Legaal films kijken en hoe doen jullie dat zonder videotheek

Started by activ, December 10, 2017, 10:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Aha, dat klinkt al een stuk beter als hoe het in mijn hoofd was :)

Ik wilde eens kijken wat films kosten in de store bij hun, maar krijg een melding dat het niet beschikbaar is in mijn regio.
Hoe werkt dat dan? Kun je zo een ding wel hebben in NL met ondersteuning van de fabrikant?

home@the movies

Quote from: activ on December 28, 2017, 11:12:49
Aha, dat klinkt al een stuk beter als hoe het in mijn hoofd was :)

Ik wilde eens kijken wat films kosten in de store bij hun, maar krijg een melding dat het niet beschikbaar is in mijn regio.
Hoe werkt dat dan? Kun je zo een ding wel hebben in NL met ondersteuning van de fabrikant?

Je moet even met een omwegje op de store inloggen via een vpn zoals de Hola plugin bvb.
Het is zeer zeker geen probleem om perfect hier een systeem te kopen met volledige ondersteuning van de fabrikant, er is een officiele distributeur voor de Benelux.
Het heeft op zich niets met het systeem zelf te maken maar met de rechten van de films in de store die per land moeten worden betaald. Er is een store in Canada, de Us en UK, jammer genoeg (nog) geen Europese omdat het verhaal van de rechten in Europa een kluwen is, ze zouden eigenlijk bijna per land rechten moeten betalen in Europa en dat is een dure grap.

rovinggecko

Dat houdt wel in dat het niet legaal is. Indien kaleidascape te veel verkoopt in de rest van europa ( of gewwpoon omdat de filmmaatschappijen om eea reden niet meer willen gedogen) zouden ze gedwongen kunnen worden eea af te schermen, zoals bv Pandora. Inclusief een vpn setup!
Je hebt dan weinig rechten. Of Kaleidescape moet het gebruik in NL formeel ondersteunen ( en niet alleen gedogen).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kanariepiet

Is alleen jammer dat dit systeem voor de "gewone" mens zo goed als niet te betalen is :embarassed:

buckler

Quote from: kanariepiet on December 29, 2017, 08:42:33
Is alleen jammer dat dit systeem voor de "gewone" mens zo goed als niet te betalen is :embarassed:

vind ik ook want verder klinkt het geweldig...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

LocoJ

Quote from: papaleo on December 10, 2017, 15:03:40
Maar de beeldkwaliteit van itunes word in dat filmpje aan de kaak gesteld...en deze is niks niet minder dan de schijf.

Met jouw set papaleo Kun je ongetwijfeld het verschil goed zien maar ik vind het moeilijk te geloven dat een iTunes film (1080p) welke ongeveer 5 GB groot is dezelfde kwaliteit haalt als een Blu-ray van 23 GB.
Als dat echt zo is ga ik iTunes ook als een goede optie zien.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

buckler

Quote from: LocoJ on December 29, 2017, 13:13:53
Met jouw set papaleo Kun je ongetwijfeld het verschil goed zien maar ik vind het moeilijk te geloven dat een iTunes film (1080p) welke ongeveer 5 GB groot is dezelfde kwaliteit haalt als een Blu-ray van 23 GB.
Als dat echt zo is ga ik iTunes ook als een goede optie zien.

Nee dit is al 'gepasseerd' want de 1080P itunes versie is zeker minder dan de fysieke blu ray schijf.
Wat sommige hier beweren ,en zoals ik al eerder aangaf zeggen personen op het avsforum het ook, is dat de 4K itunes versie net zo goed is als een fysieke uhd schijf... en dit is geen 5 gb filmpje maar word gestreamt. Athans zo heb ik het allemaal begrepen. Please correct me if i am wrong.
Het geluid is blijkbaar wel wat minder dan een true hd opname maar een normale dolby digitaal 5.1 film klinkt al super door mijn Susano versterker dat ik me er voor mijn set niet eens zo druk om maak.
Ik persoonlijk kan het me ook allemaal niet voorstellen dat de beeld kwaliteit net zo goed is maar mocht het wel zo zijn dan ga ook ik voor de atv 4k in combinatie met itunes 4k films huren.
Ik hoop nog steeds dat meerdere forum leden dit willen proberen en hier ff laten weten, zou top zijn en zullen vele mee lezers wat aan hebben. :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Vind het wel nog steeds erg jammer dat het Kaleidescape gebeuren financieel wat te hoog gegrepen is voor mij want ik heb dat altijd in mijn hoofd gehouden sinds ik Werner hier voor het eerst over heb gesproken jaren terug.
Blijft het beste denk ik, alleen de 'euries' of moet ik zeggen 'dollars' ontbreken hiervoor bij mij  :blush:
Misschien toch maar aan de bitcoins  :turn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

QuoteIk persoonlijk kan het me ook allemaal niet voorstellen dat de beeld kwaliteit net zo goed is maar mocht het wel zo zijn dan ga ook ik voor de atv 4k in combinatie met itunes 4k films huren.
Ik hoop nog steeds dat meerdere forum leden dit willen proberen en hier ff laten weten, zou top zijn en zullen vele mee lezers wat aan hebben.

Ik zou zeker niet twijfelen hoor, ik heb nooit gezegd dat het niet goed of goed genoeg is, ik gebruik hem zelf ook met veel plezier.
De discussie ging over of het "even goed" "of beter" was dan een schijfje en dat is het zeker niet, dat neemt niet weg dat het een hele mooie oplossing is voor relatief weinig geld.
Gewoon doen is mijn advies.

BernHardN

Begrijp ik het nou goed dat je een film bij kaleidascape niet fysiek op je eigen HDD download? en je hebt dus een vpn nodig om het te kunnen gebruiken.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

evilniek

Quote from: BernHardN on December 29, 2017, 21:27:55
Begrijp ik het nou goed dat je een film bij kaleidascape niet fysiek op je eigen HDD download? en je hebt dus een vpn nodig om het te kunnen gebruiken.

Daar heb je dan nog een Kaleidescape server oplossing voor nodig, geloof ik? Maar daar krijg je dan wel een vlekkeloze gebruikerservaring voor terug, niet bepaald goedkoop.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

Quote from: BernHardN on December 29, 2017, 21:27:55
Begrijp ik het nou goed dat je een film bij kaleidascape niet fysiek op je eigen HDD download? en je hebt dus een vpn nodig om het te kunnen gebruiken.

De kaleidescape is een "server met HDD", de vpn dient enkel om op de website van de store te kunnen en een film te bestellen, maak het nu niet moeilijker dan het is he ;) ;D.

Raphie

ik snap niet dat je niet gewoon 6mnd kan wachten om de BR te bestellen als je echt gelooft dat die kwaliteit beter is.
de discussie om "legaal" is eigenlijk de discussie om direct in de pas te lopen met commerciele release.
over 6mnd is de film nog net zo leuk. zowel op Netflix als op bluray.

ik proef nog steeds een "dubbeltje op de eerste rang" onderstroom terwijl men het doet voorkomen als "money is no object" wanneer je kijkt naar de eisen :D  :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:
JBL PRX Power!

buckler

ik proef nog steeds een "dubbeltje op de eerste rang" onderstroom terwijl men het doet voorkomen als "money is no object" wanneer je kijkt naar de eisen :D  :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:
[/quote]

Meen je dit nou echt? Je snapt niet dat mensen liever een goede kwaliteit film huren voor €5 zoals de 4k films van itunes dan hem fysiek aan te schaffen voor €30? En dat heeft niks met een release datum te maken want hij zal 99 van de 100 keer op exact dezelfde dag in de verhuur komen als te koop in de rekken liggen.
Er komen per maand bv 4 films uit die je bevallen en dat kan per maand zomaar uitkomen op 4 x €30= €120 tegen 4 x €5= €20... en jij snapt dat niet?
Vroeger ging je ook gewoon naar de videotheek dus een online huur mogelijkheid met dezelfde kwaliteit lijkt mij toch de perfecte oplossing...
En tuurlijk koop je de topfilms, dat ben ik zeker eens.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

wrcveen

Kaleidascape films zijn net zo duur en soms duurder dan de fysieke schijf.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

BernHardN

Quote from: wrcveen on December 30, 2017, 17:21:59
Kaleidascape films zijn net zo duur en soms duurder dan de fysieke schijf.

Maar volgens mij heb je sommigen wel eerder dan wanneer ze in de "winkel" liggen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raphie

Maar niemand hier neemt dat systeem want dat is ze te duur toch?
JBL PRX Power!

Job

Hi Werner,

Ik wil niet vervelend doen, en misschien begrijp ik het niet goed, maar eerst schrijf je:
Quote from: home@the movies on December 28, 2017, 00:57:41
De reden waarom kaleidescape zo duur is komt gewoon omdat het een 100% waterdicht systeem moet zijn

Dat snap ik, maar later schrijf je:


Quote from: home@the movies on December 28, 2017, 19:54:32
Je moet even met een omwegje op de store inloggen via een vpn zoals de Hola plugin bvb.
QuoteHet heeft op zich niets met het systeem zelf te maken maar met de rechten van de films in de store die per land moeten worden betaald. Er is een store in Canada, de Us en UK, jammer genoeg (nog) geen Europese omdat het verhaal van de rechten in Europa een kluwen is, ze zouden eigenlijk bijna per land rechten moeten betalen in Europa en dat is een dure grap.

Dat suggereert dat je dus via een VPN toegang krijgt tot films waarvan de leverancier niet over de rechten voor jouw regio beschikt. Precies dus waar 'em de kneep zit met filmrechten, die immers per marktsegment en territorium worden verhandeld. (De rechten in Europa zijn trouwens niet meer of minder een kluwen dan in, zeg, Zuid-Amerika. Het gaat om traditionele territoria en die zijn al heel lang basisonderdeel van filmhandel en -financiering. Net als Apple kan Kaleidescape natuurlijk gewoon regionale stores hebben, waar de rechthebbenden hun content kunnen aanbieden.)

Los van de vraag of het legaal is dat je via die VPN toegang krijgt tot content van een aanbieder uit een andere regio, het toont aan dat het systeem dus niet waterdicht is — althans, niet voor de rechthebbenden en voor de lokale exploitanten. Dat lijkt me op termijn voor de eindgebruiker mogelijk best riskant.

QuoteHet is dus belangrijk om een Ultra violet account te maken omdat je daarmee ten allen tijde bij om het eender welke provider je film kan claimen. 
Dat lijkt me nog maar de vraag. Als je vanuit Nederland toegang vraagt tot een titel waarvan de rechthebbende partij niet de rechten voor Nederland bezit, lijkt het me zeker niet logisch dat ze je via UV die toegang geven. (Ik ben helemaal niet goed op de hoogte van hoe het met UV werkt, maar als ik een Britse of Franse import-BD koop met een UV-code, kan ik daar vanuit NL in mijn ervaring niets mee. Misschien dat ik dat via een VPN wel zou kunnen, maar of de leverancier er aan mee wil werken?)

Merk bijv. op dat de gebruiksvoorwaarden van Netflix melden dat als ze merken dat je vanuit de ene regio probeert in te loggen in een andere regio, ze je hele account kunnen opdoeken. Dat doen ze natuurlijk vooral omdat hun toeleveranciers dat willen, en omdat ze rechten per regio inkopen.

TopGun2010

Dit topic gaat over legaal, dus via vpn inloggen is geen optie!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

BernHardN

wat is er illegaal aan een VPN dan?

Op mijn werk gebruiken we uitsluitend VPN om op de database in GB te kunnen komen, vanuit GB hoeven mijn collega's dit niet die kunnen gewoon inloggen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TopGun2010

Omdat ze bij het genoemde systeem vpn nodig hebben om regiobeperkingen te overbruggen, dat is niet legaal
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

blue-eyes

Het gebruik van VPN kan nooit illegaal zijn.
Het lijkt me erg stug dat VPN techniek an sich verboden is.



Het verkeerd gebruiken, etc. dat is niet goed. VPN zelf is prima.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

nee, VPN an sich niet, maar het is in dit geval gewoon een middel om een regio te "hacken"
JBL PRX Power!

modde239

Mijn dienst telefoon ( :police:) gebruikt ook vpn heeft met veiligheid te maken....

home@the movies

#124
Quote from: TopGun2010 on December 31, 2017, 11:30:09
Omdat ze bij het genoemde systeem vpn nodig hebben om regiobeperkingen te overbruggen, dat is niet legaal

Dus even illegaal als iemand die een DVD of blu ray uit een andere regio aankoopt en deze met een regio vrije Oppo gaat afspelen, want dat is dus exact hetzelfde.
Dus moeten we ook iedereen die een regio vrije speler heeft gaan aangeven, de mensen die de regio vrije kit maken en verkopen aangeven maar mensen die terabytes aan gedownloade bestanden op hun computer hebben staan vinden we geen probleem dan?

Ik vindt het erg ver gaan dat waneer je netjes betaald voor de content toch blijkbaar nog met de vinger gewezen wordt, als je spijkers op laag water gaat zoeken ga je ze steeds vinden natuurlijk.