Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Vind je ze beter klinken dan de SS?

Leuk trouwens dat de Lyngdorf het naar je zin doet.

Marco66

Quote from: Baardmannetje on February 19, 2019, 05:46:10
Vind je ze beter klinken dan de SS?

Leuk trouwens dat de Lyngdorf het naar je zin doet.

Moet de nieuwe Aurums nog aansluiten vandaag.
Beter verwacht ik niet, anders zeker.
Is totaal andere speaker en bezetting dus ben wel erg benieuwd.
Afwerking is ieg van highend niveau, prachtig gelakt en ook de stands zijn zwaar en mooi gemaakt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Stands en speakers even gewaxed, strak resultaat.
Nog even wachten op hulp om ze op hun plek te zetten.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Peerless Monster

Quote from: Marco66 on February 19, 2019, 10:56:06
Stands en speakers even gewaxed, strak resultaat.
Nog even wachten op hulp om ze op hun plek te zetten.





Mooi zeg! Hoe doe je dat?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marco66

#904
Quote from: Peerless Monster on February 19, 2019, 11:27:09
Mooi zeg! Hoe doe je dat?

Goede polish voor auto met vochtige doek opbrengen, dan met micro doek uitgepoetst.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cobraatje

Fraai merk, qua afwerking oude Sonus Faber niveau.
Handgemaakt en 16 laklagen.
Klinken ook nog eens goed, blinken uit bij singer-song writer nummers.
Ik heb o.a. de V3M, Volla en Melody M102SE gehad.
Plaatsing, zithoogte(oren thv de ribbon) en goede versterking zijn belangrijk om het beste uit Aurums te halen.

Marco66

Quote from: Cobraatje on February 19, 2019, 11:49:37
Fraai merk, qua afwerking oude Sonus Faber niveau.
Handgemaakt en 16 laklagen.
Klinken ook nog eens goed, blinken uit bij singer-song writer nummers.
Ik heb o.a. de V3M, Volla en Melody M102SE gehad.
Plaatsing, zithoogte(oren thv de ribbon) en goede versterking zijn belangrijk om het beste uit Aurums te halen.

Laat dat nu mijn favoriete genre zijn  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Scan Speaks gaan uit de verkoop, meissie wil ze niet kwijt  :inlove:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ralf67


Dolby

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden tov de zuilen. Heb je de subwoofer nog?

Marco66

Quote from: Dolby on February 19, 2019, 18:35:47
Ben benieuwd hoe je het gaat vinden tov de zuilen. Heb je de subwoofer nog?

Heb de Rel nog id, heb ik die vast voor de ht haha.
Ga de Aurum set ieg aansluiten om te kijken hoe ze klinken op de lyngdorf en vergelijken met de Scan Speaks.
In nieuwe huis maar kijken welke set in de woonkamer komt en welke naar boven gaat, denk dat ik het wel weet als ik het mijn vriendin vraag  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

xlr8

Een vriendin die vloerstaanders prefereert... wat wil je nog meer ?  :thumbs-up: :clapping:

Marco66

Quote from: xlr8 on February 19, 2019, 20:23:26
Een vriendin die vloerstaanders prefereert... wat wil je nog meer ?  :thumbs-up: :clapping:

Ik ben een gezegend man, i know  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vanmiddag de Aurum set aangesloten en ben erg onder de indruk en niet alleen vd afwerking.
Hoog en mid is erg aangenaam, zijdezacht en gedetaileerd.
Laag is uiteraard minder zwaar aanwezig dan bij de Scan Speaks maar wat er uit komt is strak en verrassend lager dan verwacht.
Maar wat mij het meest verbaasd is dat de plaatsing en 3d weergave van de Aurums nog mooier is dan de scan speaks, en dan moet ik nog opnieuw de lyngdorf roomperfect zijn werk laten doen met deze set.
Ik ben al tijdje verliefd op de scanspeak sound maar dit zou zomaar de woonkamerset kunnen worden, erg positief verrast!





Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pinda13

#914
Ziet er zeker goed uit! Ik heb al even gezocht naar deze speakers hier in china en het blijkt dat ze een flink arsenaal aan types hebben, man man en zeker niet minste inderdaad! Hoge afwerking wat ik zo zie (en ook vloerstaanders die prijzig zijn!!)..

Verder een vraagje, aangezien je ook bezig gaat met je ht (een x), ik ben hier in china in contact gekomen met een verkoper van fiber lichtbronnen. Zeg maar ''dat sterrenhemel gebeuren'' voor bijvoorbeeld een systeemplafond. Nu kwam ik dit tegen op een NL site: https://www.systeemplafond.nu/sterrenhemel-plafond-set-27-600-rgbw-t-rf.html  Erg mooi en compleet setje, ook mede doordat de lengte van de strings apart 6,5m zijn. Nu heb ik dit setje voorgelegd bij de verkoper en exact ditzelfde setje kost hier rond de 200 euro. Er kan zelfs dan nog extra een 50x1.5mm bij, dit adviseerde de verkoper dat het geheel dan iets mooier was. Het is per specificatie te bestellen, dus wil je langere stukken of meer dan kan dat. Gaat erom dat je dus de helft van de prijs in NL kwijt bent. Ik kom in augustus even terug voor vakantie in NL(en jaarlijks Lowlands met vrienden in campertje :headbanging: en ik heb veel ruimte in mijn koffer over dus ik neem sowieso een setje mee. Misschien zie je zoiets ook zitten?
" no loss of fine detail "

DofN

Plaatsing heeft een relatie met timing en voor timing is een goed luidsprekerontwerp nodig + een goede akoestiek. Misschien is de timing beter op orde bij de monitoren :)  Lyngdorf kan niets met timing doen, tenzij je actief filtert tussen units, maar zal in het laag vast verbetering laten horen, ook met monitoren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: Pinda13 on February 21, 2019, 02:44:15
Ziet er zeker goed uit! Ik heb al even gezocht naar deze speakers hier in china en het blijkt dat ze een flink arsenaal aan types hebben, man man en zeker niet minste inderdaad! Hoge afwerking wat ik zo zie (en ook vloerstaanders die prijzig zijn!!)..

Verder een vraagje, aangezien je ook bezig gaat met je ht (een x), ik ben hier in china in contact gekomen met een verkoper van fiber lichtbronnen. Zeg maar ''dat sterrenhemel gebeuren'' voor bijvoorbeeld een systeemplafond. Nu kwam ik dit tegen op een NL site: https://www.systeemplafond.nu/sterrenhemel-plafond-set-27-600-rgbw-t-rf.html  Erg mooi en compleet setje, ook mede doordat de lengte van de strings apart 6,5m zijn. Nu heb ik dit setje voorgelegd bij de verkoper en exact ditzelfde setje kost hier rond de 200 euro. Er kan zelfs dan nog extra een 50x1.5mm bij, dit adviseerde de verkoper dat het geheel dan iets mooier was. Het is per specificatie te bestellen, dus wil je langere stukken of meer dan kan dat. Gaat erom dat je dus de helft van de prijs in NL kwijt bent. Ik kom in augustus even terug voor vakantie in NL(en jaarlijks Lowlands met vrienden in campertje :headbanging: en ik heb veel ruimte in mijn koffer over dus ik neem sowieso een setje mee. Misschien zie je zoiets ook zitten?

Ja, erg onder de indruk van deze speakers!
Ht gaat er zeker keer komen maar zal niet op heel korte termijn zijn en dan zal apparatuur en accoustic/wandbekleding prio hebben maar wel leuk idee id!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag de roomperfect opnieuw gedraaid en nu 8 metingen ipv 4.
Grappig om te horen dat nu met de Aurums het laag en mid wat meer aangezet wordt en met de scan speaks juist wat minder.
Nu klinken de Aurums op de focus stand erg volwassen en op de neutral stand erg dun.
Erg mooi om te horen wat de lyngdorf hiermee doet en de Aurums klinken nu echt nog lekkerder, plaatsing en 3d blijft in takt en laag is wat meer aanwezig maar niet te.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag besluit genomen om de Scan Speaks ook in de nieuwe woonkamer een plek te geven.
Vriendin vind ze echt het mooiste staan en zijn ook geweldige speakers natuurlijk.
Morgen weer aansluiten hier en dan ook met deze 8 metingen doen.

De Aurum Cantus V2M en Leisure si set gaan dan samen met de Rel als basis dienen voor de Ht, dat scheelt weer aanschaf van nieuwe speakers en ga ik op gemak op zoek naar bijpassende center.
Versterking kan dan ook op termijn uitgezocht worden en zal in eerste instantie niet met aura of atmos hoeven.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag de Scan Speaks opnieuw ingemeten op 9 posities in de kamer en 100% meetsucces hierna.
Wat een verschil maakt dit pff, echt een andere speaker maar met de zelfde sound waar ik van hou.
Laag is strakker en mid nog voller, plaatsing en 3 D ook toegenomen.
Terug naar neutral geeft een enorm vlakker geluid waar ik normaal dit al top vond klinken maar met Stand Focus 1 veel meer detail en spreiding.
Echt genieten en mooi systeem dit hoor!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Om toch voorlopig mijn schijven te kunnen bekijken en vast voor de ht ruimte.
Voor het geld een nobrainer lijkt mij.

Panasonic DP-UB424EGS

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag akkoord gekregen op de verkoop van ons appartement.
1 Juni de sleutel van ons nieuwe huis en 1 aug de onze opleveren, perfect timing.
Weer een zorg minder en op gemak voorbereiden  :pompom:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Gefeliciteerd!

Altijd spannend. Zoals je weet hebben wij ook al gekocht, maar de eigen verkoop moet bij ons moet nog starten. Komende donderdag een makelaar op bezoek die interesse heeft om te verkopen voor ons.

Nog tips :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey