Waarschuwing gekregen

Started by ArjanK1981, December 5, 2017, 20:49:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArjanK1981

Tot wie kan ik me richten als ik een 'waarschuwing' heb gekregen? Ik heb namelijk per ongeluk op de verkeerde plaats een topic gestart. Ik weet het, schandalig, onvergeeflijk, etc. Maar even serieus: ik verbaas me over enkele zaken:

- Ik heb geprobeerd dit topic te openen op de juiste plek maar daar kon ik geen 'new topic' openen om de een of andere reden.
- Bij het uiteindelijke plaatsen heb ik bovenstaande vermeld, om klachten te voorkomen.
- De inhoud van de waarschuwing vind ik verbazingwekkend. De toon, de tekst, dreigen met 'want anders'. Het lijkt wel alsof ik weet niet wat heb gedaan...

Tot slot: Waar is mijn topic nu gebleven?

VlisChris

Gewoon even een admin een Pm sturen.
Waarschuwingen zijn voor anderen niet zichtbaar, en ook totaal niks schokkend.
Tekst is een standaardtekst die inderdaad wat verfijning zou kunnen hebben.
Interessanter: wat voor topic wilde je waar openen? Omdat het niet kon?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Oh. Nieuw lid.
Dus de markt. Gelukkig heb je de regels gelezen bij aanmelding ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Roksan

Quote from: VlisChris on December  5, 2017, 20:52:24
Oh. Nieuw lid.
Dus de markt. Gelukkig heb je de regels gelezen bij aanmelding ;)

Lid sinds 2004.......
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

VlisChris

En dan nog niet weten dat je sinds jaaaaaaaaaren minimaal 50 posts moet hebben, of donateur moet zijn.

Ok. Het kan ja.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ArjanK1981

#5
Ik heb geen behoefte aan een waardeoordeel.
Wat betreft die regels: dat ik per abuis in een verkeerd topic heb geplaatst staat vast. Maar ik kan niets plaatsen in Prijsbepaling (wat inderdaad in de regels staat zie ik net). Logischerwijs probeer je het dan elders.
Daarnaast kan ik mijn topic nergens terugvinden. Niet waar ik 'm geplaatst had, maar ook niet waar ie had moeten staan...

twani

#6
Maar wat dan nog, waarschuwen???????

Beetje zwaar aangezet inderdaad :wacko:

Ach is wel een bekend verschijnsel alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk realistischer gaat.  Eerlijk is eerlijk

VlisChris

Ik ben er vrij zeker van dat je topic weg is :)
Je omzeilt anders, al dan niet onbedoeld, de regels.

Standaard procedure. Niks persoonlijks. Deed ik ook zo vaak.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ArjanK1981

Nou nou, daar sta ik van te kijken. Alsof ik er allerlei url's van commerciële partijen in had gezet. Ik wilde alleen maar een prijsbepaling hebben van m'n cd-speler, niets meer, niets minder.
Ik ga geen vergelijking maken met de ambtenarij, 'regeltjes zijn regeltjes', etc., maar het had zomaar gekund.

VlisChris

QuoteIk heb geen behoefte aan een waardeoordeel.

Ok

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Yep je houdt je niet aan de regels en bewust want je kon geen post in het marktgedeelte maken want je voldeed niet aan de min. 50 post regel. Krijgen we R2Ms op en mogen we weer in aktie komen omdat iemand de regels niet leest of niet opvolgt.
Dan krijg je inderdaad een waarschuwing met een standaard melding, dat stelt op zich niet veel voor gaat vanzelf weer weg over twee weken echter mocht je het daarvoor nou nog een keer doen.........
Maar je gaat nu eerst de forumregels even lezen en opvolgen, hoop ik.  :)

Geert

Quote from: ArjanK1981 on December  5, 2017, 21:09:00
Nou nou, daar sta ik van te kijken. Alsof ik er allerlei url's van commerciële partijen in had gezet. Ik wilde alleen maar een prijsbepaling hebben van m'n cd-speler, niets meer, niets minder.
Ik ga geen vergelijking maken met de ambtenarij, 'regeltjes zijn regeltjes', etc., maar het had zomaar gekund.

Je hebt nog maar enkele reacties te gaan. Er zijn er hier die doen zomaar 5 reacties in nog geen half uur tijd. Met zo'n gemiddelde ben je er zo.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Xander32

#12
... had de tijd en enerergie welke je in dit klaaggezang hebt gestopt, geïnvesteerd in het doorlezen van de huisregels en er was niets aan de hand geweest ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ArjanK1981

Quote from: Xander32 on December  6, 2017, 06:31:34
... had de tijd en enerergie welke je in dit klaaggezang hebt gestopt, geïnvesteerd in het doorlezen van de huisregels en er was niets aan de hand geweest ...
Verbazingwekkend, er zijn echt mensen die zich blijven verschuilen achter de regeltjes. Doen jullie dit in het echte leven ook? Als je een pretpark (mooie metafoor) binnenloopt, eerst de huisregels doorlezen? Je zou ook blij kunnen zijn met nieuwe mensen, hun enthousiasme kunnen waarderen en een foutje kunnen accepteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Doen we ook.
Je krijgt alleen een standaard waarschuwing. Geen ban niets.
Als je gevraagd had aan een mod had je een nette uitleg gekregen.

Niets aan de hand dus
Het is gewoon een standaard handeling als iemand de regels niet navolgt. Je maakt er echt meer van dan het is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ArjanK1981

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  6, 2017, 07:34:23
Doen we ook.
Je krijgt alleen een standaard waarschuwing. Geen ban niets.
Als je gevraagd had aan een mod had je een nette uitleg gekregen.

Niets aan de hand dus
Het is gewoon een standaard handeling als iemand de regels niet navolgt. Je maakt er echt meer van dan het is.
Bedankt voor je reactie.
Op al die ongenuanceerde (be)oordel(ing)en van anderen zit ik niet te wachten, vandaar dat ik hier al veel te veel tijd aan heb besteed.
Wat betreft de waarschuwing: dat is tot daar aan toe, maar dat het topic weg is, vind ik wel erg jammer en dat is m.i. een paardenmiddel.

End of topic, wat mij betreft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Natuurlijk is hij weg.
Hij mocht immers niet ;)
Zou toch gek zijn als we hem laten staan ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Wist niet eens dat je voor een waardevraag ook 50 posts nodig hebt. Geef Arjan een paar posts van mij... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ArjanK1981

Quote from: chansig on December  6, 2017, 08:18:14
Wist niet eens dat je voor een waardevraag ook 50 posts nodig hebt. Geef Arjan een paar posts van mij... :D

Gr. Hans
Pfieuw, ik ben niet de enige die al die documenten niet uit z'n hoofd kent [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geert

Quote from: ArjanK1981 on December  6, 2017, 08:19:17
Pfieuw, ik ben niet de enige die al die documenten niet uit z'n hoofd kent [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee hoor, je bent niet de enige. Net als jij ga ook ik niet overal de regeltjes uit mijn hoofd leren. Dat zou wat zijn zeg :-).
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Siddartha

Quote from: ArjanK1981 on December  6, 2017, 07:41:08
Bedankt voor je reactie.
Op al die ongenuanceerde (be)oordel(ing)en van anderen zit ik niet te wachten, vandaar dat ik hier al veel te veel tijd aan heb besteed.
Wat betreft de waarschuwing: dat is tot daar aan toe, maar dat het topic weg is, vind ik wel erg jammer en dat is m.i. een paardenmiddel.

End of topic, wat mij betreft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat vind ik wel logisch; bij een waardebepaling heb je de intentie om iets te verkopen. Je zou niet de eerste zijn die via een waardebepalingtopic iets verkoopt zonder een fatsoenlijke advertentie. 

En het is ook een optie om eerst te kijken naar jezelf en jouw eigen verantwoordelijkheid. jij zit niet te wachten op veroordelende reacties, maar je vind het wel ok om anderen -de mods die de regels van dit forum handhaven- te veroordelen.  Dat vind ik wel weer apart.

Het is zo gemakkelijk om andere de schuld te geven, terwijl het logisch is dat binnen elke community bepaalde regels zijn.

Maar goed, welkom op ons mooie forum en veel post plezier! Een tip; lees ff de regels door, dan ben je ook weer op de hoogte van alles ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ArjanK1981

Quote from: Siddartha on December  6, 2017, 13:43:33
Dat vind ik wel logisch; bij een waardebepaling heb je de intentie om iets te verkopen. Je zou niet de eerste zijn die via een waardebepalingtopic iets verkoopt zonder een fatsoenlijke advertentie. 

En het is ook een optie om eerst te kijken naar jezelf en jouw eigen verantwoordelijkheid. jij zit niet te wachten op veroordelende reacties, maar je vind het wel ok om anderen -de mods die de regels van dit forum handhaven- te veroordelen.  Dat vind ik wel weer apart.

Het is zo gemakkelijk om andere de schuld te geven, terwijl het logisch is dat binnen elke community bepaalde regels zijn.

Maar goed, welkom op ons mooie forum en veel post plezier! Een tip; lees ff de regels door, dan ben je ook weer op de hoogte van alles ;)
Het zijn allemaal generaliserende aannames die je doet. Als ik de intentie had om wat te verkopen via prijsbepaling of reclame had gemaakt, dan had je dat topic eraf mogen gooien. Maar dat is niet het geval.
Ik veroordeel niemand. Ik stel de wat betuttelende regels en de toon van de mail aan de kaak.
Ik geef niemand de schuld, ik vind de gevolgen van een foutje wat overtrokken.
Wat betreft mijn eigen verantwoordelijkheid: er staat impliciet al een mea culpa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Siddartha

Quote from: ArjanK1981 on December  6, 2017, 13:51:23
Het zijn allemaal generaliserende aannames die je doet. Als ik de intentie had om wat te verkopen via prijsbepaling of reclame had gemaakt, dan had je dat topic eraf mogen gooien. Maar dat is niet het geval.
Ik veroordeel niemand. Ik stel de wat betuttelende regels en de toon van de mail aan de kaak.
Ik geef niemand de schuld, ik vind de gevolgen van een foutje wat overtrokken.
Wat betreft mijn eigen verantwoordelijkheid: er staat impliciet al een mea culpa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helemaal goed!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Wat voor een set heb je eigenlijk ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ArjanK1981

Quote from: chansig on December  6, 2017, 13:52:24
Wat voor een set heb je eigenlijk ?

Gr. Hans
Mag ik dat hier wel posten? Ik ga eerst even de regels lezen [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk