Ban beleid

Started by SV..S, June 20, 2021, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Ik zie in het ban topic de volgende opties
1 dag, 1 week, 1 maand, 6 maanden en ban for life.

Wat is dan ban voor onbepaalde tijd?
Is dat nieuw, zijn de ban regels veranderd of lees ik verkeerd?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

J.A.F._Doorhof

Onbepaald is in principe voor altijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Is het niet een idee een "ban voor niet ht topics" in te voeren? Er vallen veel slachtoffers in het Corona topic en nu in het cryptocointopic. Best jammer, voor mensen die wel passie voor HT hebben.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

SV..S

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 20, 2021, 21:09:26
Onbepaald is in principe voor altijd.

Oké, dat was me niet duidelijk. Misschien beter om vaste terminologie te gebruiken.
Banbeleid is al  gevoelig genoeg. 




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: CineSmurf on June 20, 2021, 21:12:41
Is het niet een idee een "ban voor niet ht topics" in te voeren? Er vallen veel slachtoffers in het Corona topic en nu in het cryptocointopic. Best jammer, voor mensen die wel passie voor HT hebben.

Hebben we een coronatopic dan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CineSmurf

#5
Quote from: SV..S on June 20, 2021, 21:19:59
Hebben we een coronatopic dan?
Half jaar geleden... dat heeft heel wat pemanente bans opgeleverd.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174992.0
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

In feite wil ik helemaal geen bans
Als iedereen gewoon lekker zijn ding doet en respecteert als iemand aangeeft zich te storen aan de manier van communiceren dan is er niets aan de hand.

We zijn allemaal volwassen toch ?
Dus laten we hier ook gewoon ervoor kiezen ons te richten op het Forum ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SV..S

#7
Quote from: CineSmurf on June 20, 2021, 21:26:08
Half jaar geleden... dat heeft heel wat pemanente bans opgeleverd.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174992.0

O die, ja en ook een conspiracy topic dacht ik, dat is helemaal verdwenen? Nooit meegekregen waarom?
Dat is een nadeel als je hier soms ff nier mee bent dan is er een hoop shit gebeurd, topics gesloten en bans uitgedeeld maar het waarom kom je dan niet meer achter.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 20, 2021, 22:09:17
Als iedereen gewoon lekker zijn ding doet en respecteert als iemand aangeeft zich te storen aan de manier van communiceren dan is er niets aan de hand.


Dit is een redelijk 1 zijidg beeld van hetgeen er gebeurt of er kan gebeuren.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Het waarom is altijd hetzelfde
Mensen die na herhaaldelijk gewaarschuwd te zijn toch stug door blijven gaan.

Het "nadeel" hier is dat we/ik het vaak te lang door laten gaan. Ik heb altijd de hoop dat iemand zich realiseert dat het inderdaad niet netjes is.

Bij andere fora merk je het vaak niet eens omdat daar veel minder openbaarheid word gegeven over bans. Wij doen dat altijd openbaar.

Maar ik kan je garanderen dat niemand hier zomaar een ban krijgt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#10
@chansig
1x en daarna niet meer
Ik ga in dit soort topics geen discussie meer met je aan.
Je hebt je dingetje weer gezegd dus nu klaar.
In het vorige topic hierover ben je ook al flink bezig geweest en dat gebeurt niet nog een keer.

Hou je dus aub gewoon bezig met waar dit forum voor bedoeld is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#11
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2021, 07:58:05
@chansig
1x en daarna niet meer
Ik ga in dit soort topics geen discussie meer met je aan.
Je hebt je dingetje weer gezegd dus nu klaar.


Check...was ik ook niet van plan. Wilde alleen even mijn dingetje doen. Ik deel dus dat het klaar is.

Opes ik zie je aanvulling: Graag hoor ik van je op welke manier ik bezig ben geweest in het andere topic. Mag ook middels pm. Niet door er een verwijtende zin aan te spenderen en vervolgens de discussie af te kappen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Prima banbeleid hier vind ik. Sommig gedrag wil je gewoon niet hier. En je krijgt 'm niet zomaar.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

twani

#13
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2021, 07:57:05
Het waarom is altijd hetzelfde
Mensen die na herhaaldelijk gewaarschuwd te zijn toch stug door blijven gaan.

Het "nadeel" hier is dat we/ik het vaak te lang door laten gaan. Ik heb altijd de hoop dat iemand zich realiseert dat het inderdaad niet netjes is.

Bij andere fora merk je het vaak niet eens omdat daar veel minder openbaarheid word gegeven over bans. Wij doen dat altijd openbaar.

Maar ik kan je garanderen dat niemand hier zomaar een ban krijgt.

Niet negatief bedoeld maar heb toch nog één vraag aan je Frank.

Denk je dat het toch niet voor een deel aan de perceptie ligt die jij hebt bij het postgedrag van Raphie?

Ik zelf zie namelijk oprecht helemaal niets wat op verstoring van het topic lijkt of sterker nog, ongepast gedrag zijnerzijds...

Ja, hij is kritisch, ja hij herhaalt zn boodschap vaak, ja hij kan slecht tegen gezemel maar die kerel blijft toch immer keurig en fatsoenlijk communiceren.

Ik zie van hem zelden of nooit een lelijke, laat staan zelfs een persoonlijke uithaal.

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat hij een compleet andere mening aanhangt dan jij en deze toch, minstens, op een openbaar forum gewoon zou mogen ventileren?

In het cryptotopic bijv post hij puur cryptogerelateerde berichten. Weliswaar met een boodschap die jij er vooral níet inziet maar ook dat mag geen probleem zijn.

Als ik dan zie hoeveel mensen het er vooral NIET mee eens zijn dat jij m bant geeft dat toch te denken.

Anyway, ik probeer niet te zagen aan je forum of het beleid ervan maar ik zie het gewoon zó anders. :nopompom:

Ik heb daar moeite mee het te plaatsen...  Eigenlijk vooral dat wilde ik nog even kwijt.

Ik vind een ban voor fatsoenlijke mensen die fatsoenlijk communiceren een zwaktebod van jewelste.

Maar goed, ik ben waarschijnlijk weinig representatief voor een groep forummers, de grootste gemene deler realiseer ik me.

Omdat het een openbaar forum is toch nog deze laatste vraag..


Wat nu is exact het punt waarop je m bant want ik zie het oprecht niet...


chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2021, 07:58:05
@chansig
1x en daarna niet meer
Ik ga in dit soort topics geen discussie meer met je aan.
Je hebt je dingetje weer gezegd dus nu klaar.
In het vorige topic hierover ben je ook al flink bezig geweest en dat gebeurt niet nog een keer.

Hou je dus aub gewoon bezig met waar dit forum voor bedoeld is.

Zou fijn zijn als jij dan ook kapt met dit soort zaken. Je verzoek was helder, vervolgens deel ik je post met eens en ga je zwartgedrukt bijvoegen. Kan me zelfs herinneren dat ik een uitleg aan je heb geveven over mijn postgedrag nadat je het zuigend hebt genoemd. Daar heb je niet eens de moeite genomen op te reageren en vervolgens 2 weken later dit.

Maar klaar nu, als je wat op me hebt te mopperen. Dan graag via pm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Kan ook dit topic gewoon niet direct op slot.

Van een discussie kan geen sprake zijn omdat meningen die afwijken direct worden voorzien van een melding dat doorgaan een ban oplevert.

Dus heeft een topic als dit geen enkel zin.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

#16
@twani en de rest.
Nog geen 2 weken geleden is er al een hele thread geweest over dit soort gedrag en we hebben toen ook aangegeven dat het nu klaar is.
Dus om dat achteraf zo te reageren geeft aan dat er weinig begrip is.
Dit topic gaat dan ook dicht, de originele vraag is beantwoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sultankat

Quote from: chansig on June 21, 2021, 08:51:12
Zou fijn zijn als jij dan ook kapt met dit soort zaken. Je verzoek was helder, vervolgens deel ik je post met eens en ga je zwartgedrukt bijvoegen. Kan me zelfs herinneren dat ik een uitleg aan je heb geveven over mijn postgedrag nadat je het zuigend hebt genoemd. Daar heb je niet eens de moeite genomen op te reageren en vervolgens 2 weken later dit.

Maar klaar nu, als je wat op me hebt te mopperen. Dan graag via pm.

Gr. Hans

Ja, inderdaad: alles van dit "gedoe" graag via pm!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock