Tidal op sterven na dood...

Started by Raphie, December 17, 2017, 16:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

JBL PRX Power!

Jumping Jack

Hoe zou Qobuz er nu voor staan? Daar heeft het er ook al slecht voorgestaan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

#2
Zo zie je maar, dat er maar weinig mensen meer dan €15,00 p/m willen uitgeven aan niet lineaire audio, al deze streaming platforms zullen hun model moeten aanpassen, of naar een paar euro of een gratis variant met advertenties. Of bulk abbo's bij de providers, als onderdeel van een pakket
JBL PRX Power!

hpapen

Volgens mij is Deezer Hifi(16 bit flac) i.t.t. wat er in het artikel staat, net zo duur als Tidal. Ik weet overigens niet of het al uitgerold is(Ned).

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Is 20€ per maand nu echt zoveel daar koop je nog geen 2 cd's voor. Ik begrijp mensen zo goed niet wanneer ze aan zo een dienst maar 5 of 10€ per maand willen geven. Maar dan verbaasd zijn als zo'n diensten niet kunnen blijven bestaan. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat Spotify een gratis tier mag blijven aanbieden en ook Spotify heeft nog nooit winst gemaakt.

Ik gebruik al een paar jaar Tidal en heb daar ook de nodige problemen gehad met stabiliteit maar ja als je cd streaming wil heb je enkel Qobuz en Tidal. En Qobuz is ook niet zo stabiel.

Als Tidal omvalt valt ook een groot voordeel van Roon weg, je zal maar 500€ betaalt hebben voor Roon en dat enkel lokale bibliotheek kunnen beheren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

jahtari

Tja als tidal nu lossless was voor 10 euro dan dag spotify.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Jumping Jack

Ik vind 20 euro ook geen punt en heb ook al een paar jaar een abbo bij TIDAL...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

na Qobuz (ten tijde van Linn en de integratie in hun UI destijds) nu alweer een tijd over op Tidal wegens de perfecte integratie binnen Roon.
maar àls Tidal er mee zou stoppen (wat ik sterk betwijfel) wordt Roon voor mij echt niet meteen "minder waard"...want dan komt er immers wel een ander waarmee ze in zee gaan  ;)

maar je hebt idd ook niet veel keuze als je lossless wil streamen  :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

scoc

Quote from: jahtari on December 17, 2017, 17:16:22
Tja als tidal nu lossless was voor 10 euro dan dag spotify.

Waarom moet Tidal losless voor 10€ aanbieden als alle andere gewoon 320kbits streams voor die prijs doen? Die vergelijking gaat toch niet op. De achterliggende infrastructuur kost nu eenmaal geld ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Raphie

#10
Dat is het risico van hypes en content is vluchtig. Betaal je idd 4 jaar lang €240 p/j én geef je €500 voor ROON uit, ben je €1.500 kwijt en heb je niks. Je zal maar een MQA dac speciaal voor tidal gekocht hebben :D

Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:15:41
Is 20€ per maand nu echt zoveel daar koop je nog geen 2 cd's voor. Ik begrijp mensen zo goed niet wanneer ze aan zo een dienst maar 5 of 10€ per maand willen geven. Maar dan verbaasd zijn als zo'n diensten niet kunnen blijven bestaan. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat Spotify een gratis tier mag blijven aanbieden en ook Spotify heeft nog nooit winst gemaakt.

Ik gebruik al een paar jaar Tidal en heb daar ook de nodige problemen gehad met stabiliteit maar ja als je cd streaming wil heb je enkel Qobuz en Tidal. En Qobuz is ook niet zo stabiel.

Als Tidal omvalt valt ook een groot voordeel van Roon weg, je zal maar 500€ betaalt hebben voor Roon en dat enkel lokale bibliotheek kunnen beheren.
JBL PRX Power!

scoc

Quote from: Dynky on December 17, 2017, 17:25:25
na Qobuz (ten tijde van Linn en de integratie in hun UI destijds) nu alweer een tijd over op Tidal wegens de perfecte integratie binnen Roon.
maar àls Tidal er mee zou stoppen (wat ik sterk betwijfel) wordt Roon voor mij echt niet meteen "minder waard"...want dan komt er immers wel een ander waarmee ze in zee gaan  ;)

maar je hebt idd ook niet veel keuze als je lossless wil streamen  :dry:

Ik heb gelezen dat Roon specifieke integratie eisen heeft om hun features te kunnen aanbieden ivm streamingdiensten en dat enkel Tidal deze integratie wou aanbieden. De andere hebben er veel meer baat bij dat je via hun apps moet gaan om zo meer inkomen te kunnen genereren van reclame.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Dirk

Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:28:05
Ik heb gelezen dat Roon specifieke integratie eisen heeft om hun features te kunnen aanbieden ivm streamingdiensten en dat enkel Tidal deze integratie wou aanbieden. De andere hebben er veel meer baat bij dat je via hun apps moet gaan om zo meer inkomen te kunnen genereren van reclame.
weet ik
maar zolang ze een partner hebben is er bij andere diensten (en vooral bij Roon zelf) uiteraard 0 incentive om verder te kijken of ze eea kunnen (willen) aanpassen/bijsturen op dat vlak.
Ik geef je op een briefje dat àls Tidal ermee stopt er binnen het half jaar een ander gelijksoortige streaming provider binnen de Roon UI wordt geïntegreerd, daarvoor is dit te belangrijk voor Roons' klanten ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chocovla

Quote from: Raphie on December 17, 2017, 17:26:56
Dat is het risico van hypes en content is vluchtig. Betaal je idd 4 jaar lang €240 p/j én geef je €500 voor ROON uit, ben je €1.500 kwijt en heb je niks. Je zal maar een MQA dac speciaal voor tidal gekocht hebben :D

Sowieso het risico van cloud diensten. Het is de computer van iemand anders dus echt de baas over je content ben je niet. Toch nog het voordeel van die goede oude antieke fysieke media  ;D
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Raphie

#14
hype > poef > alles weg :D

Streaming als technologie is mooi, maar de Tidals van deze wereld moeten dit oplossen met de providers
JBL PRX Power!

jahtari

Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:25:42
Waarom moet Tidal losless voor 10€ aanbieden als alle andere gewoon 320kbits streams voor die prijs doen? Die vergelijking gaat toch niet op. De achterliggende infrastructuur kost nu eenmaal geld ...
De dubbele prijs voor lossless is gewoon te veel. 12 euro dan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

pvd_66

Kocht vroeger wel meer dan 20 eu per maand aan cd's dus dat abo geld haal ik er wel uit. Alleen ik ben tegenwoordig een luie luisteraar geworden met dat streaming gedoe. Voor 20 eu verwacht ik wel goede playlists en die zijn echt zwaar ruk bij tidal. Ook mag ik graag lekkere harde techno en goede deephouse / progressive luisteren op zn tijd, ook dat was ruk bij tidal. Alleen maar r&b en hiphop, typisch de doelgroep die geen 20 eu per maand over heeft voor een abo. Kwaliteit zeker met roon was top!
Nu dus tidal voor de 2e eruit gedaan en gaat niet snel meer terug komen. Ik hoop dat ze failliet gaan en apple / spotify ze overnemen.
Heb nu weer deezer abo. Helaas niet op mn aries mini, heb ze ook aangeschreven met deezer losslee verhaal. Anders wordt het een mac mini met lossles deezer desktop app. Vind deezer net wat fijner klinker als spotify en heeft ook goede playlists.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Raphie

zelfs hier boeit het blijkbaar maar weinig mensen, we downloaden liever nog steeds flac rips uit Torrents en nieuwsgroepen

Gizmodo is er ook klaar mee: https://gizmodo.com/tidal-is-on-life-support-only-has-enough-cash-to-last-1821251861
JBL PRX Power!

dennism

Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:15:41
Is 20€ per maand nu echt zoveel daar koop je nog geen 2 cd's voor. Ik begrijp mensen zo goed niet wanneer ze aan zo een dienst maar 5 of 10€ per maand willen geven. Maar dan verbaasd zijn als zo'n diensten niet kunnen blijven bestaan. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat Spotify een gratis tier mag blijven aanbieden en ook Spotify heeft nog nooit winst gemaakt.

Ik gebruik al een paar jaar Tidal en heb daar ook de nodige problemen gehad met stabiliteit maar ja als je cd streaming wil heb je enkel Qobuz en Tidal. En Qobuz is ook niet zo stabiel.

Als Tidal omvalt valt ook een groot voordeel van Roon weg, je zal maar 500€ betaalt hebben voor Roon en dat enkel lokale bibliotheek kunnen beheren.

Ik denk eerder dat de "massa" geen meerwaarde ziet in lossless, en waarom zouden ze ook, de "massa" heeft immers veelal geen apparatuur waar lossless echt tot haar recht komt. Op je mobiele telefoon met oortjes van een paar euro, je bluetooth speaker, auto audio of melkpakjes in de woonkamer ga je daar verschil veelal niet merken en de doelgroep die well lossless wil is mogelijk gewoon te klein voor een streamingdienst om echt van te bestaan.

Volgens mij mag Tidal trouwens ook best gewoon een "gratis" dienst aanbieden waarbij reclame het geld in het laatje brengt, dat lijkt mij echt niet enkel voorbehouden aan spotify. Het lijkt mij eerder een business model keuze dat Tidal dit niet doet.

scoc

#19
Die gratis versie moeten ze gewoon afschaffen en is volgens mij ook deels oorzaak van de problemen ivm verliesdraaiende streaming aanbieders. Al die gratis gebruikers maken gebruik van infrastructuur die eigenlijk enkel voor betalende abonnees zou moeten zijn. Je ziet een Netflix ook geen gratis versie met reclame aanbieden, ze zouden wel gek zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

br@m

Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:15:41
Is 20€ per maand nu echt zoveel daar koop je nog geen 2 cd's voor.

Die vergelijking lijkt goed maar is fundamenteel onjuist. Het gaat om twee totaal verschillende verdienmodellen.

Als je een CD koopt, betaal je voor het recht om voor eeuwig die muziek af te spelen zo vaak je maar wilt. Dus een eenmaal verworven recht geldt ook in de toekomst, onbegrensd.

Als je een abonnement hebt betaal je om gedurende 1 maand alle muziek die wordt aangeboden af te spelen zoveel je wilt/kunt. Dus het verworven afspeelrecht geldt maar voor heel korte tijd. Als je ophoudt met betalen, heb je niets meer.

Quote
Ik begrijp mensen zo goed niet wanneer ze aan zo een dienst maar 5 of 10€ per maand willen geven.

Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik kies bewust voor model 1. Ik wil in principe helemaal niets betalen voor een abonnement. Heel misschien als het 2,50 per maand zou kosten om Spotify te kunnen luisteren zonder reclames, dat ik het zou doen. Hi-res streaming interesseert me al helemaal niet. Ik zie Spotify als een radiostation en daar betaal ik ook niets voor.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

scoc

Quote from: br@m on December 17, 2017, 23:04:19
Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik kies bewust voor model 1. Ik wil in principe helemaal niets betalen voor een abonnement. Heel misschien als het 2,50 per maand zou kosten om Spotify te kunnen luisteren zonder reclames, dat ik het zou doen. Hi-res streaming interesseert me al helemaal niet. Ik zie Spotify als een radiostation en daar betaal ik ook niets voor.

Een radiostation? Die vergelijking met radio gaat toch niet op. Wanneer kan je op een radio onbeperkt naar je eigen selectie van muziek luisteren wanneer je wil zonder reclame of irritante commentatoren of presentatoren. Mensen hier hebben geen probleem om 1000'en euro aan materiaal te kopen maar een tientje per maand voor Spotify is dan teveel. ???
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

br@m

Quote from: scoc on December 17, 2017, 23:17:40
Mensen hier hebben geen probleem om 1000'en euro aan materiaal te kopen maar een tientje per maand voor Spotify is dan teveel. ???

Voor mij wel ja. Misschien lijkt het voor jou irrationeel, maar ik heb je mijn motivatie uitgelegd, die heeft te maken met de verdienmodellen en de rechten die je verkrijgt nadat je betaald hebt.

Ik wil niet elke keer opnieuw moeten betalen om dezelfde muziek af te spelen waar ik eerder ook al voor heb betaald. Ik gebruik spotify enkel om af en toe eens iets nieuws te horen. Net als de radio dus. Dat er dan reclame tussen zit is vervelend maar dat hoort nu eenmaal bij radio.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

morca

Ik verrek het ook 10 euro te betalen aan Spotify voor die mp3 data base.
Ik luisterde bv altijd de top 4000.
Maar de radio zend ook mp3 uit.
Wat een bagger kwaliteit.
Jaren lang word er gezocht naar een beter formaat zoals bv dvda.
Dab word uitgevonden want de kwaliteit moet beter.
En dan gaan ze mp3 uitzenden ...
:blink: :crazy:

Als je er goed over nadenkt is het echt krom.

Erik

Quote from: morca on December 18, 2017, 00:15:09
Ik verrek het ook 10 euro te betalen aan Spotify voor die mp3 data base.
Ik luisterde bv altijd de top 4000.
Maar de radio zend ook mp3 uit.
Wat een bagger kwaliteit.
Jaren lang word er gezocht naar een beter formaat zoals bv dvda.
Dab word uitgevonden want de kwaliteit moet beter.
En dan gaan ze mp3 uitzenden ...
:blink: :crazy:

Als je er goed over nadenkt is het echt krom.

Euh helaas het klopt niet wat je zegt. Spotify gebruikt geen MP3 maar eea veel beter free format kan even niet op naam komen.
De digitale streams van de radio die ik toen digitaal binnenhaalde waren altijd in AAC format ook veel beter dan mp3.

Zonder compressie blijft het beste klinken natuurlijk, mits een goede installatie. Ik ook geen spotify. ik koop te weinig cd's en wil geen 20 euro pm betalen voor echt goede kwaliteit dat wordt te duur
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill