Ziggo stopt met analoge tv en radio

Started by Multimediaknaller, December 17, 2017, 14:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raphie

Nu pas?!? Zijn er nog werkende TV's zonder DVBC dan?!?
JBL PRX Power!

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jep

Vind het analoge signaal van de radio naar mijn receiver best handig. Als dat weg valt, dan moet ik ook nog met die Ziggo kast gaan klooien om radio te luisteren...  ???
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Erik

Ja mijn vader bv die heeft 1 analoge tv en weet nog niet eens wat internet is of een computer.
Voordeel analoog hij betaalt maar iets van 12 euro per maand. Vrees dat hij straks met 12 euro niet ver komt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosferatu

Analoge radio zou ik gaan missen, m'n AV Receiver 'snapt' geen digitale radio. Daarom zeker een nieuwe kopen of een extra kastje erbij, dacht het niet. Dan maar een antenne op het dak. Als dat analoge signaal nog wel in de ether is tenminste.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

modde239

#7
Quote from: Nosferatu on December 17, 2017, 23:19:02
Analoge radio zou ik gaan missen, m'n AV Receiver 'snapt' geen digitale radio. Daarom zeker een nieuwe kopen of een extra kastje erbij, dacht het niet. Dan maar een antenne op het dak. Als dat analoge signaal nog wel in de ether is tenminste.

Chromecast audio met TuneIn radio app..... ;)

BJF

Mij werd onlangs verteld dat ook de mogelijkheid tv te kijken met een CI+ module in 2018 wordt dicht gezet. Blijft alleen het/een extra kastje over...
NAD M10 V2
Elac FS247

Multimediaknaller

Quote from: Nosferatu on December 17, 2017, 23:19:02
Als dat analoge signaal nog wel in de ether is tenminste.
Is het je wel eens opgevallen hoe vaak er spotjes op de radio zijn dat je vooral maar een toestel 'moet' kopen die DAB+ ondersteunt  :lookaround:

Nosferatu

Quote from: Bierbraker on December 18, 2017, 09:51:44
Is het je wel eens opgevallen hoe vaak er spotjes op de radio zijn dat je vooral maar een toestel 'moet' kopen die DAB+ ondersteunt  :lookaround:
Nee, niet echt. Als ik radio luister dan is het gewoon op de achtergrond (behang), echt luisteren naar muziek doe ik van zwarte en zilverkleurige schijfjes.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

Quote from: modde239 on December 17, 2017, 23:26:54
Chromecast audio met TuneIn radio app..... ;)
Ik heb een Chromecast en een Auralic Aries Mini, met beide kan ik naar internet radio luisteren, alleen vind ik de klank hiervan gewoon slechter dan van de analoge zenders. En die zijn al niet van zulke hoge kwaliteit. Verder zit ik niet te wachten op een app om 'radio' te bedienen, gewoon AV Receiver aan, zenders kiezen met de AB, klaar.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Fox

Analoge TV kan ik nog begrijpen, maar geen FM meer????

Ik heb een aantal analoge tuners en geen behoefte aan DAB, maar misschien komt dat omdat ik ook geen MP3 luister  :D
Want, JA digitaal is NIET altijd beter en ik heb geen behoefte aan meer zenders, maar wel meer kwaliteit.

Overigens is het ook slecht voor het milieu al die losse kastjes die grondstoffen kosten en hun eigen stroom vreten,
terwijl het ingebouwde deel (waar je ook voor betaald hebt) overbodig word...  :confused:

Tijd om Ziggo op te zeggen en wat anders te nemen.

mikekiwi

Quote from: Fox on December 18, 2017, 11:44:44
Analoge TV kan ik nog begrijpen, maar geen FM meer????

Ik heb een aantal analoge tuners en geen behoefte aan DAB, maar misschien komt dat omdat ik ook geen MP3 luister  :D
Want, JA digitaal is NIET altijd beter en ik heb geen behoefte aan meer zenders, maar wel meer kwaliteit.

Overigens is het ook slecht voor het milieu al die losse kastjes die grondstoffen kosten en hun eigen stroom vreten,
terwijl het ingebouwde deel (waar je ook voor betaald hebt) overbodig word...  :confused:

Tijd om Ziggo op te zeggen en wat anders te nemen.
Aangaande die laatste opmerking: volgens mij is er geen alternatief waarbij je wel nog je tuners kunt gebruiken zonder een antenne op het dak te plaatsen.

8mile

#14
Zoals ik dat begrijp ontvang je geen analoog meer via de kabel maar dan wel nog via de ether dus dat radiootje met antenne blijft gewoon nog vele jaren blijft werken.. Het schijnt ook zo te zijn dat DAB+ binnenshuis slecht werkt en vooral door autobezitters wordt gebruikt.

Lucky.L

Quote from: BJF on December 18, 2017, 06:42:02
Mij werd onlangs verteld dat ook de mogelijkheid tv te kijken met een CI+ module in 2018 wordt dicht gezet. Blijft alleen het/een extra kastje over...
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt maar het lijkt mij sterk dat iedereen z'n module weg kan gooien!
Ik zou het een drama vinden als ik met een extra kastje moet gaan draaien.

Gr.Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Vhond

Quote from: BJF on December 18, 2017, 06:42:02
Mij werd onlangs verteld dat ook de mogelijkheid tv te kijken met een CI+ module in 2018 wordt dicht gezet. Blijft alleen het/een extra kastje over...

Bron??

Lucky.L

Quote from: Vhond on December 18, 2017, 15:16:28
Bron??
Het enige wat ik kan vinden is dat ze een jaar geleden gestopt zijn met het activeren van smartcards die niet bij hun zijn afgenomen.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Dura

Quote from: BJF on December 18, 2017, 06:42:02
Mij werd onlangs verteld dat ook de mogelijkheid tv te kijken met een CI+ module in 2018 wordt dicht gezet. Blijft alleen het/een extra kastje over...

Huh, dat meen je toch niet? Enige reden dat ik bij Ziggo blijf is dat met die module ik niet zo'n onhandelbaar apparaat erbij krijg.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

gast2018

Analoge radio zou wel jammer zijn, voor slaapkamer enzo

BJF

Mijn bron is een verkoper bij de plaatselijke MM. Die zakelijk geen belang had bij deze mededeling omdat hij me een nieuwe CI+ module had kunnen verkopen.
NAD M10 V2
Elac FS247

denoontje

Ik hop toch echt dat de CI+ module kan blijven.
Ik wil in de woonkamer geen extra kassie!

Fox

Quote from: denoontje on December 18, 2017, 23:41:08
Ik hop toch echt dat de CI+ module kan blijven.
Ik wil in de woonkamer geen extra kassie!

++++

De Ziggo truc is natuurlijk dat je 5 eu p/m aan huur voor elk kastje moet betalen.


CineSmurf

Ik hoop dat de ziggotruc wat minder makkelijker wordt met het besluit van vrije routerkeuze. Rechter heeft bepaalt dat alles waarvoor je de stroom zelf betaald (dus ook voor de ziggo box en de CI module) onder vrije keuze moet vallen. Lijkt me een kwestie van tijd voordat je de horizonbox gewoon weer zelf mag kopen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

frits marantz

Heb beneden een Denon internet tuner met FM. Als het analoge signaal verdwijnt kan ik via internet wel verder voor wat achtergrond muziek.

Boven een gewone Denon FM tuner met een dipool en ik draai ook veel internetradio vanaf de PC met een Dragonfly Red in de USB.

TV beneden is digitaal.

Ze gaan hun gang maar.