SACD multichannel digitaal mogelijk op mijn receiver?

Started by LS2, December 15, 2017, 23:00:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LS2

Ik speel momenteel met een 4.1 opstelling omdat ik zowel films kijk en multikanaals muziek luister met deze set. Ik heb de tv nu op een prettige hoogte staan maar als ik dan een center luidspreker onder of boven de tv plaats dan klinkt multikanaals muziek echt nergens naar. Ik vind het trouwens ook bij film heel irritant. Dus ik heb besloten om de center te laten vervallen.
Maar nu kom ik erachter dat mijn Yamaha DVD-S2700 speler SACD alleen analoog uit kan sturen. En mijn Yamaha DSP-Z7 versterker kan dat signaal alleen maar 1 op 1 weergeven en het signaal voor de center niet kan verdelen over de front luidsprekers. Aangezien ik op de speler de center ook niet uit kan zetten mis ik dus alle center informatie.
Er zit nu volgens mij niets anders op dan een SACD speler te kopen die het signaal ook digitaal kan uitsturen. Maar kan mijn versterker daar wel iets mee? Ik kan het niet vinden in de manual en kan er ook even niet helder over nadenken.  :D Misschien iemand hier die dat wel kan  :blush:
En als het kan, wat is een goede optie voor een geschikte 2e hands SACD speler?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

LS2

Ik heb het toch gevonden  :blush: Via HDMI kan de Z7 zowel 8 kanaals LPCM als DSD ontvangen. Dat betekent dat als ik een SACD speler koop die 1 van beide uit kan sturen via HDMI het allemaal goed komt  :lookaround:

Heb nu een Sony UHP-H1 op het oog die beide kan. Wel weer een investering helaas... maar goed. Waarschijnlijk gaat SACD in mijn situatie beter klinken dan ooit! Want ik durf het haast niet te zeggen maar heb mijn Yamaha speler nooit ingesteld omdat ik dacht dat de receiver dat wel deed. Ik vond mijn multikanaals SACD's altijd zo bagger klinken maar dacht dat het aan de akoestiek van mijn kamer lag. Of weet eigenlijk niet goed meer wat ik dacht. In ieder geval heel erg dom. Maar gelukkig nu dus toch nog erachter gekomen waarom.

Ik zal het topic nog een paar dagen openhouden en er dan een slotje op doen. Bedankt
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

RobertVanWoerden

#2
De DSP Z7 heeft ook analoog in. Daarmee kun je dan de dvd speler mee aansluiten toch?

Als je toch aan andere speler wilt, mijn Oppo 105EU staat werkloos en wil hem eigenlijk verkopen. Hiermee kun je ook alles afspelen incl blu ray. Zeker als je mch muziek luistert is dat een aanrader aangezien er ook veel mch muziek op bd-a/v uit is en komt.

LS2

Quote from: RobertVanWoerden on December 17, 2017, 08:29:32
De DSP Z7 heeft ook analoog in. Daarmee kun je dan de dvd speler mee aansluiten toch?

Als je toch aan andere speler wilt, mijn Oppo 105EU staat werkloos en wil hem eigenlijk verkopen. Hiermee kun je ook alles afspelen incl blu ray. Zeker als je mch muziek luistert is dat een aanrader aangezien er ook veel mch muziek op bd-a/v uit is en komt.

Ja hartstikke mooi analoog in  ::) Heb er ook een hele mooie dikke kabel voor. Maar dan doet de receiver er verder niets mee en dat betekent dat ik met mijn 4.1 surround systeem de informatie van de center mis. Die wordt niet verdeeld over de fronts. En digitaal wel.
Die Oppo is natuurlijk een hele mooie optie. Ga ik me even in verdiepen want heb inmiddels de Sony UHP-H1 gekocht voor 179 Euro. Dat leek me heel netjes qua prijs en qua speler.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..