Homey - Alles in huis verbonden

Started by Markless, December 14, 2017, 16:57:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Gelijk heb je maar ik vind het verwonderlijk dat je met bv kaku je thermostaat kunt aansturen en met de deurbel je zonnescherm of netflix oid.
In de toekomst gaat het allemaal nog mooier worden.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#27
Even het stof van dit draadje afblazen....
Wellicht gaat er hier weer wat leven inkomen want ik denk dat er hier al best wat gebruikers zijn die een Homey of Homey Pro thuis hebben draaien.

Whats new...;
Er is (eindelijk) sinds vandaag een tablet versie van de app uitgekomen... :pompom:

https://homey.app/nl-nl/blog/homey-tablet-app/?mc_cid=30e1d4ef27&mc_eid=3a0f07016c
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

#28
Hier een prutser met de gewone Homey.
Ligt al jaren in de hoek ;)

Rob

Jean Sibelius

#29
Ik moet toegeven dat ik steeds enthousiaster wordt over de Homey (pro). Qua Domotica heb ik nu alles wel werkend.

Heb al een tijdje problemen met mijn WTW-unit (niet voldoende koelen, terwijl dat wel goed heeft gewerkt).
[EDIT] met koelen bedoel ik onbehandelde lucht van buitenaf de ruimte in blazen mbv  de bypass optie (zonder dat deze door de warmtewisselaar gaat) :)

De monteur kan niet achterhalen wat het probleem is. Volgens hem is dit normaal... (alles lijkt te werken), maar ik geloof dat niet.

Om e.e.a. te kunnen testen heb ik nu een experimentje lopen, waarbij ik 5 temperatuur sensoren via zigbee met de Homey heb gekoppeld.
1 op de luister plek, 1 in de luchtinvoer van buiten in de WTW, 1 in de luchtuitvoer naar buiten vanaf de WTW, 1 in de luchtinvoer naar de ruimte en 1 in de luchtuitvoer uit de ruimte  :colgate:

Afhankelijk van het experiment laat ik per tijdseenheid data loggen en die kan ik of via Homey Insights bekijken, maar ook exporteren naar Excel.

Hoop volgende week precies te weten hoe de WTW-unit reageert op bepaalde handelingen en aan te kunnen tonen wat er niet goed gaat en waar dat aan ligt  ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jep

Door dit draadje ben ik me gaan verdiepen in de Homey.  Ik heb een paar vragen voor de ervaren Homey gebruikers:

Vraag 1: Ik zag dat Homey compatible is met Netatmo. Wat ik me afvraag: kan b.v. de CO2 waarde van het Netatmo weerstation gebruikt worden in een flow als trigger voor een Fibaro schakelaar? Ik heb op mijn zolder een 3-standen ventilator geïnstalleerd. Stand 1 is altijd aan. Stand 2 en 3 activeer ik met de Fibaro schakelaar: boven de 800ppm CO2 wordt stand 2 geschakeld en boven de 1000ppm stand 3. Dus als we op zolder een film kijken en alle ramen en deuren zitten dicht, dan stijgt de CO2 en gaat automatisch de ventilator harder draaien.

Vraag 2: kan ik een offset tijd t.o.v. de actuele zonsopkomst en ondergangstijden programmeren? B.v. 30min voor zonsondergang haal zonnescherm op (Somfy)?

Vraag 3: kunnen (in mijn geval Pioneer) spelers en receivers bediend worden via Homey en het netwerk (dus niet via ir) zodat je deze bediening in een flow kan opnemen (b.v. selecteer bron bd-speler, pauzeer of start film)?

Vraag 4: kan Netflix of Prime Video bediend worden via Homey zodat je deze bediening in een flow kan opnemen (b.v. pauzeer of start film)?

Alvast bedankt voor de hulp!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

jelleeelco

Nr 4 kan vrij eenvoudig met Home Assistent, eventueel maar domoticz toe. Bij homey zou je moeten kijken of er Android tv integratie is via ADB.

Zelf gebruik ik juist geen Homey maar opensource zoals domotica en Home Assistent, waarbij Domoticz (voor mij) de meest eenvoudige is. En werkelijk alles kan erop als je je er een beetje in verdiept.

Jean Sibelius

Quote from: Jep on July 12, 2020, 15:36:26
Door dit draadje ben ik me gaan verdiepen in de Homey.  Ik heb een paar vragen voor de ervaren Homey gebruikers:

Hoi Jep. Ik heb ondertussen 1 maand ervaring, maar ik denk wel antwoord te hebben op jouw vragen (1 - 3)  ;)

Quote from: Jep on July 12, 2020, 15:36:26
Vraag 1: Ik zag dat Homey compatible is met Netatmo. Wat ik me afvraag: kan b.v. de CO2 waarde van het Netatmo weerstation gebruikt worden in een flow als trigger voor een Fibaro schakelaar? Ik heb op mijn zolder een 3-standen ventilator geïnstalleerd. Stand 1 is altijd aan. Stand 2 en 3 activeer ik met de Fibaro schakelaar: boven de 800ppm CO2 wordt stand 2 geschakeld en boven de 1000ppm stand 3. Dus als we op zolder een film kijken en alle ramen en deuren zitten dicht, dan stijgt de CO2 en gaat automatisch de ventilator harder draaien.

Heb even op het Homey forum gekeken en ik zie dat iemand de CO2 waarde gebruikt als trigger in een flow. Zou dus in principe moeten werken (er is een uitgebreide Fibaro app) beschikbaar voor de Homey.

Quote from: Jep on July 12, 2020, 15:36:26
Vraag 2: kan ik een offset tijd t.o.v. de actuele zonsopkomst en ondergangstijden programmeren? B.v. 30min voor zonsondergang haal zonnescherm op (Somfy)?

Dat kan... Er is een trigger 'the sun set within ... minutes' :).

Quote from: Jep on July 12, 2020, 15:36:26
Vraag 3: kunnen (in mijn geval Pioneer) spelers en receivers bediend worden via Homey en het netwerk (dus niet via ir) zodat je deze bediening in een flow kan opnemen (b.v. selecteer bron bd-speler, pauzeer of start film)?

Dat gaat volgens mij niet lukken omdat je Homey niet weet hoe je spelers bediend worden. Ik heb zelf een Logitech Harmony Elite aangeschaft en die is wel te koppelen aan de Homey. Het makkelijkste is om Scenes vanuit de Harmony in Flows van Homey te gebruiken. Als je start/stop wilt gebruiken als trigger, dan moet je helaas nog meer aanschaffen. Ik heb hiervoor een Remotec Scene Master gekocht.

Succes!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Er is een app voor de NEEO AB, wellicht dat het dan daarmee lukt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jep

Dank voor de reacties allemaal! ben weer wat wijzer geworden.  :smile:

Ter info: ik heb nu een Vera Lite i.c.m. een RFXcom (om Somfy aan te kunnen sturen), een Vera Plus (die destijds niet met de RFXcom zou werken en wat ballast van de Lite overneemt) en iRule als interface op mijn iPad. Het einde van de technische levensduur van iRule is in zicht helaas. Het Vera systeem werkt op zich prima, maar is nou niet echt gebruiksvriendelijk. Vandaar de interesse in Homey. Ziet er veelbelovend uit, maar € 399,- is geen kattepis...


Quote from: jelleeelco on July 13, 2020, 18:27:19
Nr 4 kan vrij eenvoudig met Home Assistent, eventueel maar domoticz toe. Bij homey zou je moeten kijken of er Android tv integratie is via ADB.

Zelf gebruik ik juist geen Homey maar opensource zoals domotica en Home Assistent, waarbij Domoticz (voor mij) de meest eenvoudige is. En werkelijk alles kan erop als je je er een beetje in verdiept.
Quote from: Jean Sibelius on July 13, 2020, 21:00:06
Hoi Jep. Ik heb ondertussen 1 maand ervaring, maar ik denk wel antwoord te hebben op jouw vragen (1 - 3)  ;)

Heb even op het Homey forum gekeken en ik zie dat iemand de CO2 waarde gebruikt als trigger in een flow. Zou dus in principe moeten werken (er is een uitgebreide Fibaro app) beschikbaar voor de Homey.

Dat kan... Er is een trigger 'the sun set within ... minutes' :).

Dat gaat volgens mij niet lukken omdat je Homey niet weet hoe je spelers bediend worden. Ik heb zelf een Logitech Harmony Elite aangeschaft en die is wel te koppelen aan de Homey. Het makkelijkste is om Scenes vanuit de Harmony in Flows van Homey te gebruiken. Als je start/stop wilt gebruiken als trigger, dan moet je helaas nog meer aanschaffen. Ik heb hiervoor een Remotec Scene Master gekocht.

Succes!


Groeten, Jan
Quote from: Blue-Eyes on July 13, 2020, 21:57:29
Er is een app voor de NEEO AB, wellicht dat het dan daarmee lukt ;)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Valkyrie

Quote from: Jep on July 14, 2020, 12:37:44
Dank voor de reacties allemaal! ben weer wat wijzer geworden.  :smile:

Ter info: ik heb nu een Vera Lite i.c.m. een RFXcom (om Somfy aan te kunnen sturen), een Vera Plus (die destijds niet met de RFXcom zou werken en wat ballast van de Lite overneemt) en iRule als interface op mijn iPad. Het einde van de technische levensduur van iRule is in zicht helaas. Het Vera systeem werkt op zich prima, maar is nou niet echt gebruiksvriendelijk. Vandaar de interesse in Homey. Ziet er veelbelovend uit, maar € 399,- is geen kattepis...

Heb je ook al naar Home Assistant gekeken? De software is gratis en werkt op een RaspberryPi of op een NAS (in een docker). De app kan je geheel zelf bouwen.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Tinus_

Quote from: Valkyrie on July 14, 2020, 22:39:24
Heb je ook al naar Home Assistant gekeken? De software is gratis en werkt op een RaspberryPi of op een NAS (in een docker). De app kan je geheel zelf bouwen.
Of op een Nuc, dat gaat zeer goed en is snel.
Rebuilding my HT

Jean Sibelius

Even dit topic weer 'uit het stof halen'  :colgate:.

Zojuist gekeken naar het Webinar mbt de nieuwe 'Advanced Flow' optie voor de Homey Pro.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=jgCG9c3fpTw

Ziet er wel gelikt uit en maakt het stukken makkelijker om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen en om dingen voor elkaar te krijgen die nu niet kunnen (althans ik niet) ;)

Voor de E25 die het kost wat mij betreft een no-brainer, dus ik ga het aanschaffen.

Zijn er nog meer mensen die ermee aan de slag (willen) gaan?

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Quote from: Jean Sibelius on June 28, 2022, 22:28:30
Even dit topic weer 'uit het stof halen'  :colgate:.

Zojuist gekeken naar het Webinar mbt de nieuwe 'Advanced Flow' optie voor de Homey Pro.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=jgCG9c3fpTw

Ziet er wel gelikt uit en maakt het stukken makkelijker om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen en om dingen voor elkaar te krijgen die nu niet kunnen (althans ik niet) ;)

Voor de E25 die het kost wat mij betreft een no-brainer, dus ik ga het aanschaffen.

Zijn er nog meer mensen die ermee aan de slag (willen) gaan?

Groeten, Jan

Ziet er inderdaad gelikt uit en dus ook alvast maar aangeschaft... ;)

Ik zag wel dat deze op dit moment alleen in de browser-app beschikbaar is en 'nog' niet in de ipad-app ,ik weet niet of dat je daar tzt ook ermee aan de gang kan gaan.
Ook kan ik nog niet zien dat je een bestaande 'standaard' flow ook in de 'advanced sectie kan droppen...ik zie op dit moment de advanced sectie alleen te voorschijn komen wanneer je een nieuwe flow wil gaan aanmaken. ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HJ2

Ik twijfel nog, maar ga me er zeker even over inlezen verder.
Ik vind de positionering van Homey tussen consument en professionele spullen perfect (power user niveau zeg maar)
Weer een (tijdrovende) leuke hobby erbij!
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Refie

Quote from: Jean Sibelius on June 28, 2022, 22:28:30
Even dit topic weer 'uit het stof halen'  :colgate:.

Zojuist gekeken naar het Webinar mbt de nieuwe 'Advanced Flow' optie voor de Homey Pro.

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=jgCG9c3fpTw

Ziet er wel gelikt uit en maakt het stukken makkelijker om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen en om dingen voor elkaar te krijgen die nu niet kunnen (althans ik niet) ;)

Voor de E25 die het kost wat mij betreft een no-brainer, dus ik ga het aanschaffen.

Zijn er nog meer mensen die ermee aan de slag (willen) gaan?

Groeten, Jan

NodeRed in een commercieel jasje..
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Jean Sibelius

Quote from: Refie on June 29, 2022, 14:26:52
NodeRed in een commercieel jasje..

Dus jij gaat er ook mee aan de slag?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on June 28, 2022, 22:28:30
Ziet er wel gelikt uit en maakt het stukken makkelijker om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen en om dingen voor elkaar te krijgen die nu niet kunnen (althans ik niet) ;)

Voor de E25 die het kost wat mij betreft een no-brainer, dus ik ga het aanschaffen.

Ondertussen al mijn 'oude' flows omgezet in Advanced en ik ben helemaal om :). Het werkt een stuk prettiger, sneller en overzichtelijker op deze manier.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HJ

Quote from: Jean Sibelius on August  6, 2022, 00:32:36
Ondertussen al mijn 'oude' flows omgezet in Advanced en ik ben helemaal om :). Het werkt een stuk prettiger, sneller en overzichtelijker op deze manier.
Je maakt me nieuwsgierig... [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


zegel

Hier ook aan de slag met de advanced flows. Zeer tevreden, alles omgezet inmiddels. Zowel zonneschermen, ventilatie, warmtepomp, hifi/beeld en verlichting, rookmelders , diverse sensoren gekoppeld - werkt als een tierelier. Vandaag ook de Bold smarlock app erbij, de ontwikkeling blijft maar doorgaan. Heel tevreden. 
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Jean Sibelius

Wat heb je gedaan qua hifi/beeld Zegel?

Misschien flows die je wilt delen ter inspiratie?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

mikekiwi

Vraagje: ik heb heel even kort Homey gehad en ben daarna geswitched naar Home Assistant. Dit om meer met dashboards te doen. Heb ik ook gedaan, maar gebruik ze eigenlijk nooit.

En dus denk ik - omwille van gebruiksgemak - erover om te weer terug te stappen naar Homey. Onderstaand een lijstje met zaken die nu actief zijn in HA. Volgens mij is dit niet Heavy-Use genoeg om de dualcore versie van de Pro te moeten kiezen. En lijkt mij de goedkopere versie afdoende. Toch?

- Hue verlichting
- Zigbee (temp-, licht- en deursensoren, Ikea-knop om volume Google Home aan te passen, slimme stekkers)
- Shelly wifi (schakeling op basis van deursensor)
- Nefit Easy (thermostaat)
- Somfy (Connexoon voor screens en zonnescherm)
- Youless (Energie-monitoring)
- GoodWe omvormer (zonnepanelenmonitoring)
- Google Home
- Daikin
- Badkamerverwarming (nog te doen, wordt Tado/Plugwise/IR-paneel/Zigbee-stekker)
- Spotify

Refie

Quote from: mikekiwi on September 12, 2022, 13:09:26
Vraagje: ik heb heel even kort Homey gehad en ben daarna geswitched naar Home Assistant. Dit om meer met dashboards te doen. Heb ik ook gedaan, maar gebruik ze eigenlijk nooit.

En dus denk ik - omwille van gebruiksgemak - erover om te weer terug te stappen naar Homey. Onderstaand een lijstje met zaken die nu actief zijn in HA. Volgens mij is dit niet Heavy-Use genoeg om de dualcore versie van de Pro te moeten kiezen. En lijkt mij de goedkopere versie afdoende. Toch?

- Hue verlichting
- Zigbee (temp-, licht- en deursensoren, Ikea-knop om volume Google Home aan te passen, slimme stekkers)
- Shelly wifi (schakeling op basis van deursensor)
- Nefit Easy (thermostaat)
- Somfy (Connexoon voor screens en zonnescherm)
- Youless (Energie-monitoring)
- GoodWe omvormer (zonnepanelenmonitoring)
- Google Home
- Daikin
- Badkamerverwarming (nog te doen, wordt Tado/Plugwise/IR-paneel/Zigbee-stekker)
- Spotify

Poeh, wat was een dedicated smarthome oplossing hier goed geweest...
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

HJ2

Standaard homey zou dat prima moeten draaien denk ik
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Refie

Quote from: Refie on June 29, 2022, 14:26:52
NodeRed in een commercieel jasje..

Deze had ik gemist, nee. Houd het bij Loxone, na 11 jaar en heel veel installaties genoeg ervaring.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla