JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Uiteraard, als deze sterft.

Timvg

Quote from: Sjaudio on May 22, 2018, 14:42:39
Nogmaals, de pre out is een fixed full range uitgang, maar kennelijk gelooft niemand me [emoji16]

In dat geval is mijn bestelde setup zo'n beetje de goedkoopste degelijke oplossing denk ik.

Ondertussen met Dirk erachter gekomen dat hij in 'source direct' mode speelt .. dus dan wordt er natuurlijk niks van bass management toegepast.. We zoeken verder!

Dirc

En die mode heb ik om een reden. Ik wilde niet een van de voorgeprogrammeerde bewerkingen van de Marantz gebruiken. Zodra je een DSP erachter hangt wil je dat ook niet lijkt me want dan komt er een bewerkt signaal binnen.
Hoe stel je hem dan in om een zo puur mogelijk signaal te krijgen op die pre-outs.

Dirc

Maar goed, voor het probleem:
Zet ik de Marantz in Stereo mode, ipv source direct en zet ik hem op subwoofer: yes en fronts: small dan werkt de crossover ook op de pre-outs.
Gebruikt hij dan alleen niet nog andere filters?

Dirk

als je verdere filters niet zelf (actief) aan zet niet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Iemand al het verschil getest met de basspoort aan de achterkant open en dicht?

Ralf67

Zelf even testen in je eigen ruimte, kost namelijk niks.

Dirc

Ik kan niet zelf testen of iemand er ervaring mee heeft lijkt me?

Timvg

Zou ze open laten. Heb er mee getest bij de (Revel) M105, maar je verliest enkel output rond de 150hz

Ralf67

Maar je kan het zelf toch eenvoudig testen, en kijken wat JIJ beter vindt klinken.

Pak een paar sokken en gaan met die banaan.

Sjaudio

Ik heb het geprobeerd, de poort van de 305 doet teveel met het laag om deze dicht te stoppen. Dan klinkt het "full range" zonder sub echt niet meer.

Contour

Baspoort met dikke sok dichtmaken, lijkt een 100% afdichting, maar dat is zeker niet zo. Heb dit in het verleden ook gedaan, toen ik de poort later dichtmaakte met een plaatje MDF gelijk een enorm verschil.

Dirc

Quote from: Ralf67 on May 23, 2018, 20:57:32
Maar je kan het zelf toch eenvoudig testen, en kijken wat JIJ beter vindt klinken.

Pak een paar sokken en gaan met die banaan.

Tuurlijk kan ik dat, maar ik wilde ervaringen weten.

Sjaudio

Je gaat iets teveel uit van de mening van anderen. Niks zo persoonlijk als geluid... trial and error is de key tot succes.

Dirc

Welnee, ik wilde dat gewoon naast eigen ervaring weten.

Dirc

Quote from: Sjaudio on May 22, 2018, 10:58:54
Heb de knoop doorgehakt.

De volgende producten besteld ter aanvulling van de JBL's. Waarschijnlijk ga ik wel wat hulp nodig hebben van de professionals [emoji16]

BK XLS200 Mk2 FF
Auralex subdude II
Mini DSP 2 x 4
Umik-1



En? Al binnen?

Koei

Waarom zijn deze tweedehands zo extreem prijzig...je koopt ze voor €105 nieuw...maar men wil minimaal €190 voor een paartje tweedehands  :-X.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Dirc

Omdat 'ze' nog maar een paar maanden oud zijn en nog in de garantie zitten en onbeschadigd zijn?
Je kan niet verwachten dat iemand een speaker van 105 euro na 3-4 maanden voor 50 euro verkoopt.

Dirc

Trouwens, elders al vermeld, maar begin volgende week staat de XLS200 hier de JBL's te ondersteunen.

Sjaudio

Quote from: Koei on May 31, 2018, 20:30:12
Waarom zijn deze tweedehands zo extreem prijzig...je koopt ze voor €105 nieuw...maar men wil minimaal €190 voor een paartje tweedehands  :-X.

Doel je op die van mij in de marktsectie?

De witte variant is nooit voor €105 euro per stuk verkocht. Op het goedkoopste punt waren ze €119 per stuk, maar gemiddeld eerder rond de €135 per stuk.

Inmiddels niet meer leverbaar in die kleur dus.... is €180 euro voor een set niet verkeerd lijkt me. En anders lekker nieuw kopen [emoji16]

Koei

Quote from: Sjaudio on May 31, 2018, 20:42:41
Doel je op die van mij in de marktsectie?

De witte variant is nooit voor €105 euro per stuk verkocht. Op het goedkoopste punt waren ze €119 per stuk, maar gemiddeld eerder rond de €135 per stuk.

Inmiddels niet meer leverbaar in die kleur dus.... is €180 euro voor een set niet verkeerd lijkt me. En anders lekker nieuw kopen [emoji16]

Nee, vooral de zwarte modellen. €170 max voor een paar zwarte lijkt mij niet meer dan redelijk.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Dirc

Gaat het hier nu over 2 tientjes?

Dirc

Subje is binnen! Vanavond eens aansluiten dan.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Staat er dus een enorme doos op het werk, dat hou je niet voor mogelijk. Dus je denkt meteen: juist, dat ga ik er thuis niet door krijgen. Maar goed, in de auto gezet, naar huis, eten, dochter op bed, koffie. Tot ik hoorde: moet je hem niet open maken. Dus ik: oke dan, maar de doos is wel groot zeg.

Doos open, zit er een doos in en in die doos verschijnt me toch een klein, schattig subwoofertje die compleet WAF vriendelijk is. Dus dan denk je: is dat wat ik wil ja? Maar goed, aangesloten en aan de praat gezwengeld en er komt me toch een verdomd goede en strakke bas uit voor zo'n opn**kertje.

Ik heb hem nu gewoon op de doppen gezet (er zaten geen schoteltjes bij de spikes) en draaien maar. Gain even op het oor (10% open ofzo). Het is net of het laag nog steeds uit de JBL's komt. Dit had ik eerder moeten doen.

De plaatsing is nu tussen 2 zetels in en niet in de hoek van de kamer.
Aangesloten via low level, op de Marantz op de sub uitgang.
De Marantz op SMALL gezet voor de fronts, Gain op 80Hz, want daar knappen de JBL's af volgens de grafiekjes :colgate:
De crossover op de BK staat gewoon op 120, hij krijgt immers maar tot 80 dus neem aan dat dat klopt.
Nu heeft hij ook een LFE filter, wat moet ik daarmee?

Dan heb ik nog een switch onderaan de sub. Wellicht de auto on/of maar hoe zet ik die..........