volgende producten besteld ter aanvulling van de JBL's. Waarschijnlijk ga ik wel wat hulp nodig hebben van de professionals [emoji16]

BK XLS200 Mk2 FF
Auralex subdude II
Mini DSP 2 x 4
Umik-1



Kijk dit is interessant. Ik wil dit eens volgen want ik sta op het punt hetzelfde te bestellen. Eventueel 2 subs maar dat kan later ook.
Al zou ik voor DF gaan.