Nieuwe XTZ versterker

Started by Cantodea, December 14, 2017, 14:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankBe

Quote from: Cantodea on January 25, 2018, 16:40:15
XTZ uit Zweden en het Noorde Arendal Sound, ze blijven "high-end" leveren aan aardse prijzen, werkelijk Scandinavische toppers! Ze komen veel te weinig aan bod op dit forum, want waarschijnlijk niet duur genoeg...
Carrol, De XTZ eindtrap werd ontwikkeld om je mooie XTZ FLR vloerstaander van de nodige power te voorzien. Ga er voor man, het zal je niet berouwen..

Veel plezier met de XTZ  ;D Ik wacht nog op mijn Nords gebaseerd op de 1200AS2

Ik volg de Arendals zelf ook al een tijdje op avforums en ben zeker geïnteresseerd in de towers die jij ook hebt, maar ik vind nog steeds het grootste probleem dat je ze nergens anders dan bij privé personen kan gaan beluisteren.

Cantodea

Quote from: FrankBe on January 25, 2018, 19:46:36
Veel plezier met de XTZ  ;D Ik wacht nog op mijn Nords gebaseerd op de 1200AS2

Ik volg de Arendals zelf ook al een tijdje op avforums en ben zeker geïnteresseerd in de towers die jij ook hebt, maar ik vind nog steeds het grootste probleem dat je ze nergens anders dan bij privé personen kan gaan beluisteren.

Je bent natuurlijk altijd welkom om eens te komen luisteren..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

raindog

Quote from: FrankBe on January 25, 2018, 19:46:36
Ik volg de Arendals zelf ook al een tijdje op avforums en ben zeker geïnteresseerd in de towers die jij ook hebt, maar ik vind nog steeds het grootste probleem dat je ze nergens anders dan bij privé personen kan gaan beluisteren.

Mee eens. Ik zou de Arendals ook graag eens horen, ben erg benieuwd hoe ze spelen. Het gebruik van 8" drivers, de mooie afwerking en de THX certificering wekt mijn nieuwsgierigheid, met name voor HT-inzet. Het zou mooi zijn als Arendal ergens in de Benelux een demoruimte zou creëren.

Quote from: Cantodea on January 25, 2018, 15:50:24
De Primare wordt ingezet op het hoog, de XTZ op het laag/midlaag.

Mooi dat de combi nu zo goed klinkt  :headbanging:
Nu ben ik wel benieuwd wat de XTZ doet als je hem het volledige signaal laat versterken. Hoe klinkt het hoog dan en wat doet het met de homogeniteit van je geluid?  Al uitgeprobeerd?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cantodea

Quote from: raindog on January 25, 2018, 20:00:09
Mee eens. Ik zou de Arendals ook graag eens horen, ben erg benieuwd hoe ze spelen. Het gebruik van 8" drivers, de mooie afwerking en de THX certificering wekt mijn nieuwsgierigheid, met name voor HT-inzet. Het zou mooi zijn als Arendal ergens in de Benelux een demoruimte zou creëren.

Mooi dat de combi nu zo goed klinkt  :headbanging:
Nu ben ik wel benieuwd wat de XTZ doet als je hem het volledige signaal laat versterken. Hoe klinkt het hoog dan en wat doet het met de homogeniteit van je geluid?  Al uitgeprobeerd?

Ga ik zeker proberen, want een andere denkpiste van me is.. 2 XTZ eindversterkers en een Mytek Brooklyn DAC, die dienst doet als voorversterker-DAC en Roon endpoint.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

FrankBe

Quote from: Cantodea on January 25, 2018, 19:49:38
Je bent natuurlijk altijd welkom om eens te komen luisteren..

Hartelijk dank voor het aanbod. Ik contacteer je via PM wanneer ik echt de knoop wil doorhakken mbt de aankoop van nieuwe speakers  :smile:

Cantodea

Quote from: FrankBe on January 25, 2018, 20:21:09
Hartelijk dank voor het aanbod. Ik contacteer je via PM wanneer ik echt de knoop wil doorhakken mbt de aankoop van nieuwe speakers  :smile:

:thumbs-up:
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carrol

#31
Home Audio Fidelity Room Correction Filters (Convolution met Cross-talk reductie) fenomenaal goed!!

Kun je uitleggen wat dit precies inhoud?
Ik begrijp dat dit wel ff wat uitmaakt wanneer je dit gebruikt,
Ja is wel een goed idee zon versterker er bij,niet echt duur dus misschien wel t proberen waard.
Je zegt dat vooral de stemmen weergave transparanter is geworden,dat vond ik ook met de xtz die ik heb,
mag van mij nog wel een beetje opener,maar is was bij jou ook een probleem,of toch een akoestiek probleem!
Zou het dus beter kunnen worden met de situatie die jij nu hebt wat betreft de transparantie ?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

DofN

#32
Goed verslag. Mooi dat die bi-amp opstelling je zo goed bevalt.

Als streamer kan je een Daphile oplossing overwegen? Die speelt de streamers die ik tot nu toe heb gehoord weg (Auralic Mini, Raspberry Hifi+ met sBooster, SQBT +sBooster). En Daphile is ook nog eens stabiel, snel en werkt als server voor LMS (ik gebruik een oude SSD samsung laptop).  De Bluesound heb ik in een winkel beluisterd maar ik had zeker niet het idee dat die beter was dan mijn SQBT. Ik ken ook een heel dure PSA-streamer goed, en ook die vond ik niet beter presteren.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cantodea

Quote from: Carrol on January 26, 2018, 20:23:48
Home Audio Fidelity Room Correction Filters (Convolution met Cross-talk reductie) fenomenaal goed!!

Kun je uitleggen wat dit precies inhoud?
Ik begrijp dat dit wel ff wat uitmaakt wanneer je dit gebruikt,
Ja is wel een goed idee zon versterker er bij,niet echt duur dus misschien wel t proberen waard.
Je zegt dat vooral de stemmen weergave transparanter is geworden,dat vond ik ook met de xtz die ik heb,
mag van mij nog wel een beetje opener,maar is was bij jou ook een probleem,of toch een akoestiek probleem!
Zou het dus beter kunnen worden met de situatie die jij nu hebt wat betreft de transparantie ?

Uitleg over het Home Audio Fidelity Correction filter, kortweg HAF, vind je op volgende link: https://www.homeaudiofidelity.com

Het is zeker een deel akoestiek, maar evenzo vraagt de luidspreker een potente versterker. De luidspreker van Arendal is een 4 Ohm ontwerp en de XTZ eindversterker heeft er absoluut geen probleem mee, dank zij zijn hoog vermogen en zijn zeer hoge demping factor. Hij houdt de speaker echt onder controle en dat hoor je.

Mijn ervaring met XTZ speakers uit de 99 reeks is dat deze ook nogal wat vermogen lusten. Ik had er vroeger een grote eindbak op van Advance Acoustic en dit was zeker niet verkeerd.
De winst die ik ervaar, is meer controle, meer rust, sterke toename van detailering (doordat de Primare nu enkel maar het hoog moet versterken) een meer open en transparanter geluidsbeeld. Je kijkt als het ware in de opname. Als het geld over hebt, zou ik het zeker proberen. Als je wilt bi-ampen dan moet er wel een pre-out op je huidige versterker aanwezig zijn. De gain van de XTZ kan je aanpassen, zodat hij mooi in de pas loopt met je huidige.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Quote from: doorofnight on January 26, 2018, 22:49:41
Als streamer kan je een Daphile oplossing overwegen?

Dankjewel voor de tip, die kende ik nog niet. Neem ik zeker mee in overweging. Ik vermoed dat dit een op Linux gestoeld systeem is?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DofN

#35
Klopt. https://www.daphile.com
Ik ben meestal terughoudend met het geven van advies over apparatuur omdat iedereen (gelukkig) toch zijn eigen audiofiele weg gaat. Maar Daphile is gratis, stabiel en kost je niets, behalve een uurtje van je tijd en een oude PC/Laptop.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Mooie versterkers  ::)
Ik zie alleen nergens op de site van XTZ,  hoeveel vermogen ze produceren,
als je 1 versterker als mono gebruikt.
Wordt het vermogen verdubbeld ?


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Cantodea

#37
Quote from: VANZOMERENG on January 27, 2018, 09:41:39
Mooie versterkers  ::)
Ik zie alleen nergens op de site van XTZ,  hoeveel vermogen ze produceren,
als je 1 versterker als mono gebruikt.
Wordt het vermogen verdubbeld ?

Het betreft een klasse D, je kan er dus vanuit gaan dat het vermogen zo goed als verdubbeld.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Marco66

Quote from: doorofnight on January 27, 2018, 08:27:03
Klopt. https://www.daphile.com
Ik ben meestal terughoudend met het geven van advies over apparatuur omdat iedereen (gelukkig) toch zijn eigen audiofiele weg gaat. Maar Daphile is gratis, stabiel en kost je niets, behalve een uurtje van je tijd en een oude PC/Laptop.

Klopt, rete stabiel loopt bij mij op een Hp thinclient van 37 euro 😄
Gewoon bitperfect via de usb uitgang tot dsd 5,6.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Roksan

Quote from: Marco66 on January 27, 2018, 14:28:24
Klopt, rete stabiel loopt bij mij op een Hp thinclient van 37 euro 😄
Gewoon bitperfect via de usb uitgang tot dsd 5,6.

Welke gebruik jij ervoor? En is het op deze manier via een app op je telefoon te bedienen? En werkt het ook goed met een NAS?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marco66

Quote from: Roksan on January 27, 2018, 14:35:40
Welke gebruik jij ervoor? En is het op deze manier via een app op je telefoon te bedienen? En werkt het ook goed met een NAS?

https://www.estunt.nl/product/hp-t5740-wifi/

Daphile staat op de interne schijf en heb LMS draaien op de de nas.
Gebruik ipeng op de ipad om de bibliotheek te beheren en werkt perfect.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Ik heb LMS ook op de Daphile-streamer gezet. Dat werkt allemaal net even sneller en beter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

br@m

Quote from: doorofnight on January 30, 2018, 10:16:58
Ik heb LMS ook op de Daphile-streamer gezet. Dat werkt allemaal net even sneller en beter.
LMS is onderdeel van daphile dat hoef je niet apart te installeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

DofN

#43
Hmm, installeren is een groot woord. Je kan LMS lokaal "aanzetten" op je daphile-streamer, maar je kan ook connecten met een LMS op een externe NAS.
Dat eerste heb ik gedaan. (server -> intern, en hierop de benodigde plug-ins installeren).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roksan

#44
Quote from: Marco66 on January 30, 2018, 10:02:45
https://www.estunt.nl/product/hp-t5740-wifi/

Daphile staat op de interne schijf en heb LMS draaien op de de nas.
Gebruik ipeng op de ipad om de bibliotheek te beheren en werkt perfect.

Dank je wel. Lijkt me de moeite waard om te proberen. Gaat het opstarten redelijk snel? En het is gewoon een kwestie van Daphile installeren en gaan met die banaan? En niet geheel onbelangrijk, werkt dit op de interne USB-B dac van mijn Denon 2500. Want deze heeft wel een driver voor nodig.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Christof_G

Duitse review van de versterker: http://www.areadvd.de/tests/test-xtz-edge-a2-300-ultrakompakte-und-leistungsstarke-stereo-endstufe-fuer-weniger-als-500-eur/

XTZ schafft mit der EDGE A2-300 die Sensation: Ein ,,Masterpiece", unsere höchste und daher selten vergebene Test-Auszeichnung, für eine lediglich 495 EUR kostende Zweikanal-Endstufe. Hochwertig verarbeitet, äußerst kompakt, und akustisch schlichtweg grandios. So sehen Sieger aus.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424