Jaapdeknaap HT Huiskamer

Started by Jaapdeknaap, December 14, 2017, 16:01:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaapdeknaap

* edit om een beter beeld te schetsen wat ik van plan ben.

Afgelopen november de sleutel gehad van ons nieuwe huis.
Hier konden eindelijk wat wensen in vervulling gaan, waaronder een HT in de huiskamer.
Mijn vrouw ging hier mee akkoord als ze het maar niet te veel zou zien.
Na veel onderzoek en andere HT's te hebben bekeken wist ik ongeveer hoe ik het wou hebben.

De Ruimte
De ruimte is 12 meter lang en 5.10 meter breed en 2.70 meter hoog.
Het verlaagde plafond is 3.90 meter breed geworden en 17 centimeter verlaagd.
Hierdoor kon precies het scherm ertussen gepropt worden en de beamerlift inclusief beamer.

Aankleding
Sowiesie een heerlijke grote bank waar we op kunnen liggen met het hele gezin.
We gaan voor een houten vloer met hierop een kleed. Laag tv meubel en zoveel mogelijk weggewerkt in de muur, vloer en plafond. Led verlichting op verschillende plekken zoals in het plafond, onderkant keuken, trapleuningen en achtertuin.

Geluid
Het zal een Dolby Atmos 7.1 opstelling worden waar nog verder voor gespaard moet worden.
Het geheel word nu aangestuurd door een Onkyo TX-NR609 met Klipsch speakers en voor het Atmos gedeelte B&W ceiling speakers. Hier ben ik hard aan het sparen voor nieuwe spullen al wil de vrouw ook nog wat nieuwe dingen.  :hehe:

Wat word er allemaal aangesloten
Intel Nuc met Kodi erop
Playstation 4
Horizon TV
Nintendo Switch
NAS

Aansturing
Dit zal gebeuren door Homey I.c.m. een Logitech Afstandbediening en een Tabled op de muur waarop we de belangrijke dingen kunnen zien/doen. Zoals de camera's voor de deur, achtertuin, kinderkamers. En de verschillende modus kan aanzetten van het huis zoals bioscoopmodus. Waarmee ik zomenteen de lichten automatisch wil laten dimmen en gordijnen dicht laten trekken. (kickstarter Slide uit Nederland, 5 stuks gekocht)

Ik ben geen purist zoals vele op dit forum en net beginnende, maar een beetje leuk geluid is altijd goed.
Hier dan nog wat foto's van de vordering.

Zal het hier en daar blijven updaten.

Groet,
Jaapdeknaap

Atmoz


Heel gaaf!
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar 't eindresultaat :clapping:

Veel succes/plezier met klussen nog :D

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Markless

Leuk project! Moet zeggen dat ook het "Homey" gedeelte mij aanspreekt, dit kende ik nog niet. Eens even zoeken of er al een topic is op het forum.

Jaapdeknaap

Quote from: Atmoz on December 14, 2017, 16:34:22
Heel gaaf!
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar 't eindresultaat :clapping:

Veel succes/plezier met klussen nog :D

Grtz,

Atmoz

Thanks, ben niet zo klusser, maar leer snel en het is leuk om te doen.

Jaapdeknaap

#4
Quote from: Markless on December 14, 2017, 16:48:14
Leuk project! Moet zeggen dat ook het "Homey" gedeelte mij aanspreekt, dit kende ik nog niet. Eens even zoeken of er al een topic is op het forum.

Is fantastisch voor domotica als je zoals ik niet kan programmeren, had hiervoor een Fibaro maar dat was wat te veel scripts schrijven. En dit ondersteund veel protocollen zoals Zigbee (Phillips Hue), Zwave enzovoort. Dit is makkelijk aan elkaar te knopen. Wil namelijk geen 200 apps voor dingen te besturen en mijn vrouw al helemaal niet.


Jaapdeknaap

Quote from: morca on December 14, 2017, 21:21:14
Hartelijk welkom Jaap.
Mooie plannen voor je huiskamer.
Ben benieuwd hoe het resultaat word.

En klusze eerst nog even  :)

Thanks en we gaan vol gas om het zo snel mogelijk af te hebben..


Jaapdeknaap

Het plafond zit zo goed als dicht en alle kabels liggen erop.
Stroom zo goed als mogelijk gescheiden van de overige kabels. Veel gelezen over mensen die anders een brom ervaren op lage volumes. Better safe then sorry..  :headbanging:

Wel een kleine tegenvaller, Scherm (2.3m) bekeken door de beamer tijdelijk aan te sluiten en het bioscoop gevoel ontbrak een beetje. Dus die gaan we omruilen voor 2.6m. Gelukkig was dit geen probleem en past de kast ook in het plafond.

Stucadoors zijn al aan de slag en wat werken die heren hard, dus dat komt goed uit.
Al kunnen ze het verlaagde plafond niet doen wegens het scherm..ik laat deze zover mogelijk dicht stucen met het risico dat ik die ooit moet open hakken...  :crazy:

Kunnen na het drogen lekker gaan schilderen en vloeren erin leggen.

Jaapdeknaap

Quote from: morca on December 15, 2017, 12:11:53
Dat klinkt gedreven!!
Je wilt het snel af hebben zo te horen  :thumbs-up:

Zitten nu bij mijn schoonouders omdat we ons andere huis sneller verkochten dan we dachten.
Dan komt de motivatie vanzelf  ;)

fasteddie

Ligt natuurlijk helemaal aan je schoonmoeder :P


Jaapdeknaap

We zijn ondertussen weer wat verder gekomen in de huiskamer, muren zijn geschilderd en vloer is gelegd.
Keukenboer is langs geweest en heeft grotendeels de keuken geplaatst.
Waar we meteen een koof naar buiten hebben gemaakt voor de afzuiging.
Met de nodige lampen erin, deze zal uiteraard ook de domotica worden aangesloten net als de ledstrips onder de keukenkasten.

Ondertussen zijn we boven in de badkamer ook een stuk verder, twijfel nog ik een tv inbouw..
Hierbij weer wat foto's van de vorderingen.


Exxar

Schiet best op toch, het houd je van de straat en het resultaat mag er zijn. Mooie vloer  :thumbs-up:

Jaapdeknaap

We gaan als de brandweer, heb gelukkig goede hulp en wat dagen vrij gehad om te kunnen klussen.

Ik heb ondertussen de surround plafondspeakers ontvangen en opgebouwd. Het gaat om een setje Bowers & Wilkens CCM362 in het wit en daardoor vallen ze praktisch weg ondanks de grote van de speakers.
Als speakerkabels heb ik de Coseal 200core van Aliexpress gebruikt.
Geen idee of dit echt heel goed is maar het was een behoorlijke upgrade van mijn bouwmarkt 50 core speakerkabel.
Andere boxen die ik gebruik zijn op dit moment nog mijn Klipsch Hd500 compact setje.

Wou natuurlijk even testen en kwam helaas tot de conclusie dat mijn versterker weer hdmi board problemen heeft. Was net terug van de reparateur en kan meteen weer retour.
Kon niet wachten en heb dus een Denon X2400-H gekocht. Deze voldoet aan mijn eisen en heeft 2 Hdmi uitgangen wat weer scheelt met ompluggen van mijn tv en beamer.  :clapping:

Achter mijn beamer onder het valse plafond nog een Accespoint AP-AC Pro van Ubiqui weggewerkt voor beter WiFi ontvangst in de huiskamer en tuin. Alles is met Shielded Cat7 bekabeld zodat ik meteen toekomst klaar ben.

Bank is ook geleverd en heeft een heerlijk breed ligstuk (1,4m breed) waarop wij kunnen neerploffen.
Projector (Benq W1110) heb ik bekabeld met een kabel van 10m van RuConnected.

Hieronder nog wat plaatjes.

Jaapdeknaap

Nog wat meer plaatjes

Jaapdeknaap

Bank

WickedGame

Dat ziet er erg netjes uit!!

Ook mooi om te zien hoe er aan de WAF gedacht word. Heb ik gelukkig geen last van, maar mocht ik er last van hebben gehad dan is dit wel een mooi school voorbeeld hoe het zou moeten worden. :clapping:

Jaapdeknaap

Wat bedoel je met WAF? Ik heb het even gegoogled dit kwam naar boven als resultaat: De Wife Acceptance Factor (WAF)  ;D bedoel je dit?
Haha Ze is er ook blij mee..Al is mijn zoontje van 2 helemaal in zijn nopjes. "Thomas de trein Bios papa"

Quote from: WickedGame on December 22, 2017, 12:35:03
Dat ziet er erg netjes uit!!

Ook mooi om te zien hoe er aan de WAF gedacht word. Heb ik gelukkig geen last van, maar mocht ik er last van hebben gehad dan is dit wel een mooi school voorbeeld hoe het zou moeten worden. :clapping:

WickedGame

Quote from: Jaapdeknaap on December 22, 2017, 13:14:15
Wat bedoel je met WAF? Ik heb het even gegoogled dit kwam naar boven als resultaat: De Wife Acceptance Factor (WAF)  ;D bedoel je dit?
Haha Ze is er ook blij mee..Al is mijn zoontje van 2 helemaal in zijn nopjes. "Thomas de trein Bios papa"

Inderdaad de Wife Acceptance Factor. Een Term die wij tijdens onze fasen van onze "Hobby" vaak horen. Sommige hebben wat meer last van de WAF dan anderen. En weer sommige verkiezen ervoor om de W eruit te doen waardoor de Acceptance Factor overblijf  ;D :laugh:

Jep

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jaapdeknaap

Quote from: WickedGame on December 22, 2017, 13:17:38
En weer sommige verkiezen ervoor om de W eruit te doen waardoor de Acceptance Factor overblijf  ;D :laugh:

Haha dat kan ook nog.

Al is hier natuurlijk over nagedacht en heb de speakers voor ook nog op los het kastje staan, en mijn vrouw kan niet tegen losse spullen. Dus mooi excuus op binnenkort eens te kijken naar mooie vloerstaanders. Net geleerd dat goed is voor de WAF  ;)

solitaire

Leuk die verlichting in de overgang naar het valse plafond.

En idd alles mooi strak.

Eer van je werk hoor !




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

denoontje

Zo dat is zeer netjes...
Daar ga je lkkr een filmpje kunnen pakken

fasteddie

Ziet er zeker mooi uit....wat ik me afvroeg: als je de beamer lift naar beneden laat komen stopt het dan altijd op de juiste hoogte!
Lijkt een stomme vraag :( echter kan me zo voorstellen dan als er enige verloop in zit (na veelvuldig gebruik)  je niet zo snel e.e.a kan aanpassen...bij de lift zelf en op de beamer omdat deze hoog is geplaatst...