Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Xander32 on September 14, 2019, 21:33:05
Hoe werkt dat zo'n routine, stel je die in op de app? Of werkt dat middels een bewegingsmelder met lichtsensor, of beide?

In de woning hebben we reeds de nodige Hue, nu ben ik mij aan het oriënteren voor buiten.

In de app kun je routines instellen id.
Ga naar routines, dan naar Andere Routines,dan aangepaste routine maken, dan kun je kiezen voor zonsopgang en ondergang en kun je selecteren welke groep er dan aan en uit moet.
Ps dit werkt met de nieuwe bridge, met de oude weet ik niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Thx 👍🏻. Ik had het al gevonden.

Mooie 323i cabrio heb je overigens, die zag ik ook al op diverse BMW fora voorbij komen.

Quote from: Marco66 on September 14, 2019, 22:35:10
In de app kun je routines instellen id.
Ga naar routines, dan naar Andere Routines,dan aangepaste routine maken, dan kun je kiezen voor zonsopgang en ondergang en kun je selecteren welke groep er dan aan en uit moet.
Ps dit werkt met de nieuwe bridge, met de oude weet ik niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

#1027
Inmiddels heb ik de Aurender set een goede twee weken in huis en vorige week mijn oude Dynaudio Gemini zuilen terug gekocht van maat van mij.
Wat bekende muziekstukken de revue laten passeren en ben erg onder de indruk van deze set.
Niet alleen de afwerking vd aurender is ongelofelijk mooi maar het geluid idem.
Mooie plaatsing, erg brede stage en de bediening vd N100h via de conductor app is erg fijn en werkt feilloos.
Kortom, deze set is voorlopig een blijver in de woonkamer.
Dit maakt echt muziek op hoog niveau en hier ga ik het mee doen, de ht is nu aan de beurt verder aangekleed te worden.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bert de melker

Pracht set zeker de Aurender is geweldig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

DofN

Dat de Aurender een eindstation is geloof ik graag  :thumbs-up:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on September 30, 2019, 20:30:13
Dat de Aurender een eindstation is geloof ik graag  :thumbs-up:
Da's toch waar je beland als je overleden bent :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Nou..



Er schijnt een nieuw deel aan te komen. Dat wordt een dag Matrix 1,2 & 3 kijken en dan naar de bios :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Omdat de Aurender set uitstekend bevalt maar ze ook een wat betere luidspreker verdienen om er meer uit te halen (denk ik) krijg ik vandaag een mooie set Dynaudio Contour S1.4 in huis.
Erg benieuwd naar deze monitor, looks zijn ieg niet verkeerd.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmiddag al even kunnen luisteren bij verkoper thuis en was snel verkocht.
Wat een machtig mooi geluid komt er uit deze mooie monitoren.
Mooi gebouwd, ruim stereobeeld en erg fraai strak laag.

Staan inmiddels aangesloten en straks even uitgebreid beluisteren in mijn eigen setup.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

naish123

Mijn  favoriete speakers. Blijven tweedehands altijd nog best veel geld waard.

Marco66

Quote from: naish123 on October 16, 2019, 18:23:10
Mijn  favoriete speakers. Blijven tweedehands altijd nog best veel geld waard.

Ja dat klopt.
Maar wat ik tot nu toe gehoord heb hier zullen we wel even blijven!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Tabcam

Vind je oude setje Usher X-718 (of was het nu X-708) ook erg lekker klinken. Wel heeeel anders qua uiterlijk, met die kast combineren de Contours een stuk beter!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk die Dyn's, heb ze ook eens een blauwe maandag gehad. Ik woonde er alleen te groot voor dus toen ingeruild voor een set Monitor Audio bakbeesten.

Veel plezier ermee!

Marco66

Quote from: TabCam on October 16, 2019, 18:47:33
Vind je oude setje Usher X-718 (of was het nu X-708) ook erg lekker klinken. Wel heeeel anders qua uiterlijk, met die kast combineren de Contours een stuk beter!

De x-718 id, zeker een mooie speaker ook maar totaal andere klank.
Deze dyns klinken in mijn ruimte toch fijner en hou wel vh strakke geluid van de dynaudio.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Mooie speakers zeg! Ik speel nog steeds met het idee om mijn set te simplificeren, en de set die nu bij jouw staat spreekt mij erg aan!

Moeten deze ook een kilometer van de muur staan? Kan me herinneren dat ze van zichzelf al behoorlijk groot zijn, en de baspoort een soort rioolpijp is aan de achterkant van de speaker waardoor ze graag wat ruimte willen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Quote from: Mitch-- on October 16, 2019, 19:16:44
Mooie speakers zeg! Ik speel nog steeds met het idee om mijn set te simplificeren, en de set die nu bij jouw staat spreekt mij erg aan!

Moeten deze ook een kilometer van de muur staan? Kan me herinneren dat ze van zichzelf al behoorlijk groot zijn, en de baspoort een soort rioolpijp is aan de achterkant van de speaker waardoor ze graag wat ruimte willen?

Heb ze ong 50cm van de muur in de woonkamer, gaat prima.
Laag is behoorlijk voor een monitor maar zijn dan ook redelijk diep. Wel mooi smal.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#1041
Een behoorlijk aantal voor mij bekende stukken geluisterd en dit is echt een topset zo!
Groots 3d beeld en ongelofelijk mooie combi met de Aurender set.
Ben hier erg content mee en ga alleen nog wat experimenteren met wat luidsprekerkabels en wellicht een betere usb kabel.
Met deze combi heb ik voor het eerst het gevoel dat alles op zijn plek valt en dit niet veel beter kan zonder nog veel meer uit te geven.
Is dan ook kwa budget niet echt een goedkope set maar kan altijd duurder he.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cobraatje

#1042
De Aurum Cantussen en Ushers die je hebt/hebt gehad heb ik gehoord, deze Dynaudio's niet.
Qua grootte zal de Contour eerder bij de Aurum Cantus Volla passen.
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen die je ervaart.

Marco66

Quote from: Cobraatje on October 17, 2019, 08:11:06
De Aurum Cantussen en Ushers die je hebt/hebt gehad heb ik gehoord, deze Dynaudio's niet.
Qua grootte zal de Contour eerder bij de Aurum Cantus Volla passen.
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen die je ervaart.

Die vond ik vooral wat minder het volledige spectrum weergeven en minder dynamiek, wel prachtig mid en hoog.
De dyns zijn wat klinischer en strakker maar ook met een geweldige stage en helemaal mijn sound icm de Aurenders.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cobraatje

Mooi dat je gevonden hebt wat helemaal je smaak is :)

Idd Aurum Cantus heeft een prachtig hoog en midden, maar zijn niet super dynamisch.
Usher vind ik fijn klinken, maar mist voor mij qua hoog verfijning.
Zelf heb ik met Scansonic gevonden wat ik zocht, nog verfijndere ribbon dan Aurum Cantus maar met veel meer dynamiek.

Marco66

Quote from: Cobraatje on October 17, 2019, 16:32:44
Mooi dat je gevonden hebt wat helemaal je smaak is :)

Idd Aurum Cantus heeft een prachtig hoog en midden, maar zijn niet super dynamisch.
Usher vind ik fijn klinken, maar mist voor mij qua hoog verfijning.
Zelf heb ik met Scansonic gevonden wat ik zocht, nog verfijndere ribbon dan Aurum Cantus maar met veel meer dynamiek.

Mooi he, na heel wat omzwervingen nu eindelijk het gevoel dat het voor mij niet veel beter kan en dat is ook wel fijn.
Kan ik weer door met de ht ruimte haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Liefhebber

Mooie setup geworden, met je Aurender streamer en fraaie speakers.
Echte genieten is begonnen.😊
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

DofN

Twee mooie subwoofertjes erbij voor wat dynamiek..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on October 18, 2019, 22:26:24
Twee mooie subwoofertjes erbij voor wat dynamiek..

Mis geen laag met deze nu, als er subs komen is het in de ht ipv de Rel.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Tijd geleden dat ik in mijn stereo topic gepost heb, zou het dan toch gebeurt zijn dat ik de set heb die ik zo lang gezocht heb.
Tot nu toe wel, genieten vd Aurender set icm de Dynaudio S1.4!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch