Phono upgrade ?

Started by mcintoshfan, December 10, 2017, 15:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markus2

Quote from: mcintoshfan on December 12, 2017, 19:35:07
Denk dat ik eerst nog maar eens wat elementen van de schap ga proberen. Momenteel speel ik met een Empire 4000D/II
Heb nog een Grace F8L en Pickering xsv5000 en vandaag kwam een ADC TRX2 binnen ....wat een prachtig element, beryllium cantilever en Sapphire Stylus . :coffee: en bijna vakantie, dat wordt wat uitproberen dan hahaha.

Wat het nu is, de Soundstage is superbreed van speaker tot speaker en daarbuiten en de speakers vallen ook echt weg, je merk niet dat het geluid uit de speaker komt echter komt het geluid niet echt naar voren (3dgeluid).....alsof het tot het randje van mijn tv meubel komt en verder niet, niet zo "in your face" . Bij sommigen passages in de muziek bij bijvoorbeeld album van Sting gebeurd dat wel en dat is een kippenvel momentje , maar dat is enkel in bepaalde passages, dat wil ik contant .....dat kippenvel in your face moment hahaha

Ik neem aan dat de soundstage bij digitale bronnen dan wèl altijd naar wens geprojecteerd wordt?
Anders: Schroef eerst maar eens de TRX2 eronder, dat is (even uit mijn hoofd) de meest geavanceerde naaldvorm van de drie die je opsomt.

Daarna weer verder. ;)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

mcintoshfan

Vandaag bezig met de scope om de gain precies af te kunnen stellen, echter een vraag.

De gain afstellen doe ik als volgt;

Test tone 60hz -3db via de tv toslink.
Dan de gain van de eind versterker helemaal naar beneden draaien en de volumeknop van de voorversterker proberen maximaal op te draaien zonder clippen.
Dat lukt met volume maximaal open en daarna ga ik de gain op de eindversterker rustig omhoog draaien tot clippen en dan een klein stukje terug tot een mooie sinus.....MAAR....en nu de vraag.

Eigenlijk wil je toch de gain afstellen door de platenspeler? Of maakt dat niet uit?
En is 60hz laag genoeg met -3db of zouden jullie wat anders gebruiken? (Bijv. 40hz 0db)
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

addesmo

Heb je geen referentie van een cd speler of streamer? Dan de gain van de phonotrap daar op afstellen!