JBL LSR305 ELITE Club

Started by Tjeb, December 20, 2017, 06:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Quote from: Martijn M on January  6, 2018, 18:52:51
Komende week is de CES Las Vegas. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de de nieuwe 3-serie van JBL gepresenteerd zal worden. Ik ben benieuwd!

Inderdaad de MKII is geboren! en de 306 toegevoegd (6").

IK zie zo snel geen schokkende zaken maar wie weet klinken ze beter... daar gaat het om niet waar.

306 is wel leuk, ben ik het meest benieuwd naar.

Omni !

solitaire

de voedingsbodem voor een 'JBL LSR306 ELITE-club' is gelegt ? ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sjaudio

Quote from: jossie on January  9, 2018, 10:48:22
Inderdaad de MKII is geboren! en de 306 toegevoegd (6").

IK zie zo snel geen schokkende zaken maar wie weet klinken ze beter... daar gaat het om niet waar.

306 is wel leuk, ben ik het meest benieuwd naar.

Waar zie jij dit?

jossie

Omni !

Timvg

Kunnen we gewoon geen JBL topic starten?  :music:

jossie

Best hoor Tim, misschien kan de titel dan veranderd worden? Maar 'JBL' is wel een tikkie breed, JBL Studio monitors?

Jij bent ook geen clublid hé... ik begrijp 't wel hoor...

Maar je kunt natuurlijk ook je eigen 708i topic openen?
Omni !

Timvg

Lijkt me een vrij smal doelpubliek om voor de 708 een thread te openen  ::)

De grote JBL studio monitor thread.. waarom niet! Heb ook net een paar JBL clones in de markt geplaatst voor de geïnteresseerden.. Tikje groter dan de 305 wel :-)

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

#133
https://www.sweetwater.com/insync/jbl-lsr-mk2-studio-monitors/

Volgens deze site zijn de prijzen voor de nieuwe 305, 306 en 308 respectievelijk 149, 199 en 249 dollar.

https://m.youtube.com/watch?v=7OVigl8Tg-A
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Sjaudio

Quote from: jahtari on January 14, 2018, 09:11:56
https://www.sweetwater.com/insync/jbl-lsr-mk2-studio-monitors/

Volgens deze site zijn de prijzen voor de nieuwe 305, 306 en 308 respectievelijk 149, 199 en 249 dollar.

https://m.youtube.com/watch?v=7OVigl8Tg-A

Vind ze niet bepaald mooier met dat gloss black allemaal, hadden ze van mij weg mogen laten. Bij de MK1 eigenlijk al. Misschien in het wit wel mooier als de MK1.

whoknows

#135
Idd Zelf heb ik ook een aversie tegen black gloss,  vind zelf de witte limited editions ook wel iets hebben:
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Dirc

Nu ik mijn Usher MD2 te koop heb staan ben ik op zoek naar iets anders. Van een van jullie elite leden werd ik al gewezen op deze speaker.
Nu heb ik altijd met plezier geluisterd via mijn huidige versterker op Ushers maar wel in een andere ruimte. In mijn huidige ruimte deden Audium Comp 3's het erg goed maar die zijn nu weg.

Stel ik zou, mede ook vanwege de reacties hier en de prijs, voor een setje van deze gaan wat adviseren de ervaringsdeskundigen dan hier? Moet er een sub bij, moet er een dsp tussen of gewoon inpluggen en gaan?

En ik zit nog met het probleem dat ik ze niet mooi vind. De Audiums zijn meer design en deze zijn meer studio gericht

mijkie

#137
Gewoon inpluggen en gaan, sub, Dsp en andere dingen kan later altijd nog

Misschien woont er een clublid in de buurt om een eerste indruk op te doen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirc

Dat is de volgende stap natuurlijk. Eerst verkoop.
De foto van Sjaudio waar ze op een stand? schuin achterover staan vind ik er nog wel sjiek uit zien.

Timvg

Ik zou ze enkel hellen indien ze te laag staan en naar boven gericht moeten worden om op oorniveau te komen..

Dirc

Ik heb eenzelfde situatie als Sjaudio. Of ze komen op een tv meubel (en dus gekanteld) of ze komen op stands.

Sjaudio

Staan nu overigens op stands en niet meer op het meubel. Vind ze te goed om op het meubel te pleuren.

Grappig detail is dat de adviesprijs van de stands bijna 2 x dat van een setje 305's is. [emoji16]



Dirc

Maar dat is een keuze. Je kan ook 2 omgevallen boomstammen meeslepen natuurlijk. Heb je in ieder geval goed fundament als je ze erop schroeft  :pompom:

Sjaudio

Keuze is ook vanwege het spansysteem in de stands.

Soms moet je inderdaad wat meer uitgeven om iets speciaals in huis te halen, al is een boomstam in huis dat ook wel.[emoji16]



Dirc

Even een leek-vraag. Deze zijn actief en hebben een gebalanceerde input.
Wat is nu de beste manier om deze aan te sluiten op een ongebalanceerde receiver?

Trouwens, ze zijn nu 109 euro p/s bij coolblue. Ik zou ze bijna kopen.

Dirc

Laat me even raden. Pre-out van de versterker => speaker. Dus een kabel zoeken die pre-out=> balanced is.

Timvg


Dirc

Juist, ik zag het net op. Receiver wordt dan gewoon een mengpaneel.
Trouwens, is het powerlampje op de voorkant storend / kan het uit?

Dirk

powerlampje kan zeker uit, schakelaar staat achterop  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Quote from: Dynky on January 17, 2018, 21:39:38
powerlampje kan zeker uit, schakelaar staat achterop  :D

[emoji23]