Nieuwe XTZ versterker

Started by Cantodea, December 14, 2017, 14:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cantodea

XTZ komt met een nieuwe op klasse D gestoelde power amp. De versterker module is een laatste generatie ICEpower, met name de ICEPOWER 300AS1.
De prijs valt enorm mee en ik heb er gelijk ene besteld.. met 10 jaar garantie!

https://www.xtzsound.eu/product/edge-series

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Trabuca

#1
2 x 300W (1% THD, 4 Ω)

Ik vind die specificatie misleidend.
Bij 1% THD heb je niets aan dat getal lijkt me.

0,005% THD+N (1 kHz, 1 - 100 W, 4 Ω)

Hier heb je wat meer aan.

Verder leuke prijs en 10 jaar garantie bij een pre-order is natuurlijk hele goede service.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Dirk

ik hoop dat het een 300AS2 module is, anders heb je een mono-amp  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Carrol

Ja heb het ook gezien op de site,volgens mij nu ook nog met 100 euro korting.
Een klein apparaat met een gewicht van 2,3 kilo.
Ben wel benieuwd nou jou bevindingen cantodea!
Laat maar weer van je horen.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

morca

Ziet er goed uit .
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
10 jaar garantie is veel dan staan ze wel echt achter de kwaliteit.

Cantodea

Quote from: Dynky on December 14, 2017, 19:53:25
ik hoop dat het een 300AS2 module is, anders heb je een mono-amp  ;)

Dat is het inderdaad!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Quote from: morca on December 14, 2017, 20:04:05
Ziet er goed uit .
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
10 jaar garantie is veel dan staan ze wel echt achter de kwaliteit.

Ben zelf ook benieuwd, een experimentje waard. Ze gaan pas de deur uit bij XTZ op 29 december. Dat wordt dus nog een paar weken wachten.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Dirk

Quote from: morca on December 14, 2017, 20:04:05
Ziet er goed uit .
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
10 jaar garantie is veel dan staan ze wel echt achter de kwaliteit.
die 10 jaar komt eigenlijk van de fabrikant vd modules, dus XTZ heeft gewoon 't volle vertrouwen in z'n toeleverancier...trouwens ook 100% terecht lijkt me
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Carrol

Quote from: Cantodea on December 14, 2017, 20:35:11
Ben zelf ook benieuwd, een experimentje waard. Ze gaan pas de deur uit bij XTZ op 29 december. Dat wordt dus nog een paar weken wachten.
Wat voor een voorversterker ga je gebruiken?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater


Cantodea

Quote from: Carrol on December 14, 2017, 20:52:48
Wat voor een voorversterker ga je gebruiken?

Mijn Primare en ik zal ook eens proberen rechtstreeks op mijn Bluesound Node 2. Het is echt uit nieuwsgierigheid, maar misschien bevallen ze me zomaar...
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carrol

 Al wat van XTZ gehoord??
;)
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

Ja, normaal worden ze vanaf volgende week verstuurd. Werd mij gisteren bevestigd.

Ik hou jullie zeker op de hoogte betreffende mijn ervaringen, want ik ben zelf ook zeer benieuwd wat dit gaat geven.. het kan tegenvallen, maar evengoed kan ik zomaar eens een gouden ei gevonden hebben. Wie weet?

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Vhond


Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

solitaire

#15
Quote from: Cantodea on January  3, 2018, 12:08:35
Ja, normaal worden ze vanaf volgende week verstuurd. Werd mij gisteren bevestigd.

Ik hou jullie zeker op de hoogte betreffende mijn ervaringen, want ik ben zelf ook zeer benieuwd wat dit gaat geven.. het kan tegenvallen, maar evengoed kan ik zomaar eens een gouden ei gevonden hebben. Wie weet?

een ei heeft maar een beperkte houdbaarheid ... ;)

zonder dollen, 'k ben zeer benieuwd !




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

FrankBe

Quote from: Cantodea on January  3, 2018, 12:08:35
Ja, normaal worden ze vanaf volgende week verstuurd. Werd mij gisteren bevestigd.

Ik hou jullie zeker op de hoogte betreffende mijn ervaringen, want ik ben zelf ook zeer benieuwd wat dit gaat geven.. het kan tegenvallen, maar evengoed kan ik zomaar eens een gouden ei gevonden hebben. Wie weet?

Hier ook benieuwd wat dit geeft. Zelf heb ik een 1200AS2 gebouwd door Nord Acoustics / UK in bestelling en die zou eind deze maand geleverd worden.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cantodea

Even geduld nog... tot volgende woensdag of donderdag!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

En natuurlijk een paar dagen lekker inspelen he. ;D
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

De XTZ eindtrap staat nu al een paar dagen in de set, tijd dus voor een update.
Allereerst de set situeren! Deze heeft de laatste jaren nogal wat gedaantewisselingen gehad en ziet er nu als volgt uit:

Primare I22 geïntegreerde versterker (klasse D)
XTZ Edge A2-300 stereo eindversterker
Arendal Sound 1723 Tower luidsprekers
Bluesound Node 2 streamer/DAC als Roon endpoint.
Home Audio Fidelity Room Correction Filters (Convolution met Cross-talk reductie) fenomenaal goed!!
XTZ Star Quad luidsprekerkabels
Audioquest Forest interlink
Imac, geoptimaliseerd voor audio met Roon software.

De Primare wordt ingezet op het hoog, de XTZ op het laag/midlaag. De Arendal Sound luidsprekers zijn de poorten allemaal gesloten (de luidspreker is met die bedoeling ontworpen, ook al heeft hij drie poorten)

Hoe was het vooraf: de Primare had de grote Arendals met zijn 4 acht inch woofers per speaker, goed in zijn greep. Mooi stereobeeld dat lekker diep en breed was, afgronddiep laag en wat te terughoudend hoog. Ik miste bij bepaalde nummers ook wat transparantie.

Wat is er veranderd: vanaf de eerste tonen was het verschil opmerkelijk te noemen. De XTZ houdt de 8 acht inches werkelijk in een stevige greep. Het laag is zo strak als maar kan en vooral zeer gelaagd en gedefinieerd. Stemmen worden nu zeer mooi geprojecteerd en de verstaanbaarheid is echt een stuk beter, wat door een verbeterende transparantie komt. Doordat de Primare nu op zijn sloffen staat te spelen is het hoog nu sprankelend, levendig en uiterst gedetailleerd, een enorm verschil. Ook als ik het convolution filter uitschakel, blijft het allemaal zeer strak en homogeen, natuurlijk steken de roomnodes dan de kop op.

Ik denk, dat ik een zeer goede koop heb gedaan. Ik was eigenlijk van plan om een volledig nieuwe versterker te kopen, waarbij ik dacht aan bvb. een Yamaha AS 2100. Uiteindelijk heb ik 500€ voor de XTZ betaald (rechtsreeks aan fabrikant, mocht dit worden verkocht via de reguliere weg, dan zou de prijs rond 1100 Euro zijn)

De enige beperking in de set is nu de Bluesound Node 2. Dit is absoluut geen slechte streamer, verre van, maar ik denk dat bvb. met Lumin D2 nog winst te halen is. Wordt vervolgd..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carrol

Oke mooi man,dus een echt upgrade.
Blijf je volgen.
Die transparantie mis ik ook een een beetje bij mijn set.Mmmmm....ff kijken wat dit verder gaat opleveren!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Cantodea

Quote from: Carrol on January 25, 2018, 16:18:07
Oke mooi man,dus een echt upgrade.
Blijf je volgen.
Die transparantie mis ik ook een een beetje bij mijn set.Mmmmm....ff kijken wat dit verder gaat opleveren!

XTZ uit Zweden en het Noorde Arendal Sound, ze blijven "high-end" leveren aan aardse prijzen, werkelijk Scandinavische toppers! Ze komen veel te weinig aan bod op dit forum, want waarschijnlijk niet duur genoeg...
Carrol, De XTZ eindtrap werd ontwikkeld om je mooie XTZ FLR vloerstaander van de nodige power te voorzien. Ga er voor man, het zal je niet berouwen..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Staaled

#24
Als ik voor compacte speakers in de markt zou zijn (en zeker voor HT) zou Arendal op de lijst staan.

Edit:
Sterker nog , dat zou het worden. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)