Tidal op sterven na dood...

Started by Raphie, December 17, 2017, 16:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oud_account_1

Een beetje polderen geeft de beste resultaten ;)
Koop - op fysieke media - wat je echt wilt hebben, en gebruik streams (in mijn geval Spotify Premium) voor de rest.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

DofN

#51
Ik kan mijn muziekconsumptie niet betalen moest ik alles wat ik nu stream op CD of vinyl kopen. Het is een uitvinding voor een grootgebruiker als ik.

Ik denk ook niet dat streamen zo snel ophoudt te bestaan. In het begin van zo'n ontwikkeling is de techniek en markt onrustig, net als de verdienmodellen en prijzen. Er komt vanzelf stabiliteit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Quote from: doorofnight on December 19, 2017, 09:39:33
Ik kan mijn muziekconsumptie niet betalen moest ik alles wat ik nu stream op CD of vinyl kopen. Het is een uitvinding voor een grootgebruiker als ik.

Ik denk ook niet dat streamen zo snel ophoudt te bestaan. In het begin van zo'n ontwikkeling is de techniek en markt onrustig, net als de verdienmodellen en prijzen. Er komt vanzelf stabiliteit.

Maar dan vaak in mindere kwaliteit.
SACD en DVD-A is ook bijna niet meer verkrijgbaar.

Ben net een beetje gewend aan Tidal, zou wel jammer zijn.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

Ik heb een Qobuz abonnement die streamt in CD-kwaliteit. Die doet niet onder voor mijn CD-speler (die ook weer prima is).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

19raw68

Ik gebruik al een paar jaar Deezer lossless op Sonos. Hele goede bibliotheek en alles op via FLAC met prima kwaliteit. Het heet nu Deezer Hifi en komt volgend jaar naast Sonos ook op andere diensten beschikbaar (was altijd exclusief voor Sonos). Kan op 3 apparaten downloaden en ook offline luisteren. Helaas ook vrij prijzig met 20 euro per maand, hoewel ik nog steeds gebruik heb kunnen maken van introductieprijs van 10 euro per maand. Maar dat is in januari over. Toch is het goedkoper dan 2 cd's per maand en dan gaat er ook nog wat geld richting de artiesten ( itt illegaal downloaden op torrents).

Nu wordt er veel gesproken over MQA, maar ik denk dat maar weinig mensen daar extra voor willen betalen. Net als DSD voor een beperkte groep audiofielen aantrekkelijk die ook extra willen investeren in de benodigde apparatuur. Als een streamingdienst dit gaat aanbieden moeten ze veel geld investeren en dat moet terugverdiend worden. En dat laatste is nu juist het probleem als ik de reacties hier lees. Heel weinigen zijn bereid extra te betalen voor extra kwaliteit. Logisch als je gewend bent om alleen maar (gratis) mp3-tjes te luisteren.

Wel apart in dit kader is de opleving van vinyl, daar wil men wel grof betalen voor de apparatuur en de vaak nogal dure LPs.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

19raw68

Quote from: hpapen on December 17, 2017, 17:04:10
Volgens mij is Deezer Hifi(16 bit flac) i.t.t. wat er in het artikel staat, net zo duur als Tidal. Ik weet overigens niet of het al uitgerold is(Ned).
Deezer Hifi is al jaren exclusief aan Sonos verbonden. Vanaf volgend jaar is die exclusiviteit voorbij en lijst Deezer Hifi breder  in de markt gezet te worden. Ook gaat Deezer op termijn MQA ondersteunen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Staaled

Heos doet het ook. En al een tijdje.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

manco401

#57
Zou spijtig zijn, wat ik beluister voor die 20eur/maand zou mij een fortuin aan fysieke media kosten.
Probleem is dat concurrenten zoals Spotify met hun gratis abbo TE goedkoop zijn, en zij de markt zo in handen hebben maar tegelijk vernietigen..

Cantodea

Toch een beetje zielig om te moeten vaststellen dat er hier, op een audioforum dan nog, personen zijn die 10 of 20 Euro te veel vinden om onbeperkt naar muziek te kunnen luisteren al dan niet in mp3 of flac. Moet dan eigenlijk alles gratis zijn? Jullie werken toch ook niet voor niks, of wel dan?
Sorry, maar dit moest even van mijn hart..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Roeru117

 ^^

Helemaal mee eens. Gezien het aanbod en de eenvoud waarmee nieuwe muziek beluisterd kan worden is het maar een klein bedrag. Als ik zie wat voor apparatuur gebruikt wordt om muziek af te spelen en wat dat kost dan snap ik niet dat er bezuinigd moet worden op datgene waar die apparatuur voor is: muziek.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

fasteddie

Ligt natuurlijk aan of je tot elite club hoort of niet..... ;D

blue-eyes

Quote from: Cantodea on December 20, 2017, 11:05:52
Toch een beetje zielig om te moeten vaststellen dat er hier, op een audioforum dan nog, personen zijn die 10 of 20 Euro te veel vinden om onbeperkt naar muziek te kunnen luisteren al dan niet in mp3 of flac. Moet dan eigenlijk alles gratis zijn? Jullie werken toch ook niet voor niks, of wel dan?
Sorry, maar dit moest even van mijn hart..

+100
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Deleted User

Quote from: DVDmartinDVD on December 19, 2017, 15:39:15

SACD en DVD-A is ook bijna niet meer verkrijgbaar.


www.acousticsounds.com


Remi

Quote from: Cantodea on December 20, 2017, 11:05:52
Toch een beetje zielig om te moeten vaststellen dat er hier, op een audioforum dan nog, personen zijn die 10 of 20 Euro te veel vinden om onbeperkt naar muziek te kunnen luisteren al dan niet in mp3 of flac. Moet dan eigenlijk alles gratis zijn? Jullie werken toch ook niet voor niks, of wel dan?
Sorry, maar dit moest even van mijn hart..

Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook eens zo.

Ik betaal al 80 euro voor internet en tv, dan nog een abbo'tje hier en daar.
Netflix, videoland, Spotify weet niet wat meer waar je op leeg loop met van die kleine bedragen.
Er is geen alles in 1 oplossing dus ik bent overgeleverd aan allerlei abbonementjes als ik alles wil.
Het loopt hard op als je het uiteindelijk optel.

Ik draai voornamelijk Spotify in de auto.
Het vergelijk van sommige dat het maar de kosten van twee CD'tjes per maand is is prima als je het als alternatief voor CD's wil gebruiken.
Het is niet dat ik die 20 euro niet kan betalen maar ik beschouw spolify als alternatief voor een radio zender in de auto en dan vind ik het eigenlijk in verhouding best fors voor een beetje muziek.

Het draait dus uiteindelijk om keuzes die ieder voor zichzelf moet maken wat hij het waard vind.

Beetje jammer om te lezen dat je mij dus zielig vind want ik vind 20 euro in de maand voor een beetje "radio" luisteren dus best veel.

Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

katwax

Ik heb Spotify premuim, het waarom is simpel werkt gewoon het beste voor iedereen binnen het gezin.
Dochter wil luisteren op haar Sonos of tablet
Vrouw wil luisteren via haar iphone welke dan gekoppeld is aan wagen, headset, ...
Zelf gebruik ik het ook in de wagen via gsm of stream ik naar Kodi voor mij setup thuis

Voor de rest koop ik af en toe dan via Qobuz of HDtracks voor muziek die kwalitatief zeer deftig is opgenomen en die ik leuk vind.
Probleem is ook dat de kwaliteit van de opname niet altijd de moeite is om het "beter" te laten klinken dan via Spotify.

Het aanbod van Spotify is dan ook het meest uitgebreide en hierdoor ook de enige dienst is die alle leden van mijn gezin kan voorzien van de muziek die ze willen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

Quote from: Remi on December 20, 2017, 12:04:53
Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook eens zo.

Ik betaal al 80 euro voor internet en tv, dan nog een abbo'tje hier en daar.
Netflix, videoland, Spotify weet niet wat meer waar je op leeg loop met van die kleine bedragen.
Er is geen alles in 1 oplossing dus ik bent overgeleverd aan allerlei abbonementjes als ik alles wil.
Het loopt hard op als je het uiteindelijk optel.

Ik draai voornamelijk Spotify in de auto.
Het vergelijk van sommige dat het maar de kosten van twee CD'tjes per maand is is prima als je het als alternatief voor CD's wil gebruiken.
Het is niet dat ik die 20 euro niet kan betalen maar ik beschouw spolify als alternatief voor een radio zender in de auto en dan vind ik het eigenlijk in verhouding best fors voor een beetje muziek.

Het draait dus uiteindelijk om keuzes die ieder voor zichzelf moet maken wat hij het waard vind.

Beetje jammer om te lezen dat je mij dus zielig vind want ik vind 20 euro in de maand voor een beetje "radio" luisteren dus best veel.
Zielig om te moeten vaststellen is wel iets anders dan iemand zielig vinden. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cantodea

Quote from: Remi on December 20, 2017, 12:04:53
Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook eens zo.
Ik draai voornamelijk Spotify in de auto.
Beetje jammer om te lezen dat je mij dus zielig vind want ik vind 20 euro in de maand voor een beetje "radio" luisteren dus best veel.

Ik gebruik mijn Tidal/Deezer ook in mijn wagen. Tidal gebruik ik ook in mijn set met Roon. Ik vind 20 Euro voor Tidal (of een andere streamingdienst) niet te veel. Ik kan het zowel onderweg als thuis beluisteren. Mocht ik het aantal cd's moeten kopen dat ik via Roon/Tidal heb toegevoegd aan mijn collectie... dan was ik nu al zo'n 4000 Euro armer. Als muziek liefhebber hou ik veel geld over ieder jaar, waarmee ik andere dingen kan doen. Ik begrijp het wel hoor, dat het voor sommige mensen allemaal wel te duur wordt... maar als ik zie welke sets sommigen hier hebben, soms de prijs van een serieuze auto en dan lopen lullen over 20 Euro per maand voor eindeloos muziek te kunnen beluisteren, dan kan ik niet meer volgen hoor.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Vhond

Quote from: Remi on December 20, 2017, 12:04:53
Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook eens zo.

Ik betaal al 80 euro voor internet en tv, dan nog een abbo'tje hier en daar.
Netflix, videoland, Spotify weet niet wat meer waar je op leeg loop met van die kleine bedragen.
Er is geen alles in 1 oplossing dus ik bent overgeleverd aan allerlei abbonementjes als ik alles wil.
Het loopt hard op als je het uiteindelijk optel.

Het draait dus uiteindelijk om keuzes die ieder voor zichzelf moet maken wat hij het waard vind.

Beetje jammer om te lezen dat je mij dus zielig vind want ik vind 20 euro in de maand voor een beetje "radio" luisteren dus best veel.

Daar gaat het inderdaad om, dat alles bij elkaar opgeteld een behoorlijke smak wordt wat je maandelijks uitgeeft (en soms moet je wel omdat bepaalde content alleen bij 1 aanbieder te 'krijgen' is) en verder is het leuk hoor dat je een grote bieb ter beschikking hebt, maar als die bieb verdwijnt en of 'jouw ding' niet heeft dan is het toch te beperkt . Ik ben best bereid om maandelijks wat uit te geven, maar wil dan echt een grote verzameling ter beschikking hebben waarbij ik niet overal hoef te gaan 'buurten' en alles weer 'kwijt ben' zodra de  leverancier ermee kapt. Dan vind ik die vinylen schijf of polycarbonaten schijfje toch interessanter qua optie (evt. de zelf aangelegde verzameling op NAS of HD. De meeste streamingdiensten hebben een te armzalig logaritme om nieuwe muziek te 'ontdekken'.

blue-eyes

Quote from: Remi on December 20, 2017, 12:04:53
Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook eens zo.

Ik betaal al 80 euro voor internet en tv, dan nog een abbo'tje hier en daar.
Netflix, videoland, Spotify weet niet wat meer waar je op leeg loop met van die kleine bedragen.
Er is geen alles in 1 oplossing dus ik bent overgeleverd aan allerlei abbonementjes als ik alles wil.
Het loopt hard op als je het uiteindelijk optel.

Ik draai voornamelijk Spotify in de auto.
Het vergelijk van sommige dat het maar de kosten van twee CD'tjes per maand is is prima als je het als alternatief voor CD's wil gebruiken.
Het is niet dat ik die 20 euro niet kan betalen maar ik beschouw spolify als alternatief voor een radio zender in de auto en dan vind ik het eigenlijk in verhouding best fors voor een beetje muziek.

Het draait dus uiteindelijk om keuzes die ieder voor zichzelf moet maken wat hij het waard vind.

Beetje jammer om te lezen dat je mij dus zielig vind want ik vind 20 euro in de maand voor een beetje "radio" luisteren dus best veel.


Dus? Je betaald 80 euro voor een bepaalde dienstverlening, daar zit geen streaming bij in. Voor streaming gebruik je een ander bedrijf, neem je een dienst af en betaal je.
Dat je dan 80 + 20 te veel vindt, of dat je 80 euro genoeg vind doet niet ter zaken.

Dat is de keuze, het gevolg ervan.


De keuze is wel of niet afnemen. Ik snap best dat niet iedereen die keuze kan maken, maar het gaat om het idee. En anders, als je het geld niet hebt is het te duur.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

#69
Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2017, 14:48:21
Dus? Je betaald 80 euro voor een bepaalde dienstverlening, daar zit geen streaming bij in. Voor streaming gebruik je een ander bedrijf, neem je een dienst af en betaal je.
Dat je dan 80 + 20 te veel vindt, of dat je 80 euro genoeg vind doet niet ter zaken.

Dat is de keuze, het gevolg ervan.


De keuze is wel of niet afnemen. Ik snap best dat niet iedereen die keuze kan maken, maar het gaat om het idee. En anders, als je het geld niet hebt is het te duur.
Of iets te duur is valt idd onder persoonlijke keuzes.
Bundel je al die keuzes praat je over de markt.

Het feit dat Tidal het niet redt zegt iets over de markt.
In hoeverre prijs daarin bepalend is valt te peilen.
Het kan bijvoorbeeld ook content of gebruiksgemak gerelateerd zijn.
Indien er op een plek als deze al wordt gestribbeld is er voor Tidal kennelijk geen levensvatbare afzet mogelijk.
Doei, op naar Qobuz. Dat ook meer biedt tegen minder geld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Grindtegel

Zou jammer zijn als Tidal het inderdaad niet redt, in combinatie met Roon vind ik het een fantastische oplossing en dan heb ik er best 20,= in de maand voor over.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

hpapen


john2910

ik geniet hier ook nog steeds van tidal,op mijn stereo en op mijn telefoon..Hoop dat het blijft!

pvd_66

Dan ben ik best wel benieuwd voor hoeveel euro's per maand aan fysieke muziek gekocht wordt. Een cd en lp zijn al gauw duurder als 20 eu per maand.
En het lijkt me sterk dat men geen keuze kan maken uit de miljoenen nummers van een streamingaanbieder voor die 10 of 20 eu per maand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

gerard1

Als je geen verschil hoort, waarom zou je dan een tientje meer betalen?
Als er zijn mensen die wel verschil horen, dan zou ik tidal nemen, jammer genoeg zijn dat te weinig mensen om winstgevend te zijn.
Voor die kleine groep zou je de prijs gewoon moeten verhogen, zodat het wel winstgevend is.
Mocht het dan nog niet lukken, dan heeft het geen bestaansrecht.

Ik kocht zelf ongeveer 2 of 3 cd,s per jaar, ik vind vaak maar 1 of 2 nummers leuk van een album.
Een streamings dienst zie ik als radio, promotie voor de artiest om bekendheid te krijgen.