De zoveelste "ik zoek een streamer" vraag

Started by WickedGame, December 14, 2017, 16:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Langzamerhand de audio installatie weer aan het opbouwen en iets wat me al een tijdje stoort zijn het grote aantal componenten in de set. Dit wil ik stap voor stap gaan verminderen en 1 van de eerste die hiervoor in aanmerking gaat komen is de streamer setup zoals ik deze nu heb staan.

Huidige
- SB Touch
- CIAudio voeding
- Cambridge DacMagic

De Squeezebox Touch blijft een fijn apparaat maar diende altijd met een externe DAC gebruikt te worden omdat de interne DAC van de SB mij nooit kon bekoren. Nu Logitech geen support meer levert, de LMS software in leven word gehouden door een community maar ondertussen de NAS ook dit niet meer wil updaten en als klap op de vuurpijl de iPeng versie en Logitech App beide niet werken onder IOS11 is het nu dus tijd geworden om eens de streamer/dac te gaan veranderen.

Wensen
- Streamer + DAC in 1
- Goede App functionaliteit met IOS11 (iPad/iPhone)
- DSD geschikte DAC
- MQA? Niet direct een eis maar als het kan?
- Moet samenwerken met Synology DS412+ Nas
- Budget: 1000,- maar mag altijd minder  :P

Tot nu toe gevonden:
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini

Ik laat mij graag adviseren

Siddartha

Kijk eens bij Cambridge audio, die heeft een mooie streamer voor rond die prijs. Als je toch al content bent met de dac
Magic?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mijkie

ik ga volgende week, de Yamaha WXC-50 eens aan de tand voelen, leuk ding, incl dac/pre en goede app !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

En de Pioneer streamers schijnen ook heel goed te zijn, met dito app... N-70 ligt volgens mij rond de 1000
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sjaudio

#4
Nog een plusje voor de WXC-50 van mij, voor het geld echt een leuk ding en kan volgens de testen goed meekomen met een bluesound node 2.

Voordeel is dat er nog een kleine losse afstandbediening wordt meegeleverd, af en toe toch handig als je de iphone / ipad even niet bij de hand hebt.


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

allineedisbass

Bluesound en roon, moet wel lukken binnen de 1000 heb je alles wat je zoekt en meer.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

WickedGame

Okay veel input maar toch veel verschillende apparaten.

- Cambridge CXN ook naar gekeken, maar is ook al een tijdje op de markt. Hoeft niet erg te zijn, maar ik zit niet te wachten op een zeer snelle end-of-life van het product en de mogelijke support.
- Yamaha WXC-50 een zo te lezen nogal bizar goed apparaat voor het geld. Beetje een outsider zelfs.
- Oppo Sonica DAC, ook hier lees ik wel goede verhalen over. Alleen weet ik niet hoe Oppo is met ondersteuning van app's etc. in de toekomst.

De Bluesound Node, word door jullie meer genoemd dan de Auralic. Heeft dit een reden? Is de Auralic Mini te verouderd? Of is de Bluesound Node zoveel beter? Overigens kan de Bluesound helaas nog niet overweg met DSD zover ik de verhalen op hun community lees. Dat is nog wel jammer :(

Naast de genoemde opties zijn er nog andere opties? Mag eventueel ook 2e hands zijn.