Streamer voor oude mensen

Started by take5, December 6, 2017, 08:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

take5

Sinds kort hebben mijn ouders een Spotify account, waar ze vooralsnog via de laptop/tablet naar luisteren. Graag wil ik ze een streamer geven, waarmee Spotify (wat de enige muziekbron zal blijven) in hun stereo wordt geïntegreerd. Een oplossing waarbij de laptop/tablet als bron blijft fungeren, en de data via AirPlay of iets dergelijk overschiet komt niet in aanmerking, gezien ik daar slechte ervaring mee heb. Persoonlijk ben ik al niet gezegend met enig IT inzicht, en omdat mijn ouders toch al gauw enkele decennia ouder zijn, geldt dit voor hen des te meer. Het is daarom van belang dat ze ofwel de Spotify app zelf kunnen (blijven) gebruiken, danwel dat er sprake is van een simpele, betrouwbare app. Een geïntegreerde DAC is een must, omdat het apparaat met 2 tulpstekkers in de versterker zal worden geplugd. Geluidskwaliteit is van aanzienlijk minder belang dan gebruiksgemak en stabiliteit.

Welk apparaat zou hiervoor in aanmerking komen? Kan een Google Chromecast Audio dit allemaal? Wordt het beter/makkelijker met, bijvoorbeeld, een Yamaha WXAD-10?

gast2018

Denk dat de streamer op zich niet zoveel uitmaakt. Belangrijker lijkt mij de gebruikte software/interface . Zou ze deze zelf laten bekijken. Want dat is altijd zeer persoonlijk.

Pjotr

Kijk naar streamers die Spotify Connect ondersteunen. Dan kunnen je ouders via de Spotify app eenvoudig verbinding maken met de streamer en zo genieten van hun muziek. Een Chomecast Audio kan hierin al voorzien. Moet je er wel even apart kabeltje (mini-jack naar RCA-aansluiting) bijbestellen. Zit standaard alleen een mini-jack naar mini-jack kabeltje bij.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

_ MarcelloW _

Ik zou het hele tulpstekkertjes gedeelte loslaten en een Sonos Play (kies een versie) neerzetten.

Dit lijkt iedereen te snappen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StereoMike

Quote from: _ MarcelloW _ on December  6, 2017, 12:18:29
Ik zou het hele tulpstekkertjes gedeelte loslaten en een Sonos Play (kies een versie) neerzetten.

Dit lijkt iedereen te snappen.
Inderdaad. Zelfs mijn schoonouders hebben er eentje staan.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rusher

Quote from: StereoMike on December  6, 2017, 12:21:48
Inderdaad. Zelfs mijn schoonouders hebben er eentje staan.
Idem met mijn moeder geen probleem. Intuitief perfect door Sonos uitgedacht en uitgewerkt!

gizmo2

#6
misschien is een chromecast audio ook een optie en kan als het nodig is ook digitaal aangesloten worden d.m.v een mini toslink.

edit sorry ik had de laatste regels in de begin post niet gelezen over de chromecast maar het ding is wel gemakkelijk in gebruik.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

ArjanK1981

Ik heb een Argon Audio Stream 2 gehad. Ondersteunt Spotify Connect, internetradio, etc. En werkt erg eenvoudig met de Undok-app of rechtstreeks met de Spotify-app.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

scoc

#8
Keep it simple en ga voor Sonos. Zo kan je bvb gaan voor Sonos playbar. Beter tv geluid en streaming. Ofwel via Sonos app of via Spotify Connect. Ga niet voor tussenoplossingen hier of Google Chromecast. Want voor een semi techneut simpel lijkt is dat vaak niet voor niet techneuten en ouderen.

Mijn moeder gebruikt al jaren een Sonos playbar en streamt via Spotify en gebruikt haar tablet als bediening omdat ik jaren terug zag dat ze haar best goede stereo set met losse componenten gewoon niet gebruikte wegens te complex.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kempenaartjes

Sonos.... ik ben ermee gestopt omdat ik te jong ben ;).

HJ

Als budget een rol speelt, de cca is goed betaalbaar en werkt prima.
De cc met hdmi vind ik minder geschikt voor enkel audio.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


take5

Dank voor alle reacties. Ik ga het eerst eens met een Chromecast Audio proberen. Het prijsverschil met Sonos is aanzienlijk, en zo heel veel muziek luisteren die oudjes ook weer niet..

HJ

Om het simpel te proberen kun je natuurlijk even een smartfoon met tulpjes aansluiten, dat werkt prima met Spotify is mijn ervaring.
Hebben ze niet toevallig een tv met ingebouwde spotify app?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.