Optoma UHZ65 4K laser projector

Started by home@the movies, December 8, 2017, 15:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Kijk eens wat de kerstman nu reeds heeft gebracht ;D een gloedjenieuwe Optoma UHZ65 4K laser projector.
Volgend het boekje spuwt hey beestje 3000 lumen op het scherm, HDR en zelfs frame interpellatie aan boord.

Ik ben heel erg benieuwd om deze op de rooster te leggen, we kunnen jullie ook al meedelen dat op onze Shoot out Op 17 December dit toestel ook aanwezig zal zijn.

Meer nieuws van zodra ik hem getest heb.

donaldk

Ik ben benieuwd. Zou de Dynamic Black implementatie hiervan beter zijn. En wat meer contrast geven dan de lamp versies. Dan nog een vergelijk met de ACER versie.

Dirk

heb je hier al wat meer nieuws over?   :)
zou ik deze kunnen inzetten op m'n 110" Daylight scherm op 6m projectieafstand?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Dynky on January 18, 2018, 19:06:12
heb je hier al wat meer nieuws over?   :)
zou ik deze kunnen inzetten op m'n 110" Daylight scherm op 6m projectieafstand?

Ik zou je heel erg aanraden om hem eerst even zelf te bekijken, er zijn wat zaken die ik persoonlijk niet aanvaardbaar genoeg vindt maar het zal zeer afhankelijk zijn van eigen bevindingen.

De laser dimming is wat mij betreft niet bruikbaar en zelf kan ik niet naast het aanwezige regenboog effect kijken. Los daarvan is het een enorm lichtsterk toestel, zeer scherp vrij groot ansi contrast maar laag on/of.
Ook zeer goed nameten of de plaatsing wel kan in je eigen situatie, er is een zeer beperkte lensshift dus als je die nodig hebt dan wordt het moeilijk.

Dirk

dat van de lens-shift las ik in de Projectorcentral review waarnaar in een ander topic werd gelinkt, maar daar kan ik hier (als het de moeite loont) eventueel wel een mouw aan passen door hem lager te plaatsen tov de huidige positie.

dat regenboogeffect is idd zeer persoonlijk, dus daarvoor zou ik hem eens irl aan het werk moeten zien.
geen idee of dat eventueel nog eens een keer bij jullie kan?

die dimming van 50% tot full in stappen van 5% leek me net wel een positief iets om bij variërende omgevingssituaties te gebruiken (verschil qua licht in de ruimte in de zomer tov winter > hiervoor pas ik nu bvb ook al de output aan), maar als het anderzijds niet goed geïmplementeerd wordt dan is het ook maar een wassen neus.
wat vind je hier specifiek niet ok/onbruikbaar aan?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Dynky on January 18, 2018, 19:40:17
dat van de lens-shift las ik in de Projectorcentral review waarnaar in een ander topic werd gelinkt, maar daar kan ik hier (als het de moeite loont) eventueel wel een mouw aan passen door hem lager te plaatsen tov de huidige positie.

dat regenboogeffect is idd zeer persoonlijk, dus daarvoor zou ik hem eens irl aan het werk moeten zien.
geen idee of dat eventueel nog eens een keer bij jullie kan?

die dimming van 50% tot full in stappen van 5% leek me net wel een positief iets om bij variërende omgevingssituaties te gebruiken (verschil qua licht in de ruimte in de zomer tov winter > hiervoor pas ik nu bvb ook al de output aan), maar als het anderzijds niet goed geïmplementeerd wordt dan is het ook maar een wassen neus.
wat vind je hier specifiek niet ok/onbruikbaar aan?

De dimming in de zin van het licht gewoon in stappen verminderen werkt zonder probleem, ik heb het over de automatische dimming zoals de werking van een iris. De werking hiervan is op dit moment niet bruikbaar je ziet continu de lichtsterkte op en af gaan en dat is erg vervelend. Verder is het ook zo dat je bvb geen combinatie kan maken van de dimming op zeg maar 50% te zetten en daartussen de automatische dimming te gebruiken, deze werkt enkel als de laser op max staat.