Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on March  5, 2019, 16:50:18
Gefeliciteerd!

Altijd spannend. Zoals je weet hebben wij ook al gekocht, maar de eigen verkoop moet bij ons moet nog starten. Komende donderdag een makelaar op bezoek die interesse heeft om te verkopen voor ons.

Nog tips :D

Ja, neem duurste pakket met alles er op en aan en neem na tijdje toppositie op funda, geeft enorm veel meer views. Zorg ook voor een vraagprijs die precies op een zoekgrens ligt.
Succes ook 👍
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Wij gaan voor bieden vanaf. 5 Deuren verderop is voor een veel hogere prijs bieden vanaf aangeboden dan dat wij ooit durven dromen. En voor zover ik weet boven deze prijs verkocht....

Voor dat huis zijn 8 bezichtigen gedaan, er zijn meer bieders geweest. Deze 7 mensen worden nu alvast benaderd, we kiezen bewust voor de makelaar van onze buren. En niet geheel toevallig, is ook de makelaar van onze verkopers.
Hebben we mooi een deal gemaakt, voor wat hoort wat toch ;)

Jouw tips, check, zit op onze lijn van denken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

#927
Vanmiddag de Panasonic DP-UB424 eens geinstalleerd en aan de tand gevoeld.
Mooie aan deze is dat je in het menu kunt instellen wat voor scherm je aangesloten hebt en dus hoeveel nits hij ong levert.
Hier kan hij middels de hdr optimizer mee aan de slag om zo veel mogelijk detail in de heldere en donkere delen weer te geven.

Ik moet zeggen dat het plaatje wat dat oplevert verdomd goed is!
Voor deze prijs denk onverslaanbaar op moment.
Vanavond nog even in het donker wat beelden testen maar nu al erg enthousiast over deze speler.
Afspelen van content via nas nog niet geprobeerd maar daar is deze speler wat minder dan de Oppo is de verwachting maar wie weet.
Helaas nog geen Dolby Vision ondersteuning, die heeft de 824 wel dus wellicht dat ik toch voor die ga.
Tv geeft nml wel hdr weer als ik een netflix dolby vision film afspeel, de pana niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Ter aanvulling, deze pana speelt feilloos mijn full rip hdr uhd streams af en hoe!
Enige nadeel is dat je niet de ondertiteling kunt kiezen met deze speler, alleen aan of uit.

Met hdr optimizer aan is het echt een plaatje om naar te kijken, maar zonder ook al.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Quote from: Marco66 on March  7, 2019, 20:47:19
Ter aanvulling, deze pana speelt feilloos mijn full rip hdr uhd streams af en hoe!
Enige nadeel is dat je niet de ondertiteling kunt kiezen met deze speler, alleen aan of uit.

Met hdr optimizer aan is het echt een plaatje om naar te kijken, maar zonder ook al.
Vanaf het netwerk?

Marco66

Quote from: Teejoo on March  7, 2019, 22:01:32
Vanaf het netwerk?

Ja vanaf de nas en ook nog eens via wifi!
Alleen subs kiezen lukt niet dus niet echt vervanger voor mediaplayer zoals mijn apple tv 4k maar speelt wel en echt erg fraai beeld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Besloten om naast de Lexus weer een 2e auto aan te schaffen ivm verschillende werktijden voorlopig.
En omdat ik jaren leuke volvo's gereden heb en daar nog veel contacten aan over gehouden heb en goede herinneringen ga ik zaterdag kijken naar een prachtige C70 T5 Saffron Pearl van maat van mij.
Blijft voor mij 1 vd mooiste Volvo's en rijden echt heerlijk, 5 cilinder met 18T turbo met origineel 241 pk.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Leeuwarden


DofN

Gefeliciteerd! De T5 5 cilinder is een juweeltje, en de C70 is een heel mooie auto.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

#935
Quote from: doorofnight on March 14, 2019, 06:50:56
Gefeliciteerd! De T5 5 cilinder is een juweeltje, en de C70 is een heel mooie auto.

Ja, aantal van deze auto's gehad, C70 Cabrio, V70 R AWD, 850 en blijft toch kriebelen.
Nu nuttige met aangename verenigen, de Lexus voor hybride en de C70 voor de fun.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#936
Maat van mij wilde graag ook een keer de Lyngdorf proberen in zijn set.
Omdat ik even wat financien kon genereren voor aanschaf vd C70 de Lyngdorf aan hem verkocht.
Afgesproken dat ik hem weer kan terug kopen als ie weg gaat.

For the time being leuke set terug gekocht om tijdelijk in de woonkamer te gaan gebruiken.
Geen rotzooi ieg haha, een prachtige Marantz PM-17 MK2 Ki en de CD-17.
Helemaal compleet met de remotes, manuals en certificaat.
Moet zeggen geen straf om naar te luisteren.

In Juli verhuizen naar nieuwe huis en gaan we sparen voor de HT.







Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb


Rob46

Quote from: Marco66 on March 13, 2019, 12:39:54
Besloten om naast de Lexus weer een 2e auto aan te schaffen ivm verschillende werktijden voorlopig.
En omdat ik jaren leuke volvo's gereden heb en daar nog veel contacten aan over gehouden heb en goede herinneringen ga ik zaterdag kijken naar een prachtige C70 T5 Saffron Pearl van maat van mij.
Blijft voor mij 1 vd mooiste Volvo's en rijden echt heerlijk, 5 cilinder met 18T turbo met origineel 241 pk.



Prachtige auto. Naast audiofiel ben ik ook Volvofiel :) Ik rijd inmiddels mijn 12e Volvo (S80 3.2). Fantastische historie heeft dit merk en een dito filosofie.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Leeuwarden


clockwork

Heerlijke motor die 3.2  :clapping:

Ik had hem in mijn xc90. (Nu een gechipte diesel in een V90).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

DofN

Ik heb een T5 uit 2016, vier cilinder.. Maar ook erg fijn!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on March 14, 2019, 20:27:03
Ik heb een T5 uit 2016, vier cilinder.. Maar ook erg fijn!

Zijn zeker mooie motoren maar gaat niks boven die mooie roffel van die 5 cilinder!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Die heb ik ook jaren gehad, en die was zeker fijn. Ik had een S60 vijf cilinder 2.4. Ik reed daar weleens zo rond de 190 mee in Duitsland en dan snorde de motor erover, met een mooie diepe klank.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

boem

#944
Quote from: Rob46 on March 14, 2019, 16:30:57
Prachtige auto. Naast audiofiel ben ik ook Volvofiel :) Ik rijd inmiddels mijn 12e Volvo (S80 3.2). Fantastische historie heeft dit merk en een dito filosofie.
12e Volvo... ik weet niet hoe lang je al rijdt, maar dat lijkt toch niet op een Volvo waardig gemiddelde [emoji16]
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Marco66

Quote from: boem on March 15, 2019, 21:35:42
12e Volvo... ik weet niet hoe lang je al rijdt, maar dat lijkt toch niet op een Volvo waardig gemiddelde [emoji16]

Ik heb ook 6 volvo's gehad, gewoon omdat het kan niet omdat het moest 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

#946
Quote from: Marco66 on March  7, 2019, 22:13:11
Ja vanaf de nas en ook nog eens via wifi!
Alleen subs kiezen lukt niet dus niet echt vervanger voor mediaplayer zoals mijn apple tv 4k maar speelt wel en echt erg fraai beeld.
Nog even hierop terugkomen. Mij en Kjelt lukte het eigenlijk niet files af te spelen vanaf een netwerk locatie. Zie ook het Panasonic topic. Nu heb ik het ook niet meer geprobeerd, maar kun je nog aangeven hoe je het eea geconfigureerd hebt?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170570.0

Marco66

Quote from: Teejoo on March 16, 2019, 11:02:39
Nog even hierop terugkomen. Mij en Kjelt lukte het eigenlijk niet files af te spelen vanaf een netwerk locatie. Zie ook het Panasonic topic. Nu heb ik het ook niet meer geprobeerd, maar kun je nog aangeven hoe je het eea geconfigureerd hebt?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170570.0

Niets bijzonders eigenlijk, op de synology mediaserver gestart.
Rechten aan iedereen toebedeeld, onder nfs en smb.
Nu ziet hij gewoon mijn nas onder netwerk en kan ik mijn films benaderen en opstarten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

#948
Dan moet ik dat ook weer eens testen. Wellicht zijn er dingen verbeterd in de firmware.

Ik gebruik wel een Windows 10 PC als server maar dat moet niet uitmaken.

Marco66

#949
Omdat ik besloten heb de Scan Speak Reference Plus set op zolder te gaan gebruiken als fronts in de toekomstige HT ruimte al tijdje aan het zoeken naar bijpassende center en surrounds.
Vooral de center blijkt een uitdaging omdat er bij mij geen Scan Speak ontwerp bekend is waarin deze units gebruikt zijn.

Tot ik plots op marktplaats een hele mooie Xavian Trionfa Center te koop zag staan.
Zelfde mid/laag units en wat een beest, 55cm breed en 17 kilo!
Niet getwijfeld en gelijk bod gedaan en inmiddels opgehaald.
Om deze te laten matchen met de fronts heb ik deze gedeeltelijk wit gemaakt en ga later het houten gedeelte nog licht opschuren en oliën om dichter bij de kleur vd fronts te komen.
Nu nog op zoek naar matching surrounds.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch