Ervaring met beeld en geluidkwaliteit van Film1 (on demand)?

Started by sandervg, December 16, 2017, 00:37:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik overweeg om over te stappen naar Film1. Zal vooral gebruik maken van de on demand dienst (geen zin om zelf op te moeten nemen of gebonden te zijn aan vooraf vastgestelde begintijden). Het lukt me echter niet om recente informatie te vinden over de beeld en geluidkwaliteit via de reguliere Film1 uitzendingen en de Film1 on demand service. Is het allemaal 1080p met een acceptable bitrate? En is het geluid standaard dolby digital 5.1?

Groet,
Sander

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ik heb al wel wat extra info die wellicht ook interessant is voor andere forumleden. Situatie dus eind 2017:
- On demand werkt alleen via een aanbieder dit dit ondersteunt (dus niet via bv. Playstation). Ziggo ondersteunt dit.
- Via Ziggo wordt er 1080p uitgezonden met ca. 12 mbps en dolby digital 5.1 voor de live uitzendingen
- Via Ziggo wordt alleen (Dolby Digital?) 2.0 geluid uitgezonden bij on demand kijken. Ze zijn er wel mee bezig om dit te upgraden naar Dolby Digital 5.1. Naar verwachting gebeurt dat in 2018. De bitrate bij on demand wisten ze helaas niet te vertellen.

Ik vind de 2.0 on demand service wel erg onder de maat... Dit kan mij nog niet verleiden om een abonnement af te sluiten ben ik bang. Ik blijf benieuwd naar de geluid/beeldkwaliteit zoals deze door forumgenootjes wordt ervaren die in de praktijk Film1 gebruiken.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Echt gezellig, zo'n discussie met mezelf :-)

Toch post ik maar weer wat laatste inzichten die voor anderen relevant kunnen zijn, want na contact te hebben gehad met een medewerker van Film1 zijn een aantal zaken toch anders:

- On demand werkt ook via Playstation
- Vooralsnog is Playstation stereo geluid en niet full HD. HD wordt wel een dezer dagen uitgerold en 5.1 staat gepland voor 1e maanden van 2018
- De App van Ziggo op kanaal 105 gebruikt PlayStation kwaliteit, dat wordt dus ook verbeterd
- Live uitzendingen en On Demand via de Mediabox zijn wel al DD 5.1 en HD
- On Demand en live uitzendingen zijn hetzelfde. Behalve dus het On Demand aanbod dat via internet wordt uitgezonden. Dat is nu nog stereo en SD maar dat wordt komende weken ge-upgrade naar Dolby 5.1 en HD

Dat maakt mijn keuze voor Film1 weer een stuk realistischer.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Erik1977


hdnoob

Sander heb je een PS3 of PS4? Van de PS3 weet ik dat 1080p nooit zal gebeuren bij 3rd party afspeelsoftware (Youtube hoort daar ok bij). Sony houdt dit tegen.

Over de PS4 zou je moeten googlen, dat heb ik nooit uitgezocht.

sandervg

Ik heb PS4. Het lijkt erop dat met een update in augustus dit mogelijk zou moeten zijn. Gezien bovenstaande gaat PS4 mij niet veel extra bieden bovenop de Ziggo mediabox denk ik.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian