Hegel H80 schiet er iets mee op?

Started by naish123, December 19, 2017, 20:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Ik kan een nieuwe Hegel H80 kopen met een leuke korting. Alleen schiet er iets mee op?? Twijfel..

Heb nu een gereviseerde AMC 3100a gekoppeld aan een paar Kef's LS50. Klinkt goed.

Het mooie van de Hegel is dat ik de cd speler gebalanceerd kan aansluiten en dat de techniek van de versterker bijna 30 jaar nieuwer is.

Nog nooit een nieuwe versterker en de Kef's waren ook mijn eerste nieuwe speakers en het bevalt me wel.

Misschien kan iemand me wijzer maken?

pieper

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

naish123

Quote from: pieper on December 19, 2017, 21:02:29
mag je de hegel niet testen thuis?
Het is de laatste en het demo model is voor lange tijd uitgeleend. Kan vragen of ik de H90 even kan lenen. Die staat er wel .

MMdG

Quote from: naish123 on December 19, 2017, 21:36:08
Het is de laatste en het demo model is voor lange tijd uitgeleend. Kan vragen of ik de H90 even kan lenen. Die staat er wel .
Dat zou ik niet doen, tenzij je bereid bent om een H90 te kopen. De H90 is weer een stuk nieuwer dan de H80 en resultaten die je met die versterker thuis eventueel bereikt zijn niet noodzakelijk representatief voor een heel ander model.

Als je deze review van de H90 leest (google translaten), waarin er ook een vergelijking met de H80 wordt gemaakt, klinkt het alsof er nogal wat klankmatige verschillen tussen beide versterkers kan zitten.
Denon PMA-2020 || Denon DCD-2020 || Denon AVR-4311 || Denon DBP-2012 || Pioneer S-1ex || Pioneer S-7ex (3x) || Jamo c80 sub || Tellurium Q Black ls + rca

naish123

Thanks voor je antwoord. Ik denk dat lekker nog een even door blijf spelen mat mijn AMC en dan gelijk een H160 of zoiets dergelijks aanschaf. Had ook een nieuwe (lees hele goede) interlink gekocht. En wat een verschil! De honger is weer even gestild.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

#5
Hegel icm Kef vind ik best een fijne combi!

Edit: wat ik hiermee bedoelde te zeggen was het volgende. Ik vond klankmatig de match tussen Hegel en Kef een erg fijne combinatie. Zeker de moeite van het beluisteren waard. Die Hegel krijgt de LS50 zeker aan het zingen😊.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

naish123

Toch maar voor de Hegel gegaan. Niets veranderlijker dan een mens..

Net aangesloten en het klinkt nu al lekker!! Ga de AMC op Ebay verkopen.

De cd speler gebalanceerd aangesloten, echt gaaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


chansig

Quote from: MMdG on December 20, 2017, 18:08:40
Dat zou ik niet doen, tenzij je bereid bent om een H90 te kopen. De H90 is weer een stuk nieuwer dan de H80 en resultaten die je met die versterker thuis eventueel bereikt zijn niet noodzakelijk representatief voor een heel ander model.

Als je deze review van de H90 leest (google translaten), waarin er ook een vergelijking met de H80 wordt gemaakt, klinkt het alsof er nogal wat klankmatige verschillen tussen beide versterkers kan zitten.

Kan zitten ? Soms wel ? Soms niet ?

Wat is er nieuwer aan de H90 behalve leeftijd ?

Quote from: naish123 on December 22, 2017, 12:52:16
Toch maar voor de Hegel gegaan. Niets veranderlijker dan een mens..

Net aangesloten en het klinkt nu al lekker!! Ga de AMC op Ebay verkopen.

De cd speler gebalanceerd aangesloten, echt gaaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Veel plezier ermee...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

naish123

Thanks, Hans.

De H90 heeft minder vermogen. Maar wel een hoofdtelefoon aansluiting en een mooie afstandbediening. Maar ja, als het veel €€€ scheelt..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tdbakker

Maar hij is wel stabieler als de H80. Dampingsfactor  2000.
Minium load 2 ohm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000