JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

De Kali's zijn ook goed als je de reviews leest en kijkt. Ze zijn alleen slecht leverbaar.
Ik denk dat ik begin met een setje jbl 305p mk2 en als deze bevallen een setje Kali's tzt bestel.

Op een of andere manier ben alleen niet zo'n fan van verloopjes van 6.3mm naar rca of xlr naar rca bij de JBL's. Geen aanwijsbare reden maar dat ligt aan mij.

naish123

Van de week de JBL 305p binnen gekregen en een paar dagen beluisterd. Ik had ze rechtstreeks aangesloten op de Bluesound Node 2.
Het geluid is zeer direct en gedetailleerd. Mooi stereobeeld.

Het zijn alleen geen fijne luister speakers. Niet relaxed. Er treed snel een soort luister moeheid op.

Eigenljjk was dit wel te verwachten omdat het studio monitoren zijn die alles moet weergeven. Maar was het niet tegen gekomen in de vele reviews.

De JBL' s zijn weer terug naar de Bax shop.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Dirc

Geen last van luister moeheid hier hoor. De enige 2 nadelen vindt ik:
-Ze zijn niet echt "mooi"
-Ze zijn close range, dus verwacht niet dat ze je hele huiskamer + keuken voorzien van een vol geluid zoals bijvoorbeeld mijn Ushers wel deden

Dirc

Inmiddels toch tot de conclusie gekomen dat de JBL's prima zijn voor als je op de bank zit. Dus op de sweet spot. Maar wanneer je in de keuken, tuin, gang bent, dus eigenlijk niet meer op de sweet spot dan hoor je ze amper. Ik ga toch op het gemakje op zoek naar mooie ruimte vullers (qua geluid dan).

Bart_M

Misschien wil ik de overstap maken naar deze speakers voor in mijn HT. Dan heb ik er uiteindelijk 7 nodig.
Een paar vragen die ik nog heb waarvan ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden.

Hoe matchen die JBL speakers uit de 300 serie onderling? Past de 305 goed bij de 308 bijvoorbeeld?
En is het verschil in klank tussen de MK1 en MK2 groot?

Sjettepet

Ik heb een set van 3 x 308 en 2 x 305 gekocht voor mijn HT, maar inmiddels een half jaar vertraging dus nog niet kunnen uitproberen.  :crazy:
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Bart_M

Dat is voor mij ook de setup waar ik uiteindelijk aan zit te denken...

Afhankelijk van de beschikbaarheid kan het wel zijn dat er MK1 en MK2 door elkaar gebruikt moet gaan worden.

Dirc

Voor het geld (zeker 2e hands) is het het proberen waard  8)

Bart_M

Is het niet irritant dat je elke keer alle speakers aan/uit moet zetten? Valt bij stereo wel mee, maar wat nou als je 11 kanalen hebt?

Dirc

Waarom zou dat moeten?
Ze staan toch gewoon altijd aan (hier wel in ieder geval).

Ze hebben 7 seconde vertraging dus geen plop ofzo als je je source aanzet.

Bart_M

Ik kan het idle verbruik niet direct vinden, maar dat keer 7 of 11 kan best aantikken. Ik heb net alle verlichting thuis vervangen door LED ;D

Dirc


kappa9

Benieuwd of de heren nog steeds genieten van hun JBL's?

Ik vraag me af hoe je evt. een minidsp o.i.d. in de keten toevoegd.

Is het dan pre amp -> minidsp -> 305's en sub(s)?
Een echte leken vraag maar werkt de volumeknop van je vv dan nog?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Verrek ik behoor tot een clubje. Hier ter overbrugging een setje staan. Ben er erg over te spreken. Voor de 238 euro pp een geluid waar ik iedere keer weer versteld van sta.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: chansig on April 17, 2021, 17:01:43
Verrek ik behoor tot een clubje. Hier ter overbrugging een setje staan. Ben er erg over te spreken. Voor de 238 euro pp een geluid waar ik iedere keer weer versteld van sta.

Gr. Hans
Dit toont ook het belang van goede akoestiek aan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

oud_account_1

Quote from: kappa9 on April 17, 2021, 16:50:04
Benieuwd of de heren nog steeds genieten van hun JBL's?

Ik vraag me af hoe je evt. een minidsp o.i.d. in de keten toevoegd.

Is het dan pre amp -> minidsp -> 305's en sub(s)?
Een echte leken vraag maar werkt de volumeknop van je vv dan nog?

Groet Joost
Ja, ik geniet er nog van. Een set 308's in de woonkamer en een setje 305's op kantoor.

En ja, de volumeregeling werkt in jouw voorstel nog.
In jouw situatie zou ik, zeker als je maar 1 source gebruikt, eerder de dsp voor de voorversterker zetten.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

twani

Quote from: jahtari on April 17, 2021, 17:12:26
Dit toont ook het belang van goede akoestiek aan.

Kijk, HT'ers met verstand van zaken.   :worship:

De meeste hier op HT doen het liefst een interlink van 2K erachter knopen om de problemen op te lossen....

Koei

#492
Heb ze als surrounds in gebruik, deze luidsprekers laten goed zien hoe waardevol Toole's onderzoek is bij luidspreker design. Jammer dat de interne versterker een hoge noise floor heeft.

Quote from: jahtari on April 17, 2021, 17:12:26
Dit toont ook het belang van goede akoestiek aan.
Luidspreker design heeft veel invloed op wat je moet/kan doen qua akoestiek. Bij deze JBL's zal je minder correctie hoeven toe te passen dan bij bijv. een moderne B&W uit de 600 serie. Goed geluid begint met een goede luidspreker, en een goede luidspreker doet het in meer ruimtes beter.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Bart_M

Even een oud topic naar boven halen.

Welke atmos speakers zouden passen bij de 305? Voor aan het plafond moeten ze wat compacter zijn.

Is dat jbl control one, of is er een andere serie die beter past?