effect van HTS2600 powercenter op het beeld van de projector

Gestart door roelk79, december 7, 2017, 21:54:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelk79

Sinds kort heb ik een Monster Powercenter HTS2600 aangeschaft en wat me direct opviel was dat het beeld van mijn projector (JVC X500) een stuk rustiger is geworden, ruis is helemaal weg zelfs met E-shift aan.
Dit had ik niet direct verwacht en vind het ook moeilijk te verklaren. De projector zelf is er niet op aangesloten maar wel de HTPC, Marantz AV8801 en mijn eindversterker (Arcam P7).
Zijn er meer mensen die een positieve beeldverbetering hebben ervaren met een netfiler? En hoe kan je dit verklaren. 220v is toch 200v lijkt me.
In ieder geval ben ik er blij mee. Qua audio heb ik niet direct een verschil gehoord.

Ben benieuwd naar andere meningen, en vraag me nu ook af of de netkabel nog effect gaat hebben op het beeld.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

jossie

Hierzo is 220v geen 200v maar kan misschien per regio verschillen?
Omni !

solitaire

Zelf kwam ik een tijdje geleden er bij toeval achter dat een netfiltertje dat ik nog had liggen, een wat veranderde TMR FS-8 (lijkt nu op FS-3 filter, en is bedoeld voor digitalia) op mijn Oppo 101 een positief effect had op de beeldweergave. Er lijkt meer ruimte in het beeld te zitten, afgebeelde items staan meer op zich / staan wat losser van de omgeving ... Het filtertje zit er nu standaard tussen ! Ook verandering van stroomkabels deed wel iets voor het beeld (maar meer met het geluid), het werd er soort van stabieler/rustiger van. Weet het niet anders te verwoorden. Maar 'k was (ben !) er blij mee.

Maar in de regio waar ik woon hebben we geen 200, zelfs geen 220, maar 230V ! Misschien heeft dat er idd. iets mee te maken ;)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.