Legaal films kijken en hoe doen jullie dat zonder videotheek

Started by activ, December 10, 2017, 10:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

QuoteHi Werner,

Ik wil niet vervelend doen, en misschien begrijp ik het niet goed, maar eerst schrijf je:
Quote from: home@the movies on December 28, 2017, 00:57:41
De reden waarom kaleidescape zo duur is komt gewoon omdat het een 100% waterdicht systeem moet zijn

Wat ik bedoel met 100% waterdicht is dat het systeem onmogelijk te hacken is om een digitale kopie te kunnen maken van de content die op de server staat. De enige manier om aan content te geraken is deze netjes te betalen door aankoop op de store, Je schrijft zelf dat je regelmatig import films koopt waarvan ik dan vermoed dat ze uit een andere regio komen, die ga je dus ook gaat afspelen met een regio vrij gemaakte speler wat dus even "illegaal" is.

Dat is dus 100% hetzelfde verhaal omdat je een film aankoopt in een ander land en er dus enkel rechten betaald worden in het land van uitgave van de film.
Waar zit het verschil vraag ik mij dan af? waneer we al mensen gaan viseren die netjes betalen maar dit via een kleine omweg doen dan zijn we erg ver van een Strijd tegen illegaal downloaden.

Raphie

Quote from: home@the movies on December 31, 2017, 13:44:35
Dus even illegaal als iemand die een DVD of blu ray uit een andere regio aankoopt en deze met een regio vrije Oppo gaat afspelen, want dat is dus exact hetzelfde.
Dus moeten we ook iedereen die een regio vrije speler heeft gaan aangeven, de mensen die de regio vrije kit maken en verkopen aangeven maar mensen die terabytes aan gedownloade bestanden op hun computer hebben staan vinden we geen probleem dan?

Ik vindt het erg ver gaan dat waneer je netjes betaald voor de content toch blijkbaar nog met de vinger gewezen wordt, als je spijkers op laag water gaat zoeken ga je ze steeds vinden natuurlijk.
nee, je betaald voor de toegang, vrijgegeven voor jouw regio, je gebruikt VPN om TEVENS toegang te krijgen tot de content die (nog) NIET is vrijgegeven voor jouw regio.
JBL PRX Power!

home@the movies

#127
Quote from: Raphie on December 31, 2017, 14:44:07
nee, je betaald voor de toegang, vrijgegeven voor jouw regio, je gebruikt VPN om TEVENS toegang te krijgen tot de content die (nog) NIET is vrijgegeven voor jouw regio.


Ik betaal helemaal niet voor de toegang, ik betaal voord de digitale rechten van de film en die worden netjes aan de maatschappijen betaald door kaleisescape.
Leg me  eens het verschil uit tussen een schijfje kopen van een andere regio die niet de jouwe is en die op een "illegaal gehackte" speler af te spelen.

Echt waar jongens, dit gaat echt nergens over, ik stel voor om iedereen zijn keuze te laten maken, ik betaal netjes mijn films op het kaleidescape systeem en ander "legale" wegen.

wrcveen

#128
Voor de geïnteresseerden de nieuwste films op kaleidascape:






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

wrcveen

| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

Job

Quote from: home@the movies on December 31, 2017, 13:54:22
Wat ik bedoel met 100% waterdicht is dat het systeem onmogelijk te hacken is om een digitale kopie te kunnen maken van de content die op de server staat.
Ah, OK, maar dat is niet heel anders dan iTunes of Amazon Prime of Netflix, wel? Het prijsverschil lijkt me toch vooral te zitten in de hogere beeld- en geluidskwaliteit die wordt aangeboden.

QuoteDe enige manier om aan content te geraken is deze netjes te betalen door aankoop op de store, Je schrijft zelf dat je regelmatig import films koopt waarvan ik dan vermoed dat ze uit een andere regio komen, die ga je dus ook gaat afspelen met een regio vrij gemaakte speler wat dus even "illegaal" is.
Ik schreef daarom ook dat ik die legaliteitsvraag even buiten beschouwing wilde laten. En ik wil gebruikers van Kaleidescape zeker niet aanvallen.

QuoteWaar zit het verschil vraag ik mij dan af? waneer we al mensen gaan viseren die netjes betalen maar dit via een kleine omweg doen dan zijn we erg ver van een Strijd tegen illegaal downloaden.
Ik schreef mijn reactie vooral omdat jij nogal stellig beweerde dat deze aankopen, geregistreerd in een cloud, je altijd toegang zouden geven tot die content -- ook als bijvoorbeeld Kaleidescape zou ophouden te bestaan. Dat vraag ik me echt af. Als jij aanklopt bij Universal Pictures International voor toegang tot een titel waarvoor zij wel over de Britse, maar niet over de Nederlandse distributierechten beschikken, dan vermoed ik toch echt dat ze je die toegang niet gaan geven. Mogelijk verwijzen ze je dan naar de NL distributeur van die titel, maar die heeft nooit een cent van jouw aanschaf ontvangen, dus die zal niet staan te springen om je toegang te geven tot die titel.

Daarom precies ook mijn vergelijking met de aanschaf van een import-schijfje met een UV-code. Die Franse distributeur geeft mij vanuit NL geen toegang tot die content, ook al heb ik het schijfje eerlijk gekocht. Dat is ook precies waarom filmdistributeurs dol zijn op dat hele streaming-gebeuren, ze kunnen dat veel makkelijker in de hand houden dan fysieke schijven. Niemand kan jou verbieden om door jou gekochte discs door te verkopen aan iemand in Japan (andere regio), al zouden die distributeurs dat overigens heel graag willen kunnen verbieden.

Het heeft (helaas?) alles te maken met het historisch gegroeide model van handel in distributierechten per regio.

Ik vind het echt een zeer interessant systeem (al zou ik voor dat geld liever schijfjes kopen, denk ik), maar echt zeker ben je als consument pas van je zaak (wat betreft blijvende toegang tot je aankopen) als ze via een NL of Europese store content aanbieden waar je zonder omweggetje bij kunt.

Job

Quote from: home@the movies on December 31, 2017, 15:36:36
Ik betaal helemaal niet voor de toegang, ik betaal voord de digitale rechten van de film
Dat klopt niet helemaal. Je betaalt voor het (thuis)gebruiksrecht van de film. De film zelf blijft intellectueel eigendom van de rechthebbenden.

rovinggecko

In het verleden gebruikte in Hulu veel. Overgehouden aan een tijd in de VS.
In het begin werkte dat gewoon. Daarna werden internationale ip adressen geblokt, op last van de filmmaatschappijen, want alleen distro rechten voor de VS.
Daar kon je met een vpn mooi omheen. Dus weer een hele tijd Hulu via vpn kunnen streamen.
Maar dat werd een redelijk bekende truck. Dus filmmaatschappijen weer bij Hulu aan de bel en... ook toegang via vpn geblokt. Einde Hulu voor mij.
En dat is niet het enige voorbeeld   (Pandora).
Hetzelfde risico bestaat voor kaleidescape, indien ze grote volumes gaan halen uit niet formeel gecontracteerde landen, en natuurlijk afhankelijk van de deals die ze hebben.
Net als Job vermoed ik dat als Kaleidescape formeel eea aan moet passen dat het dan lastig wordt.
Overigens is Kaleidescape niet helemaal hetzelfde als streaming, want je koopt wel de film. Dus kan me goed voorstellen dat de soep lang niet zo heet is.
Spendeer monenteel te veel geld aan een andere hobby, maar als ik dit zou overwegen zou ik ze gewoon even mailen.
Want mooi spul is het wel!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Harry HT

Quote from: rovinggecko on January  1, 2018, 13:02:18
In het verleden gebruikte in Hulu veel. Overgehouden aan een tijd in de VS.
In het begin werkte dat gewoon. Daarna werden internationale ip adressen geblokt, op last van de filmmaatschappijen, want alleen distro rechten voor de VS.
Daar kon je met een vpn mooi omheen. Dus weer een hele tijd Hulu via vpn kunnen streamen.
Maar dat werd een redelijk bekende truck. Dus filmmaatschappijen weer bij Hulu aan de bel en... ook toegang via vpn geblokt. Einde Hulu voor mij.
En dat is niet het enige voorbeeld   (Pandora).
Hetzelfde risico bestaat voor kaleidescape, indien ze grote volumes gaan halen uit niet formeel gecontracteerde landen, en natuurlijk afhankelijk van de deals die ze hebben.
Net als Job vermoed ik dat als Kaleidescape formeel eea aan moet passen dat het dan lastig wordt.
Overigens is Kaleidescape niet helemaal hetzelfde als streaming, want je koopt wel de film. Dus kan me goed voorstellen dat de soep lang niet zo heet is.
Spendeer monenteel te veel geld aan een andere hobby, maar als ik dit zou overwegen zou ik ze gewoon even mailen.
Want mooi spul is het wel!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hi,

UHD schijfjes zijn toch ook regiovrij? Alleen niet alle bijgesloten blu-ray's schijnen regiovrij te zijn. 

Gegroet,

Harry




Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

home@the movies

Ik heb in ieder geval gisteren reeds op de Kaleidescape naar de nieuwe blade runner in UHD en HDR gekeken, ik kan jullie deze ten zeerste aanbevelen als aankoop, geweldige film en fantastische HDR.

Teejoo

Nog even terugkomen op de kwaliteitsdiscussie Netflix vs blu-ray. Vandaag per ongeluk gestart met kijken naar de film That awkward moment op netflix. Geen spectaculaire film qua geluid of zo. Na ongeveer 20 minuten begon ik me af te vragen of ik die eigenlijk niet op blu-ray had. Dat bleek dus het geval te zijn, iets wat je wel eens wilt vergeten met bijna 1100 blu-rays...

Dus, blu-ray gepakt en zo verder gekeken. Dat zijn dus echt geen subtiele verschillen! De lossless DTS-MA track is zoveel beter dat de DD track van Netflix! (via de ATV4K, bekabelt via CAT5E netwerk). Veel opener, meer body en subtieler qua geluidsbeeld.

Echt geen vergelijk, en in lijn met wat ik al eerder ervaren heb. Ook was het beeld gewoon beter. Zelfs mijn vrouw vond het verschil gewoon groot, en die houdt zich daar niet zo mee bezig.

Netflix is prima en ik denk in NL de beste streaming dienst. Maar nog lang geen alternatief voor de kritische HT'ers onder ons die het beste uit hun mooie en dure installaties ook willen halen. Ik blijf dus nog wel even blu-ray discs kopen, en gebruik Netflix voor de mindere films en series.

activ

Quote from: Teejoo on January 18, 2018, 23:48:26
Nog even terugkomen op de kwaliteitsdiscussie Netflix vs blu-ray. Vandaag per ongeluk gestart met kijken naar de film That awkward moment op netflix. Geen spectaculaire film qua geluid of zo. Na ongeveer 20 minuten begon ik me af te vragen of ik die eigenlijk niet op blu-ray had. Dat bleek dus het geval te zijn, iets wat je wel eens wilt vergeten met bijna 1100 blu-rays...

Dus, blu-ray gepakt en zo verder gekeken. Dat zijn dus echt geen subtiele verschillen! De lossless DTS-MA track is zoveel beter dat de DD track van Netflix! (via de ATV4K, bekabelt via CAT5E netwerk). Veel opener, meer body en subtieler qua geluidsbeeld.

Echt geen vergelijk, en in lijn met wat ik al eerder ervaren heb. Ook was het beeld gewoon beter. Zelfs mijn vrouw vond het verschil gewoon groot, en die houdt zich daar niet zo mee bezig.

Netflix is prima en ik denk in NL de beste streaming dienst. Maar nog lang geen alternatief voor de kritische HT'ers onder ons die het beste uit hun mooie en dure installaties ook willen halen. Ik blijf dus nog wel even blu-ray discs kopen, en gebruik Netflix voor de mindere films en series.
;D
En dat is dus waarom ik dit topic gestart ben. Het verschil gewoon nog te groot om streaming serieus te nemen voor het serieuze kijk en luister werk. Dat dacht ik al, maar fijn dat ik niet de enige ben. Als je sommige reacties leest zou je bijna denken dat het verschil subtiel is, maar dat is het in mijn optiek niet. Volle bandbreedte DTS kan redelijk in de buurt komen van True-HD, maar DD zeker niet.
Voor series vindt ik dat niet zo erg, maar als ik echt ga zitten voor een film dan kun je op het moment dus weinig anders dan kopen of DVDpost (of Kaleidescape, maar dat gaat mijn budget te boven).

Als ze nou minimaal volle bandbreedte DTS zouden doen bij streaming dan zou de verleiding van het gemak het misschien winnen.

Teejoo

Quote from: activ on January 19, 2018, 08:01:57

Als ze nou minimaal volle bandbreedte DTS zouden doen bij streaming dan zou de verleiding van het gemak het misschien winnen.
Dat denk ik ook, vooral omdat ik het verschil bij het beeld veel subtieler vind dan bij geluid. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet zo'n beeldpurist ben. De 5.1 DTS-MA track trok de ruimte gisteren volledig open vergeleken met de DD track.

Cage

Ik zit met een vergelijkbaar dilema sinds de videotheek bij mij om de hoek niet meer bestaat (sinds ruim een jaar).
Mijn heb een Full-HD-tv en Full-HD projector (TW-7200) en heb nog geen plannen om deze op korte termijn tevervangen door een 4K variant.
Elke film die ik wil zien kopen op Blu-Ray is geen optie en kopen en verkopen vindt ik te veel gedoe.
Op zich vindt ik het niet erg om wat kwaliteit t.o.v. Blu-Ray in te leveren voor het huren van een film. Dus streaming is wel een/de enige optie, maar wat ik tot nu toe heb geprobeerd valt mij wel tegen.

Welke streamingdienst i.c.m. welke hardware levert wat jullie betreft de beste kwaliteit, de meeste films, en is fijnste in gebruik?

Ik heb bijvoorbeeld gisteren een film gekeken via Pathé thuis via de Xbox One App, en dat viel mij erg tegen. Matige beeld kwalitiet (door compressie) en schokken in pans (24p issue?) en het geluid enkel in Stereo.
Ook google Play Movies geprobeerd via de YouTube App op mijn Oppo, maar dan werkte de ondertiteling niet goed.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Teejoo

Ik vind Netflix en iTunes via de Apple tv heel goed te doen, waarbij de beperking vooral zit in het feit dat je dan geen lossless audio hebt (Wel normaal DD). Maar dat heb je alleen bij Kaleidescape.

Dat is de reden dat ik zelf wel nog steeds veel BD koop, en de mindere films via netflix kijk.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: activ on January 19, 2018, 08:01:57
;D
En dat is dus waarom ik dit topic gestart ben. Het verschil gewoon nog te groot om streaming serieus te nemen voor het serieuze kijk en luister werk. Dat dacht ik al, maar fijn dat ik niet de enige ben. Als je sommige reacties leest zou je bijna denken dat het verschil subtiel is, maar dat is het in mijn optiek niet. Volle bandbreedte DTS kan redelijk in de buurt komen van True-HD, maar DD zeker niet.
Voor series vindt ik dat niet zo erg, maar als ik echt ga zitten voor een film dan kun je op het moment dus weinig anders dan kopen of DVDpost (of Kaleidescape, maar dat gaat mijn budget te boven).

Als ze nou minimaal volle bandbreedte DTS zouden doen bij streaming dan zou de verleiding van het gemak het misschien winnen.
]

AMEN
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Teejoo on January 18, 2018, 23:48:26
Nog even terugkomen op de kwaliteitsdiscussie Netflix vs blu-ray. Vandaag per ongeluk gestart met kijken naar de film That awkward moment op netflix. Geen spectaculaire film qua geluid of zo. Na ongeveer 20 minuten begon ik me af te vragen of ik die eigenlijk niet op blu-ray had. Dat bleek dus het geval te zijn, iets wat je wel eens wilt vergeten met bijna 1100 blu-rays...

Dus, blu-ray gepakt en zo verder gekeken. Dat zijn dus echt geen subtiele verschillen! De lossless DTS-MA track is zoveel beter dat de DD track van Netflix! (via de ATV4K, bekabelt via CAT5E netwerk). Veel opener, meer body en subtieler qua geluidsbeeld.

Echt geen vergelijk, en in lijn met wat ik al eerder ervaren heb. Ook was het beeld gewoon beter. Zelfs mijn vrouw vond het verschil gewoon groot, en die houdt zich daar niet zo mee bezig.

Netflix is prima en ik denk in NL de beste streaming dienst. Maar nog lang geen alternatief voor de kritische HT'ers onder ons die het beste uit hun mooie en dure installaties ook willen halen. Ik blijf dus nog wel even blu-ray discs kopen, en gebruik Netflix voor de mindere films en series.

:clapping:  ^^
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!