Dual sub muziek opstelling

Started by W.Otter, December 8, 2017, 12:39:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

#175
fotos mogen natuurlijk niet ontbreken.


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Staaled

Ik ben geen glansmens, maar dat ziet er strak uit. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

le mans


DofN

Ik heb mijn subs ook heel bewust niet in hoogglans, maar dit ziet er netjes uit!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Niek007

Ziet er erg mooi uit! Mooie combinatie met je B&W's
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

W.Otter

thnx voor alle hulp jongens! ik ben erg content met deze keuze. Leuke subjes zonder al te veel geld uit te geven, ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Ik kende natuurlijk z'n grote broer, de xxls400, al. maar met z'n tweeën zetten ze toch wel een strakker plaatje neer.

Het echte sublaag wat ik gewend was van de PB13ultra evenaren ze natuurlijk bij lange na niet maar met muziek kunnen ze erg goed mee komen.

Ik heb ze ingemeten met behulp van de lyngdorf roomperfect en spelen mee tot 60hz. Mijn fronts gaan maar tot 56hz dus dit overlapt elkaar een beetje. Ik heb getest met een highpass filter voor de fronts op 56hz maar hoorde geen verschil dus heb ze op full range gelaten.

De subs hebben geen trigger maar heb twee manieren om dit te overbruggen. Ik heb twee slimme stekkers op de subs (sluipverbruik/standby 7 tot 8 watt per stuk) die ik geprogrammeerd heb met de NEEO middels z-wave. Mocht ik de optie chromecast kiezen of film dan springen de subs aan. Kijk ik gewoon tv blijven ze uit, met de optie om ze handmatig aan te zetten natuurlijk.

tweede manier is de optie om tweede luidsprekers in te regelen op de Lyngdorf, je kunt switchen tussen deze twee. de een is ingeregeld met subwoofers en de ander zonder. Echter is hier geen fysieke knop voor op de AB dus continue door het menu heen scrollen om te switchen is vervelend. Ik heb lyngdorf al gecontacteerd hier over maar het schrijven van een nieuwe IR code is niet haalbaar voor hun, helaas.

de subjes zelf staan zo op 50% van hun vermogen te spelen en vallen eigenlijk niet op. daar nodig vullen ze aan maar overheersen niet. De keren dat ik ze hoor is het strak en gecontroleerd, ze hoeven ook niet te zweten en hebben dus genoeg ruimte om te ademen. Ik heb de boel een paar keer goed opengedraaid en dan hebben ze aardig wat in petto, valt me niets tegen.


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Ik hoop dat Lyndorf het mogelijk maakt om een stuk of 5 configuraties op te slaan. Twee is wel echt het absolute minimum.

Als je op "menu" klikt op de afstandsbediening, twee keer op pijltje rechts ben je al bij de luidspreker setup keuze. Wisselen gaat redelijk snel als je het wat vaker doet maar een knopje zoals jij voorstelt is eigenlijk ook wel het minimum wat Lyngdorf had kunnen doen. En dat in combinatie met de wel supermatige handleiding.. Nee dat doet Lyngdorf allemaal niet zo goed.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

blue-eyes

Als je full range instelt, dan krijgt en de sub en alle full range speakers ingestelde speakers het lage signaal...... Dus dubbel.
Of is het met full range zo ingeregeld dat de sub GEEN signaal krijgt?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

Dat kan je instellen zoals je wil.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on January  4, 2018, 13:11:37
Als je full range instelt, dan krijgt en de sub en alle full range speakers ingestelde speakers het lage signaal...... Dus dubbel.
Of is het met full range zo ingeregeld dat de sub GEEN signaal krijgt?
wat Abel zegt; je kunt voor de main speakers (dus op de terminals) een fullrange/low/high filter zetten en op de analoge outputs (voor de subs) kun je de low pass ook instellen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: doorofnight on January  4, 2018, 12:45:34
Ik hoop dat Lyndorf het mogelijk maakt om een stuk of 5 configuraties op te slaan. Twee is wel echt het absolute minimum.

Als je op "menu" klikt op de afstandsbediening, twee keer op pijltje rechts ben je al bij de luidspreker setup keuze. Wisselen gaat redelijk snel als je het wat vaker doet maar een knopje zoals jij voorstelt is eigenlijk ook wel het minimum wat Lyngdorf had kunnen doen. En dat in combinatie met de wel supermatige handleiding.. Nee dat doet Lyngdorf allemaal niet zo goed.
volgens mij zijn ze niet zo vooruitstrevend met het uitbrengen van veranderingen in firmware/software. Toen ik de TDAI2170 ophaalde zo'n half jaar geleden hoorde ik een gerucht over een streaming module. Inmiddels nog steeds niets van vernomen.

Daarnaast heb ik een HDMI handshake-issue met de LG tv, Lyngdorf erkend daar verder geen problemen in van hun kant. LG moet dat maar oplossen (waar ik eveneens geen vertrouwen in heb). HDMI CEC/ARC is voor mij dus waardeloos op de Lyngdorf in combinatie met de LG. Alles maar weer ouderwets met een extra kabel.

hoe moeilijk is het om daar een IR code voor te schrijven en deze te implementeren in de software? uiteraard hebben ze er niets aan gezien er geen hard button op de remote zit. Ze moeten dus werk verzetten om het product van een andere fabrikant beter te laten functioneren, daar zijn ze dan te min voor. snap ik aan de ene kant wel.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF