VLC op Xbox SMB probleem

Started by Siddartha, December 5, 2017, 20:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Voor het afspelen van films op mijn Xbox heb ik VLC geïnstalleerd. Via DLNA kan ik mijn Synology NAS zien en de mappen benaderen, maar dan heb ik problemen met de subs. Ik weet dat het afspelen via smb beter werkt, maar daarvoor is er authenticatie vereist, wat logisch is. Alleen, het lukt me met geen mogelijkheid om ingelogd te raken. heb al geprobeerd met DOMEIN;usnername en password en alleen username en password en ik heb 100% gecheckt wat mijn credentials en domain (dat is toch de werkgroep?) zijn op de NAS. Ik kan er namelijk gewoon op inloggen. Iemand hier ervaring mee?

Heb ook al gegoogeld, maar daar kom ik niet echt wijs uit. Op NAS kan ik ook nergens  aangeven dat er niet ingelogd hoeft te worden.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

dennism

Check eens wat de SMB versie is op de Synology, ik verwacht dat de Xbox graag versie 3 ziet, en mogelijk niet kan verbinden met versie 1.

Wachtwoord ingeven als je van de Xbox wil verbinden naar de Synology moet gewoon username en password zijn zonder domain of wat dan ook ervoor.

Je kan dit testen door bijv. op een PC te gaan \\<ip van de Syno>\sharenaam dan krijg je als het goed is ook een wachtwoord popup, vul daar een account in dat minimaal leesrechten heeft op die share

Siddartha

thanx voor de reactie.... stond op minimum versie 1 en max versie 2, zou dus wel daarmee te maken kunnen hebben. Heb het nu op max 3 gezet, en ga er eens mee stoeien.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2