JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Dirc, als ze niet bevallen kan je ze gewoon retourneren toch?

Voor dit bedrag is het altijd het proberen waard.

Dirc

Jazeker, dat is ook de bedoeling natuurlijk.
Maar zoals ik een paar posts terug al zei, eerst even cash in het laatje voordat er weer iets uitgaat anders wordt het een bodemloze put.

Maarreeeee dat lampje staat dus altijd aan begrijp ik. Ik zie het liefst zo min mogelijk lampjes.

Sjaudio

Quote from: Dirc on January 17, 2018, 21:44:59
Jazeker, dat is ook de bedoeling natuurlijk.
Maar zoals ik een paar posts terug al zei, eerst even cash in het laatje voordat er weer iets uitgaat anders wordt het een bodemloze put.

Maarreeeee dat lampje staat dus altijd aan begrijp ik. Ik zie het liefst zo min mogelijk lampjes.

Als ze aan staan wel ja. Wel zo handig om te weten. Ik vind ze overigens niet storend, vind het juist wel mooi. Als het een fel blauw lampje was die de hele kamer verlicht dan had ik dat ook niet prettig gevonden.

Dirk

de felheid van dat witte ledje valt reuze mee, mij stoort het iig niet en ik ben normaal ook vrij gevoelig aan dat soort overbodige lampjes ;)
piepklein stickertje erover is natuurlijk ook altijd een optie
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc


Dirc

Quote from: Dynky on January 17, 2018, 21:47:54
de felheid van dat witte ledje valt reuze mee, mij stoort het iig niet en ik ben normaal ook vrij gevoelig aan dat soort overbodige lampjes ;)
piepklein stickertje erover is natuurlijk ook altijd een optie

Zwarte nagellak  :hehe:

Sjaudio


Dirk

Quote from: Dirc on January 17, 2018, 21:48:29
Zwarte nagellak  :hehe:
ehm...wat jij verder doet in je vrije tijd is je eigen keuze  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Tja, het feit dat jij erover fantaseert is natuurlijk zeker zo uhhhhhhh.......nja dat dus.
Ik bedoel: je rijdt naar de hema, koopt zwarte nagellak (of als je het om een of andere reden in huis hebt pak je die  :D).

jossie

#159
Ho, zat  ff te slapen...

Maar als je de backplates los schroeft kun je het stekkertje van het ledje losnemen.

Volgens mij hebben de MK II's een blauwe led...
Omni !

Exxar

Jammer dat ze alleen met een XLR en TRS aansluiting komen, anders had ik ze ook wel eens willen proberen.

Lodewijk

#161
Nieuwsgierig, dus ook zo´n setje besteld. Staan in de slaapkamer, aangesloten met een verloopstekker XLR-tulp op een squeezebox. Geen weergave problemen. Kwaliteit buiten verwachting :)

mijkie

iemand al begonnen aan het meten en/of modificeren van en setje 305's ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sjaudio


sion

Hallo, ik heb ook wel interesse in deze speakers en zou ze graag eens beluisteren bij een forum maatje. Bij wie kan ik terecht, liefst Brabant/ Gelderland omgeving Uden. Thanx alvast!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

oud_account_1

#165
Een beetje off-topic :D
Ik heb een set 308's besteld. Ik had liever de 305 (in het wit) gehad, maar de 305 is hier (lees: in Thailand) niet meer te krijgen.
De 308 wel, in een mooie aanbieding, compleet met Amphenol kabel en Neutrik XLR's.
Ik ben erg benieuwd...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

mijkie

Bij Bax in het wit gisteren nog op voorraad
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

oud_account_1

Quote from: mijkie on February  5, 2018, 16:21:02
Bij Bax in het wit gisteren nog op voorraad
Ik woon in Thailand. :yin-yang:
(Voor de duidelijkheid ook even mijn vorige post aangepast.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

De 308's staan alweer een paar dagen te spelen.
Voor het geld is het echt een no-brainer.

Ik heb met pluggen de baspoorten gesloten, de speakers gaan vrij laag, maar onderin is het niet heel erg strak.
Nu staan ze 'toevallig' op 2 baskasten met ieder 2 12" units, dus dat gaat goed komen...

Ik heb geen 305's maar als iemand de 308 wil komen luisteren, dan ben je welkom :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Timvg

Ter info: vandaag even de Arena serie even kunnen beluisteren .. Leuk spul voor mensen op zoek naar een passief alternatief voor de 305.

Dirc

Quote from: Timvg on February 11, 2018, 18:08:05
Ter info: vandaag even de Arena serie even kunnen beluisteren .. Leuk spul voor mensen op zoek naar een passief alternatief voor de 305.

De Arena 130 welke 250 per paar kosten volgens JBL maar bij Correct nu te kopen zijn voor 80e per stuk?
Gaan ook deze het opnemen tegen die 'high end' speakers van dit forum zoals beweerd wordt over de 305?

Dirc

Quote from: squadra on February  9, 2018, 12:35:27
De 308's staan alweer een paar dagen te spelen.
Voor het geld is het echt een no-brainer.

Ik heb met pluggen de baspoorten gesloten, de speakers gaan vrij laag, maar onderin is het niet heel erg strak.
Nu staan ze 'toevallig' op 2 baskasten met ieder 2 12" units, dus dat gaat goed komen...

Ik heb geen 305's maar als iemand de 308 wil komen luisteren, dan ben je welkom :)

Nu nog iemand die beide kan vergelijken, op de afmetingen na.
Als ik wil komen luisteren, regel jij dan de koffie (en tickets)?

Dirc


Timvg

Quote from: Dirc on February 17, 2018, 11:57:35
De Arena 130 welke 250 per paar kosten volgens JBL maar bij Correct nu te kopen zijn voor 80e per stuk?
Gaan ook deze het opnemen tegen die 'high end' speakers van dit forum zoals beweerd wordt over de 305?

Jup.. heb ergens metingen van die arena serie gezien .. zelfde principe als de 3-serie .. veel waar voor je geld.

oud_account_1

Quote from: Dirc on February 17, 2018, 11:59:12
Nu nog iemand die beide kan vergelijken, op de afmetingen na.
Als ik wil komen luisteren, regel jij dan de koffie (en tickets)?
Koffie en eten regelen we, over de tickets moet ik even nadenken :D
Ik ben momenteel op zoek naar een setje 305, via een onlineshop in Maleisië.
Hier hebben ze geen 305's meer en ik wil wel een setje voor bij de TV...
De 308's vind ik daar te groot voor.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values