Betere voeding set-top-box?

Started by Matthijs1973, December 9, 2017, 15:22:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthijs1973

Gewoon omdat het kan en aangezien ik mij mateloos stoor aan de standaard lelijke voeding van mijn Arcadyan HMB2260 settopbox van KPN het volgende. Zou het enig effect hebben op de beeld- en geluidskwaliteit als ik deze vervang door een lineaire voeding, bijvoorbeeld te vinden op AliExpress? Ik weet zeker dat het effect heeft op mijn gemoedsrust en uitzicht op de stekkerdozen, kabels en apparatuur maar ik ben tevens benieuwd of iemand dit al wel eens geprobeerd heeft, ik kan er vrijwel niks over vinden. Ik gebruik KPN glasvezel, netwerkkabel gaat zonder tussenkomst van een switch van router naar ontvanger, dan HDMI naar receiver en HDMI naar TV.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

solitaire

yep, heb een BOTW tbv. mijn  KPN settopbox (Motorola vlg. mij)

linkje naar mijn post daarover:

Quote from: solitaire on March 13, 2014, 12:00:11
...
Zozeer een succes dat ik me de volgende dag een BOTWS in een 12V 1A versie tbv. mijn  KPN settopbox heb aangeschaft (effect lijkt op het opvoeren van de scherpte instelling van je TV, echter zo dat niet de details van de beeldopbouw maar de details van de content meer naar voren treden).
...
Hinterm Horizont geht's weiter.

KillerbeeNL

je kan ook proberen de stekker om te draaien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

aangezien je je eigen opstelling noemde ... die van mij is in detail anders:

KPN DSL met pair bonding, netwerkkabel rechtstreeks van ExperiaBox in settopbox, daarvandaan beeld met HDMI naar TV en geluid optisch naar stereoversterker




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Matthijs1973

tnx, ik ga het gewoon maar eens testen, het werd gewoon tijd voor een nieuw zilverkleurig kastje in het meubel. Ik denk dat ik deze maar eens bestel: https://nl.aliexpress.com/item/STUDER900-Regulator-linear-power-supply-DC12V-2-5A-30W-tube-Preamplifier-Audio-Decoder-Professional-Power-Adapter/32822732608.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.PRCuqI de 12v versie met een 5.5x2.5 plug voor de settopbox
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

solitaire

Ben zelf niet zo van de AliExpress'en (en is Studer geen beschermde naam ?), maar ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen !



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Matthijs1973

#7
vandaag het pakje uit het verre oosten binnengekregen met de voeding. Eerst de voeding open gemaakt en alles nagelopen. Daarna spanning erop gezet en nagemeten. Alles prima in orde, geen gebrom, fluittoon of warmte. Mooi powercord gemaakt en kabeltje voor naar de settopbox. Het geheel staat nu een paar uurtjes te draaien en tja, ik (en vriendin) verbeeld me dat het geluid prima is, wellicht is de bas wat strakker en duidelijker, wat warmer? Het beeld op de tv is hetzelfde, danwel tot nu toe geen verschil opgemerkt door mij (en/of vriendin). Wat ik wel zeker weet is dat het er prima uitziet in de opstelling en ik lekker heb lopen frutsen  ;D

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

W.Otter

Ziet er super strak uit zeg!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

jeepee

Alleen jammer dat de aan uit schakelaar achterop zit.

Heb je in loop van de tijd nog verbetering geconstateerd?
Hoe weet je nou of je een 5.5x2.5 plug nodig hebt. Kun je zoiets meten?

solitaire

Staat soms in de manual of in de spec sheet van het apparaat en/of diens voeding. Google brengt soms uitkomst. En ik heb ooit eens een stripje adapters mee-aangeschaft met een grotere aankoop (ziet er uit als zoiets als dit) en daar staan de maten van de betreffende pluggen op de achterkant vermeld ... even een aantal proberen en je weet welke past.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Matthijs1973

Quote from: jeepee on February  1, 2018, 18:52:28
Alleen jammer dat de aan uit schakelaar achterop zit.

Heb je in loop van de tijd nog verbetering geconstateerd?
Hoe weet je nou of je een 5.5x2.5 plug nodig hebt. Kun je zoiets meten?

ik zet hem nooit uit, dan moet de KPN box iedere keer een complete opstartcycle doen, en dat duurt veel te lang ;-) Verbetering? Qua geluid wel (beeld ik me in) maar qua beeld geen verschil opgemerkt. Maar dat kan ook zijn omdat een direct vergelijk niet mogelijk was. Na het wisselen van de voeding duurt het al snel 5 minuten voordat de box weer is opgestart en er beeld is, dan ben je allang vergeten hoe het beeld was...

die plug kan je gewoon meten idd, schuifmaatje is erg precies af te lezen ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

solitaire

Persoonlijk heb ik niets in huis dat binnendiameters op kan meten ... en dan is het bij de gangbare 5.5mm OD plug toch nog gokken (alhoewel veel 5.5mm OD pluggen zowel met 2.1 en 2.5mm ID werken).

Wat overblijft is de vraag waar de + en - zit ... dat zal je moeten meten of moeten opzoeken ...
Hinterm Horizont geht's weiter.