JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sjaudio

De jbl's knappen niet af onder de 80 hz hoor, lopen prima door. Zie meting in-room van de LSR's stereo in mijn ruimte.



Wel doet de subwoofer dat gebied natuurlijk met meer gemak. Waardoor de Jbl's rustiger kunnen spelen en luider.

(Deze meting is zonder enkele DSP trouwens, puur stereo LSR's met alle settings op 0). Piek rond de 55 hz is duidelijk mijn ruimte, met subwoofer bleef deze staan. Uiteindelijk wel glad kunnen strijken met DSP.

Jbl samen met BK inclusief dsp:



Ik vond het geheel echter zonder DSP lekkerder klinken, alleen de xover was voldoende. Beetje extra laag (zolang het strak is), is wel lekker. Met DSP - rechte lijn klonk het saai, beetje levenloos.

Sjaudio

#426
Dubbel post (thnx tapatalk). ;D

Dirc

Slechte investering voor je gevoel een BK :D
Zit je op de bank en denk je wel 5 keer: staat ie aan? Effe kijken en dichtbij luisteren. Oja hij staat toch aan.
Zet je effe een nummer op met wat laag (bv. Lorde - Royals) dan hoor je hem weer lekker knorren  ;D

Sjaudio

Goed teken! Dan blend ie lekker in. Als ie nieuw is wel nog even inspelen. Zal je de komende dagen het volume van de BK wel steeds iets lager moeten zetten.

Nu ik weet wat de ruimte doet heb ik de BK geretourneerd vanwege het ontbreken van high pass filters, in plaats daarvan een SVS SB-1000 besteld. Deze heeft een ingebouwde high pass fixed op 80hz (vond ik zelf de lekkerste setting via de mini-dsp).

Morgen zou ie moeten komen. Ik ben benieuwd.



Dirc

Hahahaha alweer gewisseld. Ik zei het toch.
Ach high pass heb ik niet nodig met een versterker.

Dirc

Vergeleken met mijn eerdere subwoofers merk ik inderdaad dat de BK lekker 'in blend'. Het is geen dikke klapper bij je films zonder dat je hem zo hard zet dat hij niet meer in verhouding is qua volume.

Sjaudio

Dat doet BK prima inderdaad !

Hier inmiddels aan het inspelen....


twani

Quote from: Sjaudio on June  6, 2018, 21:16:40
Dat doet BK prima inderdaad !

Hier inmiddels aan het inspelen....



Hoe t klinkt weet ik niet maar mooi is de opstelling wel :)

Sjaudio

Quote from: twani on June  6, 2018, 21:19:18
Hoe t klinkt weet ik niet maar mooi is de opstelling wel :)

Thanks ! [emoji16]

solitaire

is idd. een plaatje om te zien zo :clapping:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirc

Zijn dat de 308's?

Het oogt klein?

Sjaudio


Dirc

Huh die had je toch te koop staan hier (wit)? Heb je nu ook nog je zwarte....

Sjaudio

Witte waren tweedehands van Ralf overgenomen. Vriendin vond zwart toch mooier, aangezien deze nieuw een stuk voordeliger zijn heb ik ze opnieuw nieuw besteld. Samen met de SB-1000. [emoji16]

Dirc

En die presteert beter dan de BK?

Sjaudio

Quote from: Dirc on June  7, 2018, 12:31:54
En die presteert beter dan de BK?

Beter is moeilijk te zeggen, vooral anders.
Vind het laag vooral transparanter en minder "dik/vet".

Speelt voor mijn gevoel ook net iets makkelijker in de lage regionen, woofer is een maatje groter natuurlijk, maar dat ontloopt elkaar niet gek veel.

De match SVS / JBL pakt wel beter uit, speelt gewoon wat constanter. De BK speelde af en toe 10/10 bij bepaalde genre's en andere genre's weer 6/10. De SVS blijft steady 9/10 en is wat minder kieskeurig daarin.


Beide zijn heel erg goed voor de prijs. Kwestie van smaak. De ingebouwde high pass filters en standby modus in de SVS gaven voor mij de doorslag.

Dirc

Ja precies, dat is handig als je versterkerloos bent. Scheelt je een versterker upgrade.
Ik merk dat ik moet opletten dat ik de BK niet te hard zet. Hij speelt gewoon te lekker mee eigenlijk.

Sjaudio

Quote from: Dirc on June  7, 2018, 13:02:29
Ja precies, dat is handig als je versterkerloos bent. Scheelt je een versterker upgrade.
Ik merk dat ik moet opletten dat ik de BK niet te hard zet. Hij speelt gewoon te lekker mee eigenlijk.

Herkenbaar.... [emoji16]

cccp

Waarom geen JBL LSR 310 S subwoofer? Is dat ding zoveel slechter?

Dirc

Die heeft een vriend van mij en ga ik vanavond beluisteren.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirc

Ik heb trouwens na verloop van tijd 2 nadelen ontdekt aan de JBL.

1. Omdat ze in principe zo goed klinken hoor je het dus ook wanneer je op Spotify een ruk opname hebt gevonden. Zo luisterde ik naar Michael Kiwanuka die op Spotify echt super slecht klonk. Pakte ik een opname van Youtube via de chromecast, klonk ie ineens veel beter. Uiteraard is dit net zo goed een positief punt dan een negatieve.

2. De speakers zijn zoals gezegd meer geschikt voor nearby. Mijn vorige speakers (Ushers) zette ik nog weleens wat harder, ging in de tuin zitten en genoot nog steeds van prima geluid. De JBL's kun je hard zetten wat je wilt, maar als je buiten het 'straalgebied' zit klinkt het allemaal vrij gedempt.

chansig

En in de tuin had je met die andere speakers een mooi stereoplaatje, fijn hoog, mooi laag etc.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Quoteging in de tuin zitten en genoot nog steeds van prima geluid

Nee dus maar ik hoorde wel gewoon prima muziek. Nu als ze binnen toch echt hard staan is het buiten nog steeds beperkt.

noot87

Toch maar een extra setje voor in de tuin dan maar
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP