Is een Denon pma 2000ae veel beter dan een 1500ae?

Started by frits marantz, December 15, 2017, 21:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Dan blijft de vraag wat de waarde daling dan is na 8 tot 10 jaar. Restwaarde zou dan rond de 500,- moeten liggen?

De 1500ae's zitten nu rond de 350,-

gast2018

Dat en meer zal er wel gevraagd worden. Ik vind dat te veel.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

frits marantz

Dat zegt ook wel iets. Kennelijk is men er nog steeds blij mee. Is wel een goed teken.

Markus2

Quote from: frits marantz on December 19, 2017, 20:00:11
Dat zegt ook wel iets. Kennelijk is men er nog steeds blij mee. Is wel een goed teken.

Of er zijn er niet zo heel veel van verkocht. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat zodra men deze prijscategorie betreed, andere, wellicht méér aansprekende merken staan te lonken (eventueel 2e hands).
Dan vergeet ik gemakshalve even dat de markt nu weer tot leven begint te komen, dat was de afgelopen (ca.) 10 jaar toch echt minder.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

frits marantz

Ik kijk tzt wel als er een voorbij komt.

Dank aan ieder voor de bijdragen! :clapping:

frits marantz


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

H&C Hifi


frits marantz

Quote from: HcHifi.nl on January 30, 2018, 14:03:18
Deze gaan meestal voor 400-450 euro

Met nog een risico op een benodigde revisie, denk ik.

H&C Hifi

Quote from: frits marantz on January 30, 2018, 17:17:30
Met nog een risico op een benodigde revisie, denk ik.

Enige wat wel eens wilt voorkomen is de input selector, verder nog maar weinig defect gezien aan deze modellen.
Volledige revisie is echt nog niet nodig.

frits marantz

Dus wel de moeite waard t.o.v. een 2000ae als deze geen selector probleem heeft?

gast2018

Ik zou het absoluut niet doen. Meeste denken dat Marantz en Denon goud is.

Meer dan 300 is het niet waard.

frits marantz

Zit hier boven nu weer naar de 1500ae te luisteren en ik denk dat ik het hier maar mooi bij laat. Ik weet nu wat ik heb en dat bevalt mij erg goed. Als hij nog een keer de geest geeft kijk ik wel weer verder.


Siddartha

Quote from: ergé on January 30, 2018, 21:10:03
Ik zou het absoluut niet doen. Meeste denken dat Marantz en Denon goud is.

Meer dan 300 is het niet waard.

Zo ziet deze er wel uit... [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2


frits marantz

We zijn ongeveer een jaar verder. De 1500 in de set beneden is een aantal maanden geleden vervangen voor een 2010 en in de set boven sinds vandaag een 2000. T.o.v. de 1500 merk ik toch echt wel verschil. Het komt er allemaal gewoon erg mooi uit. Met name in het laag hebben deze versterkers veel lucht en het hoog past goed bij mijn wat ouder wordende oren. Op de Hepta Exposure (boven) en de Four Tunes (beneden) klinkt het voor mij erg mooi.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Keuzes zijn gemaakt, het geld is uitgegeven en ik ben absoluut blij met deze upgrade's.

twani

Quote from: frits marantz on December  9, 2018, 21:52:08
We zijn ongeveer een jaar verder. De 1500 in de set beneden is een aantal maanden geleden vervangen voor een 2010 en in de set boven sinds vandaag een 2000. T.o.v. de 1500 merk ik toch echt wel verschil. Het komt er allemaal gewoon erg mooi uit. Met name in het laag hebben deze versterkers veel lucht en het hoog past goed bij mijn wat ouder wordende oren. Op de Hepta Exposure (boven) en de Four Tunes (beneden) klinkt het voor mij erg mooi.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Keuzes zijn gemaakt, het geld is uitgegeven en ik ben absoluut blij met deze upgrade's.

:thumbs-up: