Marantz SR8012 Vanaf morgen (beperkt) leverbaar

Started by H&C Hifi, December 7, 2017, 13:37:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: N1v3K on January  2, 2018, 15:07:15
Zoals?
Voor streaming functionaliteiten heb je een aparte bron. Ik althans wel. Zou dat persoonlijk niet in een receiver ingebakken willen hebben.



Denk je dan dat je bij gebruik van een receiver nog veel verschil gaat ervaren in streamers dan, ik ben namelijk van mening van niet.


Deze Marantz ondersteund kwa audio streaming bijna alles, als ik prive een receiver zou kopen van 2000+ verwacht ik ook dat deze bijna alles kan kwa streaming, surround formaten en ook video processing.

Dirc

Een aparte streamer om wat allemaal te streamen dan?
Wellicht mis ik iets?

pameijer

Als je eenmaal een Nvidia Shield als streamer hebt gebruikt wil je niks anders meer. Daar kan de streamingfunctionaliteit van geen enkele receiver tegenop.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Nosferatu

Quote from: HcHifi.nl on January  2, 2018, 19:05:37
Denk je dan dat je bij gebruik van een receiver nog veel verschil gaat ervaren in streamers dan, ik ben namelijk van mening van niet.


Deze Marantz ondersteund kwa audio streaming bijna alles, als ik prive een receiver zou kopen van 2000+ verwacht ik ook dat deze bijna alles kan kwa streaming, surround formaten en ook video processing.
Streamer functionaliteit valt of staat door de software om e.e.a. te bedienen. Nu zit hier HEOS in dus dat zal wel in orde zijn (geen ervaring mee) maar het is wel mogelijk een beperkende factor; nieuwe functionaliteit welke door b.v. hardware beperkingen niet toegevoegd kan worden, codecs, stoppen van software ontwikkelingen etc. Net als N1v3K en pameijer heb ik liever een 'los' bakje daarvoor. En een analoge tuner. Waarom daar op bezuinigd word......
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Fox

#54
Quote from: N1v3K on January  1, 2018, 23:47:07
Ik neem maar even mijn eigen Anthem als voorbeeld...



Wat mis je daar op?

Jou Anthem voorbeeld is geen streamer, maar een apparaat met een streamer funktie ....
Dat is dus heel anders dan ik bedoel...

Wat in deze topic al is vermeld is dat een streamer en streamer functies staat en valt met de bediening software.
En dat is juist het zwakke punt van/Marantz/Denon  :(

Als ze dat nu eens goed voor elkaar krijgen, is er geen behoefte aan een losse streamer

activ

Maar wat is jouw bezwaar dan tegen de ingebouwde Heos van Marantz? De funtionaliteit is exact het zelfde als een losse HEOS en het werkt prima. Waar zit dat zwakke punt dan?

N1v3K

Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik wil zelf dat een receiver de verwerking van beeld en geluid voor zijn rekening neemt en verder helemaal niks!
Hoe meer aansluitingen en hoe meer features, des te groter de kans op failures of afname van support. Ik gebruik zelf een Sonos en het grote pluspunt is de app en het gebruiksgemak. Daarnaast luister ik heel veel Soundcloud en die dienst wordt lang niet door alle streamers ondersteund.
Maar hee, ieder zijn ding. Heb je liever alles, maar dan ook echt alles in 1 apparaat... Ja, dan heb je hier wel een goeie aan :D

activ

Nee, ik doelde op Fox. Die had het er over dat het als streamer niet toereikend is.

Jouw idee dat je niet alles in 1 wilt kan ik mij helemaal voorstellen :)

Staaled

Het is juist een unieke feature , bij D&M , tov andere merken.
Ik geef grif toe dat er gebruiksvriendelijker opties zijn in een los kastje, maar voor receivers of processors is dit intern wel het beste systeem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mijkie

#59
Quote from: Staaled on January  3, 2018, 14:40:04
Het is juist een unieke feature , bij D&M , tov andere merken.
Ik geef grif toe dat er gebruiksvriendelijker opties zijn in een los kastje, maar voor receivers of processors is dit intern wel het beste systeem.

Musiccast van  Yamaha al eens bekeken of getest ?

Helemaal uniek is D&M niet of niet meer  ;)

Vind t een fijne optie in een receiver, gelijk streamer erin !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H&C Hifi

Yamaha heeft musicast
Denon / Marantz hebben Heos
Onkyo / Pioneer hebben fireconnect en ingebouwde chromecast


eigenlijk alle merken hebben tegenwoordig prima streaming opties.

Sailor Jan

En anders heeft NAD ook een super optie met BluOS module hetgeen ook een volledige Bluesound streamer is die ingebouwd wordt.
Wees lief voor jezelf

Fox

Quote from: activ on January  3, 2018, 13:48:22
Nee, ik doelde op Fox. Die had het er over dat het als streamer niet toereikend is.

Jouw idee dat je niet alles in 1 wilt kan ik mij helemaal voorstellen :)

De Marantz/Denon streamer is best goed, alhoewel hij geen meerkanaals streaming (quad/5.1 e.d) ondersteund.
Maar het klinkt wel goed, tenminste al hij het doet!

En dat laatste is een ZEER zwakt punt  :(
Naast dat de app beperkte info en zoek mogelijkheden heeft crashed (en is instabiel) hij regelmatig.

Soms begint het al bij het opstarten dat hij de mediaserver (bij mij de NAS) niet vind.
5-10x de app laten zoeken of opnieuw starten helpt, maar is frustreren.
En dan tijdens het afspelen stop de app ermee omdat hij is crashed of de mediaserver verbinding kwijt is of niet kan vinden
en moet je weer de app 5-10x laten zoeken.

Bij mij is de Marantz hard bedraad (CAT7) en de app (zowel de gouden Marantz en de zwarte Denon versie) staat op een Android tablet en een iPhone.

Hierdoor is door deze ervaring (die ik ook veel op het net vind) dat deze funktie sterk te kort schiet...

H&C Hifi

Quote from: Fox on January  4, 2018, 12:49:18
De Marantz/Denon streamer is best goed, alhoewel hij geen meerkanaals streaming (quad/5.1 e.d) ondersteund.
Maar het klinkt wel goed, tenminste al hij het doet!

En dat laatste is een ZEER zwakt punt  :(
Naast dat de app beperkte info en zoek mogelijkheden heeft crashed (en is instabiel) hij regelmatig.

Soms begint het al bij het opstarten dat hij de mediaserver (bij mij de NAS) niet vind.
5-10x de app laten zoeken of opnieuw starten helpt, maar is frustreren.
En dan tijdens het afspelen stop de app ermee omdat hij is crashed of de mediaserver verbinding kwijt is of niet kan vinden
en moet je weer de app 5-10x laten zoeken.

Bij mij is de Marantz hard bedraad (CAT7) en de app (zowel de gouden Marantz en de zwarte Denon versie) staat op een Android tablet en een iPhone.

Hierdoor is door deze ervaring (die ik ook veel op het net vind) dat deze funktie sterk te kort schiet...

Welke apparaten heb je van Marantz en Denon ?
Ik ben er achter gekomen dat er vaker een conflict ontstaat met android toestellen, gebruik je enkel ios draait alles wel stabiel.

Siddartha

Het klopt dat voorheen de streamerfunctionaliteit en app bediening echt slecht waren. Maar nu zit er dus Heos in en dat is volgens mij weer wat anders en zou dus ook beter moeten werken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Fox

Quote from: HcHifi.nl on January  4, 2018, 14:37:47
Welke apparaten heb je van Marantz en Denon ?
Ik ben er achter gekomen dat er vaker een conflict ontstaat met android toestellen, gebruik je enkel ios draait alles wel stabiel.

Ik heb geen andere Marantz apparatuur. Wel een Denon BDP-2012 BD speler.

Overigens maakt het niet uit, want ik heb ook een iPhone en die werkt nog slechter...

H&C Hifi

Quote from: Fox on January  4, 2018, 22:21:00
Ik heb geen andere Marantz apparatuur. Wel een Denon BDP-2012 BD speler.

Overigens maakt het niet uit, want ik heb ook een iPhone en die werkt nog slechter...

Een BDP-2012  is 6 jaar oud...
Heb je de nieuwere generatie apparaten van denon of marantz wel getest ?

Eerlijk Marantz is het best verkochte merk in Nederland kwa receivers, minimaal 95% van de klanten die een dergelijk apparaat koopt of gekocht heeft hoor je niet mbt de streaming functies.. dus ik mag aannemen dat het dan voor de gemiddelde mens meer dan prima werkt ? :ph34r:

pameijer

Quote from: HcHifi.nl on January  5, 2018, 15:10:53
Een BDP-2012  is 6 jaar oud...
Heb je de nieuwere generatie apparaten van denon of marantz wel getest ?

Eerlijk Marantz is het best verkochte merk in Nederland kwa receivers, minimaal 95% van de klanten die een dergelijk apparaat koopt of gekocht heeft hoor je niet mbt de streaming functies.. dus ik mag aannemen dat het dan voor de gemiddelde mens meer dan prima werkt ? :ph34r:
Nee, dat mag je niet aannemen.

Veel mensen klagen niet, veel mensen snappen die functies niet en gebruiken ze nooit, veel mensen gebruiken hun mobiel/tablet voor streaming, veel mensen hebben een andere streamer, veel mensen gebruiken maar een paar functies van die receivers. Etcetera.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

H&C Hifi

Quote from: pameijer on January  5, 2018, 18:10:12
Nee, dat mag je niet aannemen.

Veel mensen klagen niet, veel mensen snappen die functies niet en gebruiken ze nooit, veel mensen gebruiken hun mobiel/tablet voor streaming, veel mensen hebben een andere streamer, veel mensen gebruiken maar een paar functies van die receivers. Etcetera.

Dat geloof ik niet...

Bijna iedereen die tegenwoordig een receiver koopt koopt deze ook voor de streaming functies (dat is bij ons in de winkel het geval) en geloof niet dat onze winkel daarin een uitzondering is.

Ik denk eerder dat :

- De mensen hier op het forum (een stuk) extremer zijn dan de gemiddelde gebruiker.
- De mensen hier ook andere streamers gewend zijn welke indd wellicht sneller en gebruiksvriendelijker zijn, maar dat betekend nog niet dat de streaming functies van heos / marantz / denon dramatisch zijn.
- Er een aantal hier doen alsof ze ''kaas'' van iets gegeten hebben maar in wezen gewoon andere na-praten

:ph34r:

Maro

Ik heb HEOS op mijn Marantz en dat werkt gewoon heel erg goed. Dat is vergelijkbaar met welke andere UPnP streamer ook. Ik heb ook Roon en dat is gewoon vele malen beter maar ik geloof niet dat een gemiddelde consument op meer dan Heos zit te wachten. Denon en Marantz doen het in mijn ogen gewoon erg goed. De meeste mensen die ik ken worden al lyrisch als ze Spotify via Airplay hebben draaien. Al het andere muziek streamen is voor freaks zoals wij...een nichemarkt
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on January  5, 2018, 18:35:26
Ik heb HEOS op mijn Marantz en dat werkt gewoon heel erg goed. Dat is vergelijkbaar met welke andere UPnP streamer ook. Ik heb ook Roon en dat is gewoon vele malen beter maar ik geloof niet dat een gemiddelde consument op meer dan Heos zit te wachten. Denon en Marantz doen het in mijn ogen gewoon erg goed. De meeste mensen die ik ken worden al lyrisch als ze Spotify via Airplay hebben draaien. Al het andere muziek streamen is voor freaks zoals wij...een nichemarkt

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fox

#73
Quote from: HcHifi.nl on January  5, 2018, 15:10:53
Een BDP-2012  is 6 jaar oud...
Heb je de nieuwere generatie apparaten van denon of marantz wel getest ?

Eerlijk Marantz is het best verkochte merk in Nederland kwa receivers, minimaal 95% van de klanten die een dergelijk apparaat koopt of gekocht heeft hoor je niet mbt de streaming functies.. dus ik mag aannemen dat het dan voor de gemiddelde mens meer dan prima werkt ? :ph34r:

Ik begrijp dat je het merk wat je wil verkopen goed verdedigen/vertegenwoordigen wil, maar even goed lezen we hebben het hier over receivers en je vraagt naar welke andere apparaten heb je nog meer...
Dan geeft ik aan dat het een BD-speler betreft, welke overigens helemaal niet met een app te bedienen is. Een als dat wel het was geweest mag dat ook niet al na 6 jaar niet meer werken. Denk aan de EU richtlijn/wet van 10 jaar functioneren...

Ik had een AV8801 en heb nu een AV8802a en bede hebben dezelfde problemen met de app.

Er is een grote hoeveelheid aan klachten op het net te vinden, onderstaand 1 recente..
Deze app gebruik ik bij mijn NA-11 S1 netwerkspeler. De speler klinkt fantastisch, maar de app is instabiel. Minstens 1x per 2 weken moet ik contact met de app herstellen door de streaker uit het stopcontact te halen, en daarna streamer en app opnieuw op te starten.
De nieuwe HiFi remote app, die ik gebruik met mijn NA-8005 netwerkspeler in de installatie op mijn studeerkamer heeft het zelfde probleem.
Zeer teleurstellend dat Marantz niet in staat is een goede, stabiele app te bouwen, met een behoorlijke lweergave van artwork op de iPad!
Zou dit de reden zijn dat er nog geen NA-10 streamer is verschenen?
Over de geluidskwaliteit van beide streakers niets dan lof, maar beide apps zijn ondermaats.
https://www.appwereld.nl/app/marantz-remote-app/388917986/reviews/

Nogmaals als de app goed werkte, dus niet constant crashde, dan is het een top streamer en is er totaal geen behoefte aan een separate streamer of ander systeem.

Edliver

Met mijn Denon AVR x3400H heb ik geen problemen ,de app is een andere zaak,deze zou al eens ernstig mogen verbeterd worden.
Doe dit volledig draadloos en zolang ik internet heb (telenet  :hmmm: ) werkt dit naar behoren.
Soms wel raar, een Amerikaanse post met Nederlands talige reclame ,tussen geduwd door Telenet denk ik !
Wel ondervonden dat deze Denon niet alle HDD's herkent.
Met m'n vorige Denon 3802 heb ik nooit streaming gebruikt.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.