Is een Denon pma 2000ae veel beter dan een 1500ae?

Started by frits marantz, December 15, 2017, 21:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Ik weet niet of hier veel 2000 (10-20?) bezitters zijn, maar zijn ze beter dan een 1500?

Ik ben zeeeeeer tevreden met mij beide 1500's maar ben benieuwd of een stap(je) naar boven nu echt een verbetering gaat geven.

TopGun2010

Ik heb de 2020ae en ben er zeeeeeer tevreden over! Zal echt een mooie upgrade zijn
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

frits marantz


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

frits marantz

Zijn we in elk geval beiden zeeeeer tevreden.  ;)

Nu zien of ik nog meer zeeeeeer tevreden kan worden. :D

Sjaudio

Ik denk vooral afhankelijk van de luidsprekers. De 2000 zal natuurlijk wat meer current leveren, maar als de luidsprekers daar niet om vragen zal het verschil ook minder groot zijn.

TopGun2010

Ik kan wel zeggen dat de 2020 ondanks 80w echt enorm veel power heeft! Zeer prettig om mee te spelen. Kun je niet via hifi corner een demo voor een zondag regelen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

frits marantz

Quote from: Sjaudio on December 16, 2017, 15:58:45
Ik denk vooral afhankelijk van de luidsprekers. De 2000 zal natuurlijk wat meer current leveren, maar als de luidsprekers daar niet om vragen zal het verschil ook minder groot zijn.

Ik heb Hepta Four Tune. Heb niet de indruk dat dit een laag rendement speaker is. Gevoeligheid staat er niet op vermeld.

frits marantz

#8
Quote from: TopGun2010 on December 16, 2017, 16:16:11
Ik kan wel zeggen dat de 2020 ondanks 80w echt enorm veel power heeft! Zeer prettig om mee te spelen. Kun je niet via hifi corner een demo voor een zondag regelen?

De 1500 heeft ook veel power. Op zich is een demo een goed idee, maar ik ben niet van plan een nieuwe te kopen. Demo met een 2500 (2020 hebben ze niet) schept verplichtingen, vind ik.

John Wx

Quote from: frits marantz on December 16, 2017, 16:44:14
Ik heb Hepta Four Tune. Heb niet de indruk dat dit een laag rendement speaker is. Gevoeligheid staat er niet op vermeld.

https://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/luidsprekertest.htm


Een test met je speakers weet dat Chris niet al te lage rendement speakers maakte
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nosferatu

Als 2020 bezitter (zowel de PMA als de DCD) kan ik niet anders dan Topgun's mening delen, een BEEST van een versterker. Heb'm niet rechtstreeks tegenover een 1520AE gehad maar in de loop der jaren erg veel Denon versterkers gehad (PMA-750 was de eerste gevolgd door een PMA 920, daarna AV recievers). Conclusie ? Heel. Erg. Goed.

Iets om uit te proberen; als je een andere interlink tussen versterker en CD speler plaatst en dan de standaard 'dropveters', hoor je dan verschil ? Als het antwoord 'nee' of 'ja, een beetje' is, dan zal een 2000/2010/2020 een flinke upgrade zijn. Nog nooit heb ik zo veel verschil gehoord tussen interlinks dan met deze bak.

Voorheen nauwelijks verschil waarneembaar tussen b.v. een MIT of een Van Den Hul, waren beter dan 'dropveters' maar meer ook niet, met de 2020....... elke kabel heeft een ander 'karakter' wat je goed hoort. Dan begint de 'ellende' van een mooie interlink zoeken die bij de complete set 'past'. Hmmmm....misschien beter maar NIET upgraden.  :devil:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Lucky.L

Quote from: Nosferatu on December 16, 2017, 17:33:07
Nog nooit heb ik zo veel verschil gehoord tussen interlinks dan met deze bak.


Ja, laten we deze discussie weer eens beginnen  :D:popcorn:
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Sjaudio

In combinatie met de hepta's zou ik lekker de 1500 laten staan. Meer dan voldoende power. Tenzij de klank je niet bevalt, maar dan zou ik ook geen 2000 kopen maar kijken naar iets anders.

Markus2

In mijn optiek is het gevoel wat je bij deze mogelijke wisseling ervaart van groter belang dan de kwalitatieve verschillen in weergave. Die laatste zijn er naar mijn idee namelijk niet.
Ik zie weliswaar claims dat het een fraaie upgrade zou zijn, maar de basis daarvan ontgaat me nogal.

Mijn gevoel zou voor de "2000" kiezen, spreekt gewoonweg meer tot mijn verbeelding dan z'n kleinere broertje. 

Heb je dus niets aan, mijn reactie.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

TopGun2010

Denk dat Frits gewoon even een test moet doen, met de 2000 serie heb je in ieder geval meer over wat rust en detail geeft.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Roksan

Quote from: frits marantz on December 16, 2017, 16:49:15
De 1500 heeft ook veel power. Op zich is een demo een goed idee, maar ik ben niet van plan een nieuwe te kopen. Demo met een 2500 (2020 hebben ze niet) schept verplichtingen, vind ik.

Een 2500 is een erge fijn klinkende versterker. Hoeveel beter dan een 1500 weet ik niet. Maar tov mijn Pathos Logos die ik had, speelt de 2500 niet veel slechter. Jammer dat je niet vlakbij woont, ik had je hem graag laten horen. Marcel kan best een mooie prijs maken voor een 2500. Ruim onder de 2000 gaat wel lukken. Ook de dac is van goede kwaliteit!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

PuNkEnStEiN

Quote from: Nosferatu on December 16, 2017, 17:33:07Iets om uit te proberen; als je een andere interlink tussen versterker en CD speler plaatst en dan de standaard 'dropveters', hoor je dan verschil ? Als het antwoord 'nee' of 'ja, een beetje' is, dan zal een 2000/2010/2020 een flinke upgrade zijn. Nog nooit heb ik zo veel verschil gehoord tussen interlinks dan met deze bak.

:huh2: :music: :nopompom: Tja... Het zal wel weer...
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

TopGun2010

Nosferatu heeft gelijk, als je verschil in kabels kan horen en waarderen dan zal de stap naar de 2000 serie een goede zijn!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Sjaudio


gast2018

Ik heb een set (cd en amp) 2000ae gehad toen deze uitkwam destijds. Kon ik toen zeer goedkoop aankomen. Ik heb er wel een aantal jaar mee gespeeld maar was eigenlijk nooit echt tevreden over het geluid, te opgesloten, weinig details. De 1500 heb ik slechts kort in een winkel gehoord en kan daar dus niks over zeggen.

Eigenlijk zoals altijd zelf luisteren. Of tweedehands zo'n ding kopen, bevalt het niet verkoop je hem zo weer. Dat is wel het voordeel van Denon en Marantz daar raak je makkelijk weer vanaf.

frits marantz

Quote from: ergé on December 18, 2017, 16:23:53
Eigenlijk zoals altijd zelf luisteren. Of tweedehands zo'n ding kopen, bevalt het niet verkoop je hem zo weer. Dat is wel het voordeel van Denon en Marantz daar raak je makkelijk weer vanaf.

Is te overwegen. Zo ben ik tenslotte ook aan mijn beide 1500ae's blijven "hangen". :clapping:


frits marantz

Wat zou dan een PMA 2000ae mogen kosten? Ik zie op MP alleen maar sets.

TopGun2010

Zou even mailen voor de prijs per component los
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nosferatu

#23
En, naast info over losse componenten, ook even rondkijken wat nieuw kost. Niet om het één of ander maar wat ik voor mij 2020 set heb betaald....... laat ik het zo zeggen, 2e hands aanbiedingen waren....
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
:angel:

Bij de weg, mocht een 2000 serie versterker toch nog kriebels veroorzaken, mijn aanbod blijft.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

gast2018

Je mag het best weten. Ik heb destijds voor mijn 2000ae (nieuw) 1240 euro betaald. Die dingen zijn inmiddels allemaal 8 tot 10 jaar oud.