Sony VPL-VW100 of Epson TW-9300?

Started by lieven, November 29, 2017, 12:00:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lieven

Hoi,

Ik kan een Sony VPL-VW100 aankopen voor 1250€ ( 600 uren gespeeld), mooi in de doos nu met alle toebehoren.
Ik heb deze nog niet zien spelen.

Ik heb de Epson TW-9300 gaan bekijken en vindt het een prachtig beeld.

Ik heb juist een nieuwe woning gekocht waar ik een aparte cinemazaal zal bouwen. De ruimte kan dus volledig verduisterd worden.

De vraag is dus of de Sony een koopje is of niet, gezien het belang dat ik hecht aan een goede beeldkwaliteit.

Alvast bedankt voor jullie input.
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

reza

Staat er hier geen Ruby voor 600 te koop?
Misschien haal ik de cijfers door elkaar.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi

Een VPL-VW100 is toch meer dan 10jaar oud ? lijkt me niet echt een koopje.


lieven

Bedankt voor jullie snelle input.
Lijkt me heel duidelijk  :)
Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

vik

Mooie projector de VW100 maar inmiddels alweer "outdated"

Een klant van mij heeft deze voor €450,- verkocht en naar mijn mening zijn ze ook niet meer waard.

Ik zou hem laten staan voor dat geld en door sparen voor een JVC. Dat is ook een stukje persoonlijke voorkeur  ;)





Quote from: lieven on November 29, 2017, 12:00:18
Hoi,

Ik kan een Sony VPL-VW100 aankopen voor 1250€ ( 600 uren gespeeld), mooi in de doos nu met alle toebehoren.
Ik heb deze nog niet zien spelen.

Ik heb de Epson TW-9300 gaan bekijken en vindt het een prachtig beeld.

Ik heb juist een nieuwe woning gekocht waar ik een aparte cinemazaal zal bouwen. De ruimte kan dus volledig verduisterd worden.

De vraag is dus of de Sony een koopje is of niet, gezien het belang dat ik hecht aan een goede beeldkwaliteit.

Alvast bedankt voor jullie input.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

Als je goedkoper wilt gaan kun je misschien voor een Sony VPL-HW45/65ES gaan. Mooi soepek beeld. Epson TW9300 gaat wel dieper in het zwart, maar iets minder soepel.
JVC-DLAX5900 zit daar weer  net boven met nog dieper zwart en zeer soepel dit jaar..
Het wordt prijs technisch steeds wat duurder en je kunt nog verder omhoog gaan, maar je hebt er wel ook steeds wat meer voor.
Je kunt het beste eens komen kijken wat je voor hoeveel geld er steeds bij krijgt en of je dit ook waard vindt natuurlijk.
Je kunt ook nog voor een Sony VPL-HW55ES gaan kijken 2e hands.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

lieven

#6
Bedankt iedereen.

Had interesse om de Sony  te kopen indien het een koopje zou zijn maar ik heb hem nog niet zien spelen.
Daarenboven is mijn referentiekader qua beeld dat ik mooi vind, de Epson TW9300,  die ik anders sowieso koop.

Ik ga zaterdag ook een luisteren naar volgende speakers:
https://www.mksoundus.com/collections/architectural-series/products/iw-150-in-wall-loudspeaker

Kan ze kopen aan mooie prijs.

Groetjes

Pioneer SC-LX701, Epson TW9300,  5.1.4 M&K K-serie, Kingpin vast scherm 2,7m breed

jantje112

Vw100.. oud.. dure xenon..

Kortom niet aan beginnen, staat er al tijdje 1 te koop voor 600 en ook dat is teveel

home@the movies

Quote from: lieven on November 30, 2017, 20:23:29
Bedankt iedereen.

Had interesse om de Sony  te kopen indien het een koopje zou zijn maar ik heb hem nog niet zien spelen.
Daarenboven is mijn referentiekader qua beeld dat ik mooi vind, de Epson TW9300,  die ik anders sowieso koop.

Ik ga zaterdag ook een luisteren naar volgende speakers:
https://www.mksoundus.com/collections/architectural-series/products/iw-150-in-wall-loudspeaker

Kan ze kopen aan mooie prijs.

Groetjes

Als je de TW9300 als referentie neemt dan is die Sony echt geen vergelijk, dat is een totaal andere generatie die niet in de buurt meer komt van de kwaliteit van de Epson.