HDMI (HDCP?) Issues

Started by Thamaesta, November 29, 2017, 23:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thamaesta

Beste Forumgenoten,

Nu eindelijk alles stap voor stap op zijn plaats begint te vallen, komen er helaas ook wat issues naar boven.
Helaas is het iets wat ongelooflijk vermoeiend is om het eea op te lossen en hopelijk dat iemand de oplossing weet.

Huidige situatie:
Bron: Ziggo horizon box , Google chromecast
Receiver: Denon avr 1100
Beeldweergevers: LG 65 inch Led TV (aangesloten met 1.5m HDMI), Sony HW40es (aangesloten met 10m RU connected HDMI)

Bij het aansluiten van het geheel (zonder projector) werkt alles perfect, dit is dan ook de situatie die al 2jr goed probleemloos draait.
Nu wil ik de desbetreffende bronnen via mijn denon weergeven op mijn sony projector. Helaas heeft de Denon maar 1 HDMI out dus is het nodig om de HDMI kabels van TV en projector te switchen.
Probleem: Google chromecast direct op de receiver naar de projector gaat goed. Ziggo horizonbox (met verschillende instellingen gespeeld betreft hdmi output) geeft HDMI error op de sony projector waarbij de Horizon box aangeeft de HDMI is verbroken (bla bla)

Een aantal keer gecheckt of de hdmi kabels goed zitten en ja dit zit allemaal prima.
Nu omdat mijn versterker geen 2 hdmi outputs heeft heb ik vandaag een hdmi splitter gekocht (Marmitek 412 UHD), welke dus het signaal split en tegelijkertijd ook 'repeat' aangezien dit ook een powered apparaat is.
Probleem: Op de LG tv gaat alles goed, en komt de chromecast en Horizon box goed binnen. Echter bij de sony blijft het beeld helemaal zwart en af en toe flikkert de bronweergave links boven in. Let op; zowel de chromecast en horizon box geven geen beeld!

Op het moment dat ik de ziggo horizon box direct op de RU HDMI naar de Sony aansluit is er geen enkel probleem.

Ik ben het dus zo goed als zat, heb van alles qua instellingen zitten friemelen maar helaas geen goed resultaat. Ik zit nu te denken aan een nieuwe denon versterker met 2 HDMI outputs, echter ben ik bang dat dit wellicht ook niet de oplossing is :unhappy:
Wie kan mij weer op het juist spoor brengen, want anders gaat de HDMI splitter spoedig terug.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Mediasluis

#1
Klopt, want ik heb een receiver met 5 HDMI In en 3 Out en dan heb je het ook.
Het ligt aan de beveiliging van je horizonbox en Ziggo.
Zij willen niet dat je op 2 TV's kijkt in meetdere ruimtes en verplichten te zo om een extra box met abonnement voor €5 te nemen.
In jouw situatie zal dat inderdaad helpen, maar in combinatie met een rece.iver waar meer HDMI In's en Out's op zitten blijft die beveiliging dat gewoon doen, omdat hij meerdere bronnen detecteerd.
Althans, op mijn Denon.
Mijn vorige Onkyo wist dit onzichtbaar te houden voor de Horizonbox.

Ziggo bellen helpt niet, want als je het woordje HDMI zegt zijn ze de kluts al kwijt.
Tevens zeggen ze nog nooit iets hierover te hebben gehoord. Ja vast, je bent echt de eerste.
Ik heb sinds de Horizonbox er is ook al 7x een nieuwe gehad.
Inwendige tuners die stuk gaan is één probleem, waardoor er allerlei opname problemen ontstaan. Halverwege stoppen enzo.
Internet moet je sowieso scheiden en niet ook via Horizon laten doen.

Je hebt wel splitters die dit kunnen oplossen.
Staat vaak al in de omschrijving.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Jep

Quote from: Mediasluis on November 30, 2017, 08:11:03
Klopt, want ik heb een receiver met 5 HDMI In en 3 Out en dan heb je het ook.
Het ligt aan de beveiliging van je horizonbox en Ziggo.
Zij willen niet dat je op 2 TV's kijkt in meetdere ruimtes en verplichten te zo om een extra box met abonnement voor €5 te nemen.
In jouw situatie zal dat inderdaad helpen, maar in combinatie met een rece.iver waar meer HDMI In's en Out's op zitten blijft die beveiliging dat gewoon doen, omdat hij meerdere bronnen detecteerd.
Althans, op mijn Denon.
Mijn vorige Onkyo wist dit onzichtbaar te houden voor de Horizonbox.

Ziggo bellen helpt niet, want als je het woordje HDMI zegt zijn ze de kluts al kwijt.
Tevens zeggen ze nog nooit iets hierover te hebben gehoord. Ja vast, je bent echt de eerste.
Ik heb sinds de Horizonbox er is ook al 7x een nieuwe gehad.
Inwendige tuners die stuk gaan is één probleem, waardoor er allerlei opname problemen ontstaan. Halverwege stoppen enzo.
Internet moet je sowieso scheiden en niet ook via Horizon laten doen.

Je hebt wel splitters die dit kunnen oplossen.
Staat vaak al in de omschrijving.


Dat is dan een nare eigenschap van de Horizon box neem ik aan. Ik heb een oudere Ziggo decoder en heb nog geen problemen gehad met dit soort beveiligingen. Ziggo gaat tegelijk over TV en projector, zonder problemen.

@ Thamaesta, blijft de projector ook op zwart als de TV helemaal uit staat?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Thamaesta

bedankt voor de reacties.

@Matthieu, klinkt idd heel logisch dat de horizon dan ziet via een versterker dat met meerdere outputs niet wilt werken. Blijft een vervelend issue.

@Jep, jazeker ik doe zowiezo de tv uit en dan nog blijft het beeld op zwart (ik zie dan op mn marmitek splitter dan ook dat de tv uit staat ; lampje is uit op de splitter)

Ik lees hier en daar over de HDFury Integral, welke HDCP's omzet. is dit misschien een passende oplossing?
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic