Welke audio streamer

Started by Paul0106, December 2, 2017, 21:10:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul0106

Ik ben op zoek naar een goede audiostreamer.
Eisen zijn:
Wifi
Spotify intergratie
Usb voor externe harde schijf

Mijn shortlist op dit moment is
Auralic altair
Naim nd5xs
Lumin d2 (edit d2 bedoel ik natuurlijk)

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze spelers en kan adviseren.
Hoe belangrijk is een xlr aansluiting voor de kwaliteit? De naim heeft deze bijvoorbeeld niet.
Zijn er nog andere opties?
Ik heb de Mcintosh mb50 beluisterd maar die heeft geen usb uitgang.

Oh ja, ik gebruik een Rotel 15 serie voor en eindversterker met b&w 804 speakers

bert50

Een Aurender A 10 een pracht streamer [emoji106][emoji106] is wel wat duurder erg mooi ook met dsd en mqa


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Roeru117

Kijk ook naar de Lumin d2. Dat is de nieuwe versie van de D1 met een interne voeding en een verbeterd binnenwerk. Hou er wel rekening mee dat Lumin en Auralic alleen fatsoenlijk te bedienen zijn (via de eigen app) met een iOS apparaat. Maar als ik het goed heb is er eventueel een iPhone beschikbaar. Toch?

Verder heeft de Lumin geen wifi aan boord en dat heeft de Auralic wel. Alleen heeft die weer geen standaard Spotify ondersteuning (alleen via bluetooth/airplay). Ik zou bij deze spelers ook eerder kiezen voor tidal of qobuz vanwege de integratie.

De Naim heb ik helaas nog nooit mee gespeeld, maar de Lumin en de Auralic ken ik vrij goed. Als je in de buurt van Arnhem woont  ;) dan ken ik nog wel een dealer voor je die deze merken voert.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Paul0106

Ik woon heel dicht in de buurt. Moet goed komen [emoji4]

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


Roeru117

Dat dacht ik al.

Een hele andere optie is door de Rotel voor en eind weg te doen en er bijvoorbeeld een NAD M32 met een Bluesound module neer te zetten. Dan heb je alles in 1 kast zitten en die combinatie voldoet aan alle wensen. Helaas heeft NAD geen eigen streamer met dac rond het prijspunt van de Auralic en Lumin.

Zal wellicht niet de bedoeling zijn maar het is wel een optie  8)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Edliver

Sorry voor het "inbreken" van dit topic,maar heb een vraag die hier wel bij past :
Ik heb ook interesse voor een "audio streamer" maar mijn eisen zijn niet zo hoog (€€€ ) ,en ben ook al wat ouder dus er is wel degelijk gehoor verlies zeker in de hoogste frequenties.
Bestaat er één met een ingebouwde HDD,zoek geen extra kastjes en bundels van kabels erbij te krijgen,dus eigenlijk een all-in met eventueel spotify connecties o.i.d. heb op internet gezocht maar nog geen succes gehad.
Dit om op een 7.1 Denon AVR X3400 systeem te plaatsen.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Paul0106

Misschien is een van de bluesound streamers wel iets voor jou. Deze heeft een ingebouwde schijf en kan ook cd's omzetten.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


Nexterday

Een Bluesound Vault 2 lijkt me ook een prima keuze. Al heeft deze geen wifi, hij moet bedraad aan je router. Werkt verder prima, precies zoals alle andere Bluesound apparaten. Ik vind de interface zelf echt heel erg goed. Een alternatief zal een Cocktail audio kunnen zijn. Hier kunnen losse harddics in en je hebt er ook 1 met een ingebouwde versterker. Dan heb je toch 1 apparaat dat alles kan. Alle info staat op de site van serviq, de importeur.
Music is the answer.

Buell

Mano streamer van Magna Hifi, zie de testen op hun site. Geweldig, zowel qua sound,gebruik als prijs.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

oud_account_1

Ik gebruik zelf meerdere Raspberry PI's (en 1 Asus Tinkerboard), met daarop Volumio.
Bediening doe ik via de browser op mijn telefoon.
Omdat ik er diverse in gebruik heb, staat de muziek op een nas, maar een usb-disk kan ook.
In Volumio kan je een Spotify plugin downloaden.
De Pi is goedkoper en heel populair, de Tinkerboard is sneller.
Als je een dac met USB ingang hebt, dan  heb je niets anders nodig. De Tinkerboard heeft een connector voor spdif, voor de Pi moet je dan een HAT kopen.
Je kan voor onder de 100 euro klaar zijn.

Enig minpuntje van Volumio (voor mij) is de traagheid bij grote playlists.

Als je twijfelt aan de kwaliteit, dan zou je dit kunnen onderzoeken: http://bryston.com/products/digital_audio/BDP-Pi.html
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Edliver

Bedankt voor al het advies,nog één vraagje (er zullen er nog ongetwijfeld meerdere zijn  :confused:) ik denk om eerder in de richting van een NAS geschikt voor audio te gaan,maar moet deze op een router ,kan deze niet rechtstreeks in de netwerk poort van de AVR,omdat dit de enige 'externe' bron gaat worden,en de receiver via WIFI aan het internet is gekoppeld ?
THX
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

H&C Hifi

Quote from: bert50 on December  2, 2017, 21:24:00
Een Aurender A 10 een pracht streamer [emoji106][emoji106] is wel wat duurder erg mooi ook met dsd en mqa


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klopt helemaal  :thumbs-up: mocht je in deze interesse hebben stuur even een PM

Paul0106

Met dank aan @roeru117 gegaan voor de Lumin d2. Een alleskunner met zeer mooi geluid. Erg blij met de keuze. Allen Lumin moet nog wel even wat aandacht aan de Android app gaan geven. Deze geeft af en toe een fout en sluit dan af.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


DofN



Ik was al een paar jaren op zoek naar een goede streamer (met USB) en ben uitgekomen op - en daar ga ik weer - een oude SSD laptop/pc (met SSD, dan lekker stil) en daarop Daphile.  USB integratie. Werkt als een tierelier, audiofiel als de neten.

Ik heb zowat alle- en ook erg dure (PSA, Aurender) gehoord, en de goedkopere: SQBT, Bluesound, Raspberry (en nog wat), mAuralic Aries Mini (alleen de Femto (1700 euro nog niet nog niet en de microrendu niet), en ik denk dat deze heel goedkope oplossing hier niet voor onder doet.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

naish123

#14
Maar met Daphile heeft je geen Tidal of andere streaming dienst geïntegreerd?

Ik heb vandaag even mijn MacBook met Audirvana draaien. Aangesloten op mijn Hegel met USB.
Normaal gebruik ik de Node 2 die via coax aangesloten is op de Hegel. Het is wel verassend om te horen dat USB een breder geluidsbeeld met meer laag geeft. Toch maar weer naar en Mac mini..?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DofN

Quote from: naish123 on January 27, 2018, 15:50:48
Maar met Daphile heeft je geen Tidal of andere streaming dienst geïntegreerd?

Ik heb vandaag even mijn MacBook met Audirvana draaien. Aangesloten op mijn Hegel met USB.
Normaal gebruik ik de Node 2 die via coax aangesloten is op de Hegel. Het is wel verassend om te horen dat USB een breder geluidsbeeld met meer laag geeft. Toch maar weer naar en Mac mini..?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Qobuz, wat wil je nog meer. Spotify. Tidal zou ook moeten werken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roeru117

Quote from: Paul0106 on January 27, 2018, 14:18:16
Met dank aan @roeru117 gegaan voor de Lumin d2. Een alleskunner met zeer mooi geluid. Erg blij met de keuze. Allen Lumin moet nog wel even wat aandacht aan de Android app gaan geven. Deze geeft af en toe een fout en sluit dan af.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Graag gedaan. De D1 speelt hier ook erg mooi. De volgende stap wordt een sbooster voeding.  :music:

Qua app kun je ook andere openhome compatibele apps gebruiken zoals Linn Kazoo. Die werkt ook prima op een telefoon.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Paul0106

Quote from: Roeru117 on January 27, 2018, 20:30:15
Graag gedaan. De D1 speelt hier ook erg mooi. De volgende stap wordt een sbooster voeding.  :music:

Qua app kun je ook andere openhome compatibele apps gebruiken zoals Linn Kazoo. Die werkt ook prima op een telefoon.
Op de tablet heb ik nu buble gezet. Nog even testen maar werkt vlot.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk