Hopelijk een van laatste vragen: Linn majik dsm: Naim atom, Arcam sr250

Started by Htdre, December 17, 2017, 07:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Htdre

Alle eisen nog eens naast elkaar gelegd en reviews gelezen, maar ook units bekeken en sommige beluisterd. Helaas niemand die alle 3 de merken heeft in de regio.

Mijn eisen: HDMI in voor de Horizonbox of ps4 waar ik ook sporadisch dan dvd mee kijk.
2x HDMI is handig, maar even omzetten of een switch is geen ramp. Het wordt echt 2.0 en geen 2.1.

95procent zal spotify zijn.het liefst spotify connect. Niet via aptx.
En mogelijk wil ik later een platenspeler. Dus een MM phonostage is een plus.

Is dit ook de selectie die jullie zouden maken?

bmateijsen


Htdre

Klopt maar is meer een pre als alles voor de rest gelijk is.
Welke zou uw voorkeur hebben, en waarom? Spotify 95procent en zo nu en dan live concert via Horizonbox. Speakers moeten nog gekozen worden. Dus daar hoeft met de unit nog geen rekening mee worden gehouden. Zit ongeveer 3.5m van speakers en dan nog 1.5m achter ruimte vrij. Genre erg breed. Radiohead, muse, moby, norah jones, Katie Melua Andrea Bocelli en soms klassiek zijn zo wat keuzes. Andere pre is een hoofdtelefoonaansluiting.

Rowdy


bmateijsen

Quote from: Htdre on December 17, 2017, 11:08:17
Klopt maar is meer een pre als alles voor de rest gelijk is.
Welke zou uw voorkeur hebben, en waarom? Spotify 95procent en zo nu en dan live concert via Horizonbox. Speakers moeten nog gekozen worden. Dus daar hoeft met de unit nog geen rekening mee worden gehouden. Zit ongeveer 3.5m van speakers en dan nog 1.5m achter ruimte vrij. Genre erg breed. Radiohead, muse, moby, norah jones, Katie Melua Andrea Bocelli en soms klassiek zijn zo wat keuzes. Andere pre is een hoofdtelefoonaansluiting.

Je kan inderdaad alleen naar functionaliteit kijken, ik denk dat de combinatie met luidsprekers net zo van belang is. Majik DSM heeft ook een briljante hoofdtelefoonaansluiting erop zitten.

Welke luidsprekers gebruik je?

Htdre

Ik heb er nog geen(al verkocht tijd geleden) dus kan blanco beginnen :-)
Qua vrouw in huis. Alles is prima zuil of monitor. Zolang de kleur maar wit is en. Er niet goedkoop plastic uitziet :-). Ook klein grut in huis, dus bij voorkeur mogelijkheid kappen ook voor tweeter.

bmateijsen

Quote from: Htdre on December 17, 2017, 12:39:02
Ik heb er nog geen(al verkocht tijd geleden) dus kan blanco beginnen :-)
Qua vrouw in huis. Alles is prima zuil of monitor. Zolang de kleur maar wit is en. Er niet goedkoop plastic uitziet :-). Ook klein grut in huis, dus bij voorkeur mogelijkheid kappen ook voor tweeter.

Mooie combi met de Linn Majik DSM is een Linn Majik 140. Revel F206 of evt. iets goedkoper de Concerta lijn van Revel, erg fraai...
Kom eens luisteren zou ik zeggen!

Htdre

Dankjewel. De f206 is inderdaad te duur. De concerta qua prijs wel beetje max.
Bedankt voor advies. En ik zal zeker luisteren. Geen idee waarom maar vond monitor audio Silver 8-10 altijd droomspeaker. Maar zal zeker meer luisteren tzt. Maar uw advies neem ik zeker ten harte

**Marco 76**

Zie steeds een aanbieding voorbijkomen van de NAD 368 versterker waar je icm een setje Dali Opticon een gratis Bluesound Module krijgt. Als je daar ook nog de optionele hdmi module inprikt ben je redelijk compleet voor een leuke prijs.
Ligt niet op niveau van je Linn, Naim en Arcam, maar wellicht het overwegen waard.

Htdre

Dankjewel. Helaas NAD gehad. Qua geluid super.
Maar hij was vaker weg voor reparatie dan dat ik kon luisteren.
Heb me toen voorgenomen nooit weer

Htdre

Oh helaas. De Naim heeft maat 1 HDMI en uit.
Dit kan je oplossen door alles naar TV en van daar naar Naim via arc. Maar wil juist alles in kast naar de speler, zodat ik erbuiten maar 1 kabel heb. Blijft de Arcam en Linn over.