Marantz SR8012 Vanaf morgen (beperkt) leverbaar

Started by H&C Hifi, December 7, 2017, 13:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: Fox on January  6, 2018, 11:48:43
Ik begrijp dat je het merk wat je wil verkopen goed verdedigen/vertegenwoordigen wil, maar even goed lezen we hebben het hier over receivers en je vraagt naar welke andere apparaten heb je nog meer...
Dan geeft ik aan dat het een BD-speler betreft, welke overigens helemaal niet met een app te bedienen is. Een als dat wel het was geweest mag dat ook niet al na 6 jaar niet meer werken. Denk aan de EU richtlijn/wet van 10 jaar functioneren...

Ik had een AV8801 en heb nu een AV8802a en bede hebben dezelfde problemen met de app.

Er is een grote hoeveelheid aan klachten op het net te vinden, onderstaand 1 recente..
Deze app gebruik ik bij mijn NA-11 S1 netwerkspeler. De speler klinkt fantastisch, maar de app is instabiel. Minstens 1x per 2 weken moet ik contact met de app herstellen door de streaker uit het stopcontact te halen, en daarna streamer en app opnieuw op te starten.
De nieuwe HiFi remote app, die ik gebruik met mijn NA-8005 netwerkspeler in de installatie op mijn studeerkamer heeft het zelfde probleem.
Zeer teleurstellend dat Marantz niet in staat is een goede, stabiele app te bouwen, met een behoorlijke lweergave van artwork op de iPad!
Zou dit de reden zijn dat er nog geen NA-10 streamer is verschenen?
Over de geluidskwaliteit van beide streakers niets dan lof, maar beide apps zijn ondermaats.
https://www.appwereld.nl/app/marantz-remote-app/388917986/reviews/

Nogmaals als de app goed werkte, dus niet constant crashde, dan is het een top streamer en is er totaal geen behoefte aan een separate streamer of ander systeem.


Vervelend te horen dat je daar last van hebt, het is toch echt niet zo dat iedereen hier last van heeft.
Online lees je ook altijd de wildste verhalen, en ja voornamelijk altijd de minder positieve.

Ik ben zeker niet Marantz of Denon gebonden, ik verkoop net zo goed Pioneer / onkyo / yamaha en ook de kleinere merken zoals arcam / nad
Ik kan echt niet zeggen dat de streaming functies van Marantz dramatisch zijn...

Ik heb hier in de winkel in het verleden ook Sonos gehad en daar crashte het bij mij ook wel vaker (had toen sonos op de zaak en thuis en dat veroorzaakte conflicten)
Geen enkel merk is heilig helaas.

jasjenl

Quote from: Fox on January  6, 2018, 11:48:43
Ik begrijp dat je het merk wat je wil verkopen goed verdedigen/vertegenwoordigen wil, maar even goed lezen we hebben het hier over receivers en je vraagt naar welke andere apparaten heb je nog meer...
Dan geeft ik aan dat het een BD-speler betreft, welke overigens helemaal niet met een app te bedienen is. Een als dat wel het was geweest mag dat ook niet al na 6 jaar niet meer werken. Denk aan de EU richtlijn/wet van 10 jaar functioneren...

Ik had een AV8801 en heb nu een AV8802a en bede hebben dezelfde problemen met de app.

Er is een grote hoeveelheid aan klachten op het net te vinden, onderstaand 1 recente..
Deze app gebruik ik bij mijn NA-11 S1 netwerkspeler. De speler klinkt fantastisch, maar de app is instabiel. Minstens 1x per 2 weken moet ik contact met de app herstellen door de streaker uit het stopcontact te halen, en daarna streamer en app opnieuw op te starten.
De nieuwe HiFi remote app, die ik gebruik met mijn NA-8005 netwerkspeler in de installatie op mijn studeerkamer heeft het zelfde probleem.
Zeer teleurstellend dat Marantz niet in staat is een goede, stabiele app te bouwen, met een behoorlijke lweergave van artwork op de iPad!
Zou dit de reden zijn dat er nog geen NA-10 streamer is verschenen?
Over de geluidskwaliteit van beide streakers niets dan lof, maar beide apps zijn ondermaats.
https://www.appwereld.nl/app/marantz-remote-app/388917986/reviews/

Nogmaals als de app goed werkte, dus niet constant crashde, dan is het een top streamer en is er totaal geen behoefte aan een separate streamer of ander systeem.
Maar jij hebt het dus nog over een oude manier van streamen en niet over HEOS, wat in de nieuwe Marantz zit. En HEOS werkt tegenwoordig toch best goed.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

nielsvanbaal

Ik kan niet anders dan positief zijn over HEOS. Ik kom van een wat oudere onkyo(enkel DLNA) Gebruik enkel android apparatuur icm HEOS app, dit werkt op 1 klein dingetje na goed.
In begin schakelde de receiver (SR7012) vaak automatisch weer in nadat ik deze via de HEOS app of via de afstandsbediening uit had gezet. Ook als ik de app afgesloten had. Dit heb ik verholpen door de app eenmalig in "sleep" te zetten. Sindsdien is dit niet meer voor gekomen.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

spike155

Elke app heeft wel iets. Heb HEOS op zolder en gebruik de onkyo app in de woonkamer. Bij de Onkyo moet ik mijn receiver ongeveer eens per half jaar kompleet uitzetten, de app ziet mijn receiver niet meer (Kan ook een router issue zijn)  Bij de HEOS app vindt ik jammer dat je niet met een druk naar het beginscherm kan.
Voor de rest draaien beide dus erg stabiel.  Het hoeft niet altijd dus aan de app te liggen maar kan ook aan je netwerk liggen. wifi, router, switch etc....
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

H&C Hifi

Quote from: spike155 on January  8, 2018, 13:44:32
Het hoeft niet altijd dus aan de app te liggen maar kan ook aan je netwerk liggen. wifi, router, switch etc....

Dat laatste is heel vaak het probleem....

Exxar

Het kan al veel problemen vermijden door bvb de nas en de receiver een vast ip adres te geven in de router, kwestie dat beiden elkaar tenminste vinden en blijven vinden.

pameijer

Quote from: Exxar on January  8, 2018, 17:00:10
Het kan al veel problemen vermijden door bvb de nas en de receiver een vast ip adres te geven in de router, kwestie dat beiden elkaar tenminste vinden en blijven vinden.
Klopt, nog beter is echter om dan in de router voor het MAC-adres vh device een enkel IP-adres in de DHCP range te reserveren. . Dan wordt via DHCP de overige instellingen nog wel dynamisch doorgegeven (DNS, gateway).
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Fox

Quote from: pameijer on January  8, 2018, 22:48:11
Klopt, nog beter is echter om dan in de router voor het MAC-adres vh device een enkel IP-adres in de DHCP range te reserveren. . Dan wordt via DHCP de overige instellingen nog wel dynamisch doorgegeven (DNS, gateway).

Geen idee hoe dat moet.

Maar het is toch van de zotte dat je tukjes moet uit gaan halen om iets falend  werkend te krijgen, terwijl andere apparatuur gewoon zonder problemen werkt...

Valt bij mij onder niet consument vriendelijk en dat is jammer

Staaled

Quote from: Fox on January 10, 2018, 22:37:16
Geen idee hoe dat moet.

Maar het is toch van de zotte dat je tukjes moet uit gaan halen om iets falend  werkend te krijgen, terwijl andere apparatuur gewoon zonder problemen werkt...

Valt bij mij onder niet consument vriendelijk en dat is jammer
Ik zou eens een kijkje in het Naim topic nemen. ;)

Mijn Heos issues waren direct verholpen met de overgang naar één router, een Ziggo connectbox.
Het is bijna altijd netwerk gerelateerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marco66

Quote from: Staaled on January 11, 2018, 08:50:23
Ik zou eens een kijkje in het Naim topic nemen. ;)

Mijn Heos issues waren direct verholpen met de overgang naar één router, een Ziggo connectbox.
Het is bijna altijd netwerk gerelateerd.

Heb sinds een half jaar ook de ziggo connectbox, zeer stabiel en nog nooit uitval gehad!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr Acoustat

Het trucje bij Sonos is dat er een bepaald deel van het netwerk wordt bestemd, uitsluitend voor streaming. Dit kan je ook zelf regelen door inderdaad vaste adressen toe te kennen aan alle aangesloten aparatuur. Dit lost veel problemen op.

BenW

Leuke reciever en vraag me af of dat deze SR8012 de B&W CM10s2 wel goed aanstuurt.
Heb nu een SR7010 die niet allee uit de speakers haalt..
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Dr Acoustat

Ik was in december 2017 bij Poulissen in Roermond en zij gaven aan dat dit geen enkel probleem moet zijn.

H&C Hifi

Quote from: BenW on April 25, 2018, 19:28:48
Leuke reciever en vraag me af of dat deze SR8012 de B&W CM10s2 wel goed aanstuurt.
Heb nu een SR7010 die niet allee uit de speakers haalt..

Als een extra component geen probleem is zou ik dan eerder voor een extra versterker kiezen.

Dr Acoustat

Compleet nieuw speelgoed is natuurlijk altijd leuker....

Maar een losse Marantz eindbak eerst nemen en dan op termijn een nieuwe voorversterker kan uiteraard ook.