Vanaf 2018 kies je zelf je modem of tv-kastje

Started by solitaire, December 13, 2017, 19:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

nu nog vrijheid van provider ......

zodat we overal, elke provider kunnen kiezen, hier nu niet het geval ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KillerbeeNL

inderdaad , en overal dezelfde snelheid bij een willekeurige provider 🤗

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

pieper

beetje lastig met internet over de kabel, kabel modems zijn nou niet echt consumenten producten.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Faxe

Bij mijn provider (XS4ALL) heb je voor zover als ik weet al jaren vrije keuze wat betreft modem. Gebruik overigen naar volle tevredenheid het Fritzbox modem dat ik heb "gekregen" van de provider. Wel goede ontwikkeling natuurlijk.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

KillerbeeNL

Quote from: Faxe on December 13, 2017, 20:57:33
Bij mijn provider (XS4ALL) heb je voor zover als ik weet al jaren vrije keuze wat betreft modem. Gebruik overigen naar volle tevredenheid het Fritzbox modem dat ik heb "gekregen" van de provider. Wel goede ontwikkeling natuurlijk.
via glasvezel of ASDL ? (30-40 max bij ons)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

ik zie het dan wel weer voor me dat indien er problemen zijn de ondersteuning binnenshuis wegvalt indien je voor een eigen kastje gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fasteddie

Quote from: KillerbeeNL on December 13, 2017, 21:18:29
ik zie het dan wel weer voor me dat indien er problemen zijn de ondersteuning binnenshuis wegvalt indien je voor een eigen kastje gaat

Dat is ook de reden dat er weinig mensen zullen overstappen....ondersteuning igv storing is toch wel lekker.... ;D

KillerbeeNL

precies

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)


Faxe

Quote from: KillerbeeNL on December 13, 2017, 21:15:30
via glasvezel of ASDL ? (30-40 max bij ons)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Maakt in de praktijk niks uit. Ben paar jaar geleden van adsl naar glasvezel gegaan bij xs4all.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

dennism

Quote from: mijkie on December 13, 2017, 19:47:23
nu nog vrijheid van provider ......

zodat we overal, elke provider kunnen kiezen, hier nu niet het geval ......

Dat zal natuurlijk zeer lastig worden, zeker met kabel wat een shared medium is waardoor je er niet echt verschillende signalen op kan zetten, zou je daar meerdere providers kunnen kiezen krijg je de situatie dat ze allemaal exact hetzelfde aan zullen moeten bieden als wat de eigenaar van het netwerk aanbied. Bij ADSL en Glas zie je natuurlijk al wel veel provider vrijheid omdat die technieken er beter geschikt voor zijn. Maar ook qua ligging zal dit natuurlijk lastig worden, in landelijk gebied waar geen glas of kabel aanwezig is zullen providers die enkel op glas of kabel zitten hun diensten natuurlijk nooit kunnen aanbieden.

Overal dezelfde snelheid is dan ook weer lastig (vooral bij ADSL) omdat dit afhankelijk is van factoren zoals bijv. de afstand van de woning ten aanzien van de wijkkast, maar ook bijv. de kwaliteit van de kabels in de grond en afhankelijk van waar je meet ook nog afhankelijk van je netwerk binnenshuis. Alles thuis bekabeld zal in de regel bijv. veel betere resultaten geven dan Wifi, vooral wanneer er veel concurrentie is van andere wifi netwerken.

Verder moet ik zeggen dat ik niet veel zie ik deze regelgeving. Bij iedere aanbieder mij bekend is het al mogelijk je eigen apparatuur (router) te gebruiken door de provider apparatuur of wel in Bridge modus te zetten dan wel je eigen apparatuur direct op de aansluiting te plaatsen. Modems vervangen, installeren en configureren is nu niet direct iets waar de gemiddelde consument verstand van zal hebben en je kan er natuurlijk donder op zeggen dat hoewel providers dit mogelijk moeten gaan maken, ze geen ondersteuning hoeven te bieden op problemen verzaakt door hobby bob

mijkie

hier heeft Caiway een monopolie-positie op de kabel en op glasvezel, wat na 2 jaar vrijgegeven zou worden maar, na 4 jaar nog niet gebeurt is ....

zou graag glasvezel willen maar, niet van Caiway, eerder mee te maken gehad en is niet goed bevallen, vandaar de opmerking, vrijheid van provider !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

gast2018

Ik zie een nieuw verdien model aankomen. Dat is toch het enige waar het om gaat!