NAD C368 vraag

Started by krek, December 6, 2017, 09:26:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

krek

Hallo allemaal. Dit is lang geleden zeg. Eindelijk weer aan het kijken voor een nieuwe versterker. Ik heb een vraag over de NAD C338 versus de C368. Laatstgenoemde zal beter klinken maar dan zit je standaard zonder wifi streaming. Stel ik koop dan een chromecast audio en sluit die met spdif aan op de C368. Dan heb ik toch precies hetzelfde als de C338 heeft, alleen dan met een betere versterking? Andere vraag: welke DAC zit er achter de spdif in de C368? En als je alleen zo deezer of spotify streamt, nik met multiroom doet ofzo, waarom zou je dan die BluOS module kopen? Betere DAC ofzo?
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

noot87

Interessante vraag, dit vraag ik mezelf ook af. Zelf heb ik ook een Chromecast audio aan mijn C388 hangen. Zie niet heel veel voordeel aan de BLuOS module, behalve als je op verschillende plekken in je huis dezelfde muziek wil draaien en één of meerdere Bluesound speakers hebt.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Hans47

Ik heb de C368, als je er een BluOS module in monteert, maakt die gebruik van de DAC die al in de C368 zit, er zit geen aparte DAC op de BluOS module, er zit een BB 1795 DAC in de C368 (open gemaakt).

Voordeel is dat er geen omzetting (S/PDIF) tussen zit....

Hans47

Mooie nieuwe serie versterkers van NAD overigens, tenminste vind ik :-)

Nexterday

#4
Hallo, ik heb zelf een NAD M32 met een MDC streamingmodule. Klankmatig is dit qua detailweergave en preciesie echt een stap vooruit t.o.v. een losse Node2. Het klinkt gewoon losse en opener.  Zowel analoog en digitaal aangesloten getest. Vermoedelijk heeft het ook iets met de voeding te maken. In hoeverre dat ook geldt voor een 368/88 weet ik niet, dat is een heel ander versterkertype. Maar ik kan me voorstellen dat het verschil er ook dan ook is. Ik vind verder het voordeel van een module dat je in  1 app alles kunt regelen(NAS, Tidal , radio etc. en volume) en dat je op het display van je versterker kan zien wat er speelt. ( hoewel dat op dik 3 meter afstand voor mij niet meer zo meevalt....)
Music is the answer.

pietnoeck

enig idee wat het verschil tussen een powernode 2 en een C368 is. Las ergens dat de versterkermodules in de powernode van de M reeks zijn, dus beter dan de C368 ?

Nexterday

De versterkers in zowel de C368/388, M22 en de Powernode 2 zijn Hypex gebaseerd. In basis dus analoge versterkers (met soms wel digitale inputs) met een eindversterker met een schakelende voeding. De C390DD, M2 en de M32 zijn DDFA versterkers en
werken volledig in het digitale domein. Andere techniek dus. Net als de D7050 en de Powernode 1 en de Pulse 1 en 2, deze zijn ook DDFA. In de eenvoudiger klasse is die techniek blijkbaar lastig, je ziet het niet veel meer. Een kleinere DDFA versterker klinkt in mijn oren wel mooi schoon, maar heeft niet veel pit. Het mist wat drive.
De huidige Powernode 2 heeft qua versterking veel weg van 2 maal een D3020.
Als je hem vergelijkt met een C368, dan speelt een C368 wel een stuk opener en losser. En je kan er veel meer op aansluiten.
Of e.e.a. klankmatig veel uitmaakt hangt ook af van de belasting; je luidsprekers dus.
Zelf even gaan luisteren is denk ik verstandig.
Music is the answer.

krek

Bedankt allemaal. Dat er een BB DAC in zit en de Bluos daaroverheen gaat maakt de keuze vrij simpel. Een chromecast audio met beetje normale spdif kabel dan ben ik klaar. Heb de versterker ondertussen gekocht namelijk. Draait op Teufel 40 mk2 die dus behoorlijk verwend worden. De oude hobby komt weer een beetje boven. Na een paar dagen inspelen wat met kabels wezen testen. Oude vd Hul erop: cs 122 en daarna de clearwater. Eerstgenoemde houdt de hoogste tonen in uithalen van bijv Adel simpelweg tegen. En dan krijg ik geen kippenvel. Bas klinkt dik aangezet en de Teufels hebben daar al een boemetje dus dat wordt een beetje te. Clearwater klinkt te kunstmatig in het hoog en voegt volgens mij een paar scherp klinkende frequenties toe (of laat die meer door). Tenminste zo ervaar ik dat. Vermoeiend. Had ik ook al op mijn vorige set. Beide kabel zijn toen en ook nu weer in de kast beland. Nu een gewone rood/witte dikke koperkabel met zeer dikke isolatie. Klinkt beter voor 2 euro de meter. Ik hoor nu toch weer bergen meer details en er zit meer lucht rondom instrumenten in vergelijking met de Pioneer vsx 2014i in combi met B&W 602 serie III die ondertussen het huis hebben verlaten. Nu weer een jaar of 10 genieten dan weer eens kijken wat er dan te koop is. 
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Hans47

Veel plezier er van, ik speel in combinatie met Q Acoustic Concept 40s, ik vind de NAD C368 een erg mooie versterker....