Streamers met asynchrone USB OUT

Started by DofN, December 4, 2017, 20:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik ben bezig met het opstellen van een lijstje van kwalitatief goede streamers met een asynchrone USB OUT (ik oriënteer me op pure streamers, dus zonder DAC of versterking, en  sluit combi streamers uit van mijn lijstje, hoe goed die ook zijn) en kom nog niet veel verder dan:

Sonore streamers, zoals MicroRendu
Aurendal streamers, zoals de N100
Auralic streamers, zoals de Femto
432Evo streamers
Innuos streamers, zoals de ZEN MK.II

Hebben jullie nog suggesties? Ik vind veel goede streamers belachelijk duur en ben op zoek naar dat onbekende ding dat helemaal voldoet :)

--

SOtM sMS-200




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Waarom sluit je combi streamers uit?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Omdat ik een digitale versterker heb en geen DAC nodig heb.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Playback

Vergelijkbaar met de innuos (naast streamer ook nas) is de melco n1a.

scoc

En waarom focus op enkel usb out. Kan me niet voorstellen dat usb out superieur is aan een goed coax out en dat al die merken die geen usb out hebben daarom minder zouden zijn. Feit blijft dat usb out in essentie niet voor puur audio transfer is ontwikkelt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Het is een jungle (coax, optisch/usb), maar ik gebruik digitale Lyngdorf versterking, en die heeft een asynchrone USB IN en ik zoek daarom een streamer met asynchrone USB out.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Playback on December  4, 2017, 21:35:30
Vergelijkbaar met de innuos (naast streamer ook nas) is de melco n1a.

Thx, kende ik niet. Ik zoek geen streamer met NAS (want een NAS heb ik al) maar ik zal me verder verdiepen in dit merk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  4, 2017, 21:09:31
Omdat ik een digitale versterker heb en geen DAC nodig heb.
Maar dat maakt toch verder voor de streamer niet uit. Wat vind je trouwens belachelijk duur voor een streamer?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Klopt maar dan betaal ik voor een DAC die ik niet nodig heb. Daarom dus een streamer pur sang. Ik vind €800 en meer voor alleen een streamer belachelijk veel geld.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  4, 2017, 22:29:13
Klopt maar dan betaal ik voor een DAC die ik niet nodig heb. Daarom dus een streamer pur sang. Ik vind €800 en meer voor alleen een streamer belachelijk veel geld.
Oké, dat is niet veel voor een kwalitatief goede streamer. De SOtM sMS-200 mag natuurlijk niet aan het rijtje ontbreken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Oja, de SOtM :)

Ik vind 800 euro voor alleen streamen, veel geld. Ook omdat een streamer van 100 euro al heel wat kan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

#11
Quote from: doorofnight on December  4, 2017, 22:42:30
Oja, de SOtM :)

Ik vind 800 euro voor alleen streamen, veel geld. Ook omdat een streamer van 100 euro al heel wat kan.
Klopt, tegenwoordig kun je voor 40 euro ook een nieuwe draagbare Cd-speler met afstandsbediening, FM Radio, bluetooth, usb aansluiting en speakers kopen. Ik vind het wel verschil maken of een streamer een maatwerk moederbord heeft of een standaard RPi, ITX of ander bordje. Maar wat is er mis met je SQBT+ raspberry en hifiberry op BOTW?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Spijkie

Hallo doorofnight, welke streamers heb je tot nu toe thuis geluisterd? Met streamen bedoel je dat je al een nas hebt toch ? Geen ingebouwde HD / ssd.

Mooie zoektocht en ik herken het bijvoorbaat uitsluiten van zaken heel goed, maakt de zoektocht makkelijker.

Zit er niet niet iets van Auralic voor je tussen?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Quote from: StereoMike on December  4, 2017, 23:00:45
Klopt, tegenwoordig kun je voor 40 euro ook een nieuwe draagbare Cd-speler met afstandsbediening, FM Radio, bluetooth, usb aansluiting en speakers kopen. Ik vind het wel verschil maken of een streamer een maatwerk moederbord heeft of een standaard RPi, ITX of ander bordje. Maar wat is er mis met je SQBT+ raspberry en hifiberry op BOTW?

Ik ben wel benieuwd naar die verschillen tussen bijv moederbordjes. Maar dat verschil hoeft m.i. geen 2000 euro te kosten :)

Ik gebruik beide, en LMS (traag, slechte interface) met een netgear NAS. De plugins voor Spotify en Qobuz zijn verouderd en houwtje touwtje. Het speelt allemaal prima, maar soms knalt alles eruit en ben ik een uur of wat bezig om de boel weer aan de praat te krijgen. Ik zoek een goede vervanger die misschien ook nog beter klinkt. En wil het dan meteen goed doen, zonder een fortuin uit te geven.

Thuis heb ik de SQBT, de Raspberry Hifi pro (beide met BOTW voedingen) (2 verschillende, ook die van Thanatos) en de Auralic Aries Mini beluisterd. Die laatste ook met een betere voeding. De app ervan was prima en werkte ook op mijn iPhone, maar was geluidsmatig geen stap vooruit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Je kan ook nog een converter gebruiken...druist ietwat in tegen verschillende audiofiele overtuigingen. Maar je maakt de groep waaruit je kan vissen plots heel erg groot.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  5, 2017, 07:52:52
Ik ben wel benieuwd naar die verschillen tussen bijv moederbordjes. Maar dat verschil hoeft m.i. geen 2000 euro te kosten :)
Kun je niet beter eerst onderzoeken waarom de boel er regelmatig uit knalt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Dat heb ik min of meer al uitgelegd. De plugins zijn houtje-touwtje (beide geen formele plugins) en LMS en de regelmatige firmware updates van Netgear zorgen altijd weer voor problemen. Ik weet wel hoe ik het moet oplossen, maar zoek naar een iets elegantere oplossing, bijvoorbeeld met een Samba server en sneller protocol. En de SQBT zal toch eens vervangen moeten worden.

Kortom, terug naar de vraag: welke dedicated streamers met asynchrone USB out zijn er nog meer? Dat kunnen er toch niet maar een stuk of 6 zijn?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Draai nu met de raspberry met hifiberry digi+Pro en Ifi voeding en dat klinkt toch echt een pak beter dan de streamers die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Icm Volumio zeer stabiel en met de spotifyconnect2 plugin erg handig in gebruik.

Denk dat je serieus meer geld moet uitgeven om verschil te gaan horen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  5, 2017, 09:46:45
Kortom, terug naar de vraag: welke dedicated streamers met asynchrone USB out zijn er nog meer? Dat kunnen er toch niet maar een stuk of 6 zijn?
Dat komt door je eis dat er geen DAC in mag zitten en het beperkte budget. Daar is eigenlijk geen markt voor of alleen voor de zelfbouwers. Volgens mij heb je ook geen zin om voor software als Roon te betalen en dan blijf je schipperen. Voor pakweg 800 Euro kun je zelf een superstabiel Roon Rock bouwen met een mooie voeding en een USB out waar de beste streamers nog een puntje aan kunnen zuigen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Quote from: Marco66 on December  5, 2017, 10:17:33
Draai nu met de raspberry met hifiberry digi+Pro en Ifi voeding en dat klinkt toch echt een pak beter dan de streamers die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Icm Volumio zeer stabiel en met de spotifyconnect2 plugin erg handig in gebruik.

Denk dat je serieus meer geld moet uitgeven om verschil te gaan horen.

Ik denk het ook, en vraag me nog steeds af of het echt te horen is (behalve dan de klank).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: StereoMike on December  5, 2017, 10:28:16
Dat komt door je eis dat er geen DAC in mag zitten en het beperkte budget. Daar is eigenlijk geen markt voor of alleen voor de zelfbouwers. Volgens mij heb je ook geen zin om voor software als Roon te betalen en dan blijf je schipperen. Voor pakweg 800 Euro kun je zelf een superstabiel Roon Rock bouwen met een mooie voeding en een USB out waar de beste streamers nog een puntje aan kunnen zuigen.

Inherent aan het hebben van een budget is dat het een beperking is. Een budget van 18.000 voor een streamer (ja dat kan die kosten) is ook een beperkt budget :)

Ik zal eens kijken wat een Roon Rock is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  5, 2017, 10:34:26
Ik denk het ook, en vraag me nog steeds af of het echt te horen is (behalve dan de klank).
Het ligt er maar aan wat je verwacht, natuurlijk het gehoor zelf en of je set in staat is het verschil weer te geven.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: doorofnight on December  5, 2017, 10:37:11
Inherent aan het hebben van een budget is dat het een beperking is. Een budget van 18.000 voor een streamer (ja dat kan die kosten) is ook een beperkt budget :)

Ik zal eens kijken wat een Roon Rock is.
Software
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

#24
Dan moet ik nog de juiste hardware hebben. Heb wel zelf een raspberry in elkaar gezet en dat was zo moeilijk niet. Ben geen begenadigd zelfbouwer.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software