JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Quote from: Dynky on December 30, 2017, 11:14:52
ooit vergeleken met de 708P?
ik wil een beetje af van al die extra kastjes ;D
goed plan.

Al die extra kastjes zijn juist de motor achter de hifi industrie. Is er altijd wat te upgraden voor niet al teveel geld. Volgens mij de reden dat actieve luidsprekers nauwelijks zijn doorgebroken in de hifi wereld.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

iig één van de redenen, want veel kopers houden zichzelf natuurlijk ook graag voor dat er dankzij die "aparte kastjes" altijd nog wat kan worden verbeterd ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Timvg

Quote from: jahtari on December 30, 2017, 11:11:28
Meer info en wat foto's graag....!  :pompom:
Dit weekend ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Timvg

Quote from: Dynky on December 30, 2017, 11:14:52
ooit vergeleken met de 708P?
gebruik je die 708i thuis voor "hifi" of...?
'k ben zelf serieus aan het twijfelen (na de 305 hier te hebben draaien en heel positief verrast te zijn) om een 708 aan te schaffen, waarbij het "all in one" idee van de P versie me wel 't meest aanspreekt.
ik wil een beetje af van al die extra kastjes ;D
Nope, maar zou in principe zo goed als dezelfde speaker moeten zijn aangezien de i ook afzonderlijke DSP nodig heeft. Gebruik ze momenteel in de media hoek op de grote slaapkamer. Ga ze waarschijnlijk binnenkort in de living plaatsen aangezien ik een 2dehands JBL synthesis center heb gekocht en de zelfbouwsels misschien toch wat groot zijn voor de living. Een 708p zal je geloof ik niet teleurstellen. Misschien ook de D&D 8M overwegen? Zeker bij actieve speakers kan zoiets meespelen met oog op garantie/onderhoud.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


solitaire

Ah, jouw dhz JBL's vond ik juist zeer geslaagd ! Echt klein zijn ze idd. niet ...

Nou ja, voortschrijdend inzicht ook, zullen we maar zeggen.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

jahtari

Zijn zoveel mooie actieve monitors, Focal SM9 en Trio 6 BE, Dynaudio heeft een hele reeks, JBL, PSI audio, etc.  :worship:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Timvg

Quote from: solitaire on December 30, 2017, 14:13:17
Ah, jouw dhz JBL's vond ik juist zeer geslaagd ! Echt klein zijn ze idd. niet ...

Nou ja, voortschrijdend inzicht ook, zullen we maar zeggen.




soli

Ik vind ze ook zeer geslaagd - één probleem bij projecteren is dat van opzij het beeld wat geblokkeerd wordt door de grote speakers  :D
Beide sets zijn zowel voor film als muziek zeer goed, dus de wissel baart me geen zorgen. Zelfbouw naar boven, 708 naar beneden.

Sjaudio

Begint weer een ander elite topic te worden! Van €200 per set voor de jbl's naar een focal sm9 van €6200 per set.  [emoji16] Zo ken ik er nog wel een paar....

jossie

Quote from: Sjaudio on December 30, 2017, 20:53:28
Begint weer een ander elite topic te worden! Van €200 per set voor de jbl's naar een focal sm9 van €6200 per set.  [emoji16] Zo ken ik er nog wel een paar....

Is de prijs alweer gezakt?

:D
Omni !

Sjaudio

Google zegt €210 voor de set, sorry. Is het verschil toch niet zo groot als ik dacht.

jossie

#85
Heren, de klad zit erin!

Ik moet ook zeggen dat de topic starter toch een tikkie de kantjes ervan afloopt om het topic levendig te houden met wat prikkelende statements e.d.

Zou ie te druk met vriend Hans zijn?

Statistieken liegen nooit...

Z'n laatste 100 postings:


Fiets topics:

11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111 11111  11 :crazy:

Auto topics:

11111 11111 11111   :crazy:

Audio topics:

11111 11111 (111)*  :sigh:

Hans topics (hebben meestal niks met audio te maken):

1111  :crazy:

Anders:

11111 1  :crazy:

Kortom, 13 audio waarvan drie Topic gerelateerde management posts* die niet over audio gaan, 87 elders

Ik denk dat ie niet meer van ons z'n eigen topic houdt en van binnen eigenlijk al afscheid heeft genomen...  :(

Misschien moeten we een admin vragen om het topic aan een nieuwe eigenaar te geven  :sigh:

:D


Omni !

mijkie

de klad erin, zo kun je het ook zien  ;D

er wordt wel snel afgeweken over t onderwerp, dat dan weer wel

er is niet veel over deze speakers te vertellen dan kopen, neerzetten en met je bek open zitten over t geluid wat eruit komt voor dit geld ....

nog eens op je kop krabben en naar die "iets" duurdere set kijken en denken, echt waar ........ :crazy: :crazy:

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jossie

 :D

Maar ik hoor 't 'm nog vers in m'n geheugen zeggen:


'Mooi man, kan je zomaar verder in een eigen topic....'


Ik dacht echt dat hij blij was met z'n eigen topic...
Omni !

chansig

Mijn posts hebben nooit nergens mee te maken... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Dubbele ontkenning Hans, ik heb je wel door...
Omni !

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Quote from: Dynky on December 30, 2017, 11:14:52
ooit vergeleken met de 708P?
gebruik je die 708i thuis voor "hifi" of...?
'k ben zelf serieus aan het twijfelen (na de 305 hier te hebben draaien en heel positief verrast te zijn) om een 708 aan te schaffen, waarbij het "all in one" idee van de P versie me wel 't meest aanspreekt.
ik wil een beetje af van al die extra kastjes ;D

Nog een toevoeging: Vandaag nog eens wat zaken op locatie gaan beluisteren. Blijf erbij dat de JBL 7 serie zeer sterk presteert - indien je ze op de 2dehands markt kan vinden (zoals ik) zijn ze onklopbaar voor de prijs. De D&D 8M zoals ik reeds vertelde zullen, van wat ik er al over gelezen heb ook serieuze kandidaten zijn, de 8C gaat daar ongetwijfeld nog verder in. Vandaag wat merken de revue laten passeren, ik merk toch dat mijn eigen set(s) naar mijn mening beter spelen dan veel zaken op de commerciële markt. Is er dan niets anders? .. Wel vandaag toevallig een set Geithain 801K gehoord .. €20k 't paar .. Maar verdomme, daar had ik nu eens niets op aan te merken. .Full range, enorm geluidsbeeld in alle richtingen, neutraal in de goeie zin.. En punch zoals ik het enkel bij P.A. spul al had ervaren. We hebben ze op concertniveau laten draaien, en die dingen gaven geen krimp. Voorlopig de meest complete luidspreker die ik al heb mogen meemaken. De kleinere versies zouden naar 't schijnt niet veel moeten onderdoen, maar da's voor een andere dag aangezien de tijd op was  ;)

Sorry voor het off topic gaan (even komen praten over een paar van €20k in een thread van €200 paar :D ) ..

Dirk

bwa, die prijzen zeggen veel en tegelijk ook niet. ;)

fwiw; ik probeer nu een paartje L'Acoustics 108P vast te krijgen om hier thuis eens grondig aan de tand te voelen
2e in mijn lijstje van sets die ik (hier) wil horen is de JBL 708P

allebei aardig wat duurder dan 200€ inderdaad, maar mij gaat het nu eerder om de keuze die ik moet maken om weer zelf wat te bouwen (de OB's die in de planning staan) of toch maar gewoon een kant en klare speaker kopen en dan liefst nog een self-powered/actief, want dan kan ik ook ineens nog mijn bestelde amps annuleren ;D

en dé trigger voor dit hele ommezwaai-pad waren dus de 305's die ik in huis haalde...'t kan verkeren  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Het triggert wel wat meer de actieve markt merk ik. Als dit al voor €200 mogelijk is, laat staan dat.... ik weet niet of ik nog terug ga naar passief.

jossie

Quote from: Dynky on January  3, 2018, 19:04:35
...
en dé trigger voor dit hele ommezwaai-pad waren dus de 305's die ik in huis haalde...'t kan verkeren  :D

Heb je nog room correctie in huis die je 's over de 305's kan laten gaan? Of doe je dat al? Ben wel benieuwd of jij dat een groot verschil vindt...
Omni !

mijkie

Daar ben ik ook benieuwd naar !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Martijn M

Zijn er hier mensen die de behuizing van de 305 hebben geüpgraded? Ik overweeg om wat bracing en bitumen toe te voegen. In het midden en hoog klinken de 305's super, maar de kastkleuring in het lage middengebied blijft me storen.
Dutch & Dutch

mijkie

Voor zijn grote broer, de 308 schijnt t geen zoden aan de dijk te zetten

Had t er gisteren nog over met een elite-club lid [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

Quote from: jossie on January  3, 2018, 20:04:35
Heb je nog room correctie in huis die je 's over de 305's kan laten gaan? Of doe je dat al? Ben wel benieuwd of jij dat een groot verschil vindt...
ik heb er niets qua roomcorrectie aan gedaan (enige wat ik nog in huis heb is de venu360), enkel het laag op de 305 zelf geboost omdat ik dat ietwat aan de dunne kant vond bij muziek, maar da's ook vrij normaal met de demping die hier in de ruimte aanwezig is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Quote from: Martijn M on January  3, 2018, 20:08:28
Zijn er hier mensen die de behuizing van de 305 hebben geüpgraded? Ik overweeg om wat bracing en bitumen toe te voegen. In het midden en hoog klinken de 305's super, maar de kastkleuring in het lage middengebied blijft me storen.

Op internet staat een compleet verslag van de 308 met gevulde voorkant. Maakt niks uit.
Waarom probeer je niet een parametrisch filter?
Omni !