Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

:)

Marco66

Gelukkig maken ze maar 1 keer foto's haha.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Dat gezegd hebbende, omdat ik toch het komende half jaar nog muziek luister hier en het laag mij toch stoort komt er volgende week een mooie versterker logeren.
Ik wil op aanraden van wat mede forummers en van wat ik gehoord heb bij wat mensen thuis een soort van dsp de kans geven om te kijken wat dit doet met de scan speaks.
Dus na het weekend komt er een mooie Lyngdorf TDAI-2200.
Lees en hoor hier erg goede berichten over dat deze roomcorrectie goed zijn werk doet dus erg benieuwd of dit het geluid gaat brengen wat ik zoek.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

Quote from: Marco66 on January  3, 2019, 16:05:12
Dat gezegd hebbende, omdat ik toch het komende half jaar nog muziek luister hier en het laag mij toch stoort komt er volgende week een mooie versterker logeren.
Ik wil op aanraden van wat mede forummers en van wat ik gehoord heb bij wat mensen thuis een soort van dsp de kans geven om te kijken wat dit doet met de scan speaks.
Dus na het weekend komt er een mooie Lyngdorf TDAI-2200.
Lees en hoor hier erg goede berichten over dat deze roomcorrectie goed zijn werk doet dus erg benieuwd of dit het geluid gaat brengen wat ik zoek.





Waarom geen apart kastje zoals een Antimode? Zo krijg je de situatie dat je de amp kwijt wil maar de room correction van de Lyngdorf je wél bevalt ;)

Marco66

Quote from: Sirius666 on January  3, 2019, 16:25:08
Waarom geen apart kastje zoals een Antimode? Zo krijg je de situatie dat je de amp kwijt wil maar de room correction van de Lyngdorf je wél bevalt ;)

Wil graag deze proberen, los kastje moet ook weer plek en stroom hebben.
Mocht roomcorrectie echt goed bevallen zal deze amp ook niet snel weg hoeven denk, vermogen en aansluitingen genoeg en ook pre outs voor evt aparte eindbak later.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.


Richi

Ik ben ook heel benieuwd Marco, of deze versterker je op alle fronten gaat bekoren. Hou ons op de hoogte!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Aan de vormgevng ligt het niet ieg  :inlove:

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gemineye

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen marco, want als de traditie zich voortzet wil ik toch wel weten hoe mijn toekomstige nieuwe apparaatje klinkt!
:)

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

De meetmic zat er niet bij. Ik las elders dat deze vandaag gaat aankomen.

Hele nacht lopen piekeren hoe het toch kan dat verkoper deze vergeten is. Klinkt als een auto zonder stuur...of zo iets.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Oh...

Dat had ik even gemist.

Beetje vreemd inderdaad, al zou ik er geen nacht piekeren aan besteden, maar vandaag in de herkansing dus geen echt probleem.

Echt, piekeren?

;D

chansig

Yep...verschillende hypotheses uitgewerkt op papier. Leverde weinig op...behalve een slapeloze nacht. Maar vandaag is dat weer over.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Hij kon de mic in eerste instantie niet meer vinden, later wel toen ik al weg was.
Heb nu al meerdere bekende nummers de revue laten passeren en klinkt zonder roomperfect al erg prettig moet ik zeggen.
Laag is echt al beter onder controle met de Lyngdorf en is al strakker en minder boemerig.
Stereobeeld is ieg erg fraai en is echt wel een hele goede versterker heb ik het idee.
Benieuwd of het nog beter word met de correctie.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.

Sowieso.

Maar toch ben ik benieuwd!

;D

Marco66

Quote from: Baardmannetje on January  9, 2019, 11:11:27
Sowieso.

Maar toch ben ik benieuwd!

;D

Ik ook, met smart op de post aan het wachten haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Omdat ik de dac vd Lyngdorf gebruik een hele mooie Linn Majik DS/1 met Dynamik voeding aangeschaft in zilver, staat mooi en moet mooi klinken volgens de kenners.
Ook als Roon endpoint te gebruiken volgens verkoper, dat was wel een pre.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Nou, nou, nu moet je ophouden hoor!  ;D

Mooi spul Marco.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on January  9, 2019, 20:57:40
Nou, nou, nu moet je ophouden hoor!  ;D

Mooi spul Marco.

Ok doe ik  ::)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Ik wissel minder vaak van pak melk dan jij van apparatuur hehe :D

Goed speeltje die Linn, probeer hem ook eens analoog aangesloten, kan je ook gebruik maken van Space Optimization wat via de digi out niet werkt, kan nog een leuke verbetering zijn en kan je vergelijken tussen de DSP van de Lyngdorf en SO van Linn, who knows :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Quote from: Mitch-- on January  9, 2019, 21:26:38
Ik wissel minder vaak van pak melk dan jij van apparatuur hehe :D

Goed speeltje die Linn, probeer hem ook eens analoog aangesloten, kan je ook gebruik maken van Space Optimization wat via de digi out niet werkt, kan nog een leuke verbetering zijn en kan je vergelijken tussen de DSP van de Lyngdorf en SO van Linn, who knows :)

Ja wellicht een leuk vergelijk!
Eerst maar de lyngdorf inmeten morgen, linn komt vrijdag.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

#821
Het zijn weer mooie aanwinsten hoor  :clapping:.

Jij hebt meer van apparatuur gewisseld  dan ik in mijn hele leven  :D.
Dit is pas mijn derde versterkers en die staan ook al 10 jaar en spelen nog naar volle tevredenheid.
Heb toch al eens zitten te luisteren om een upgrade te doen maar het lukt niet qua klank en dat zegt genoeg. Steeds kom ik bij mijn huidige set uit. En ja ik weet wanneer een upgrade wil doen dan moet ik diep in de buidel ;) , heel diep in de buidel ;).
Geld ook voor de speakers. Alleen daar is het zo dat ultra diep in de buidel moet. Dat is het enige verschil ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marco66

Quote from: Maximus_Aurelius on January 10, 2019, 22:20:42
Het zijn weer mooie aanwinsten hoor  :clapping:.

Jij hebt meer van apparatuur gewisseld  dan ik in mijn hele leven  :D.
Dit is pas mijn derde versterkers en die staan ook al 10 jaar en spelen nog naar volle tevredenheid.
Heb toch al eens zitten te luisteren om een upgrade te doen maar het lukt niet qua klank en dat zegt genoeg. Steeds kom ik bij mijn huidige set uit. En ja ik weet wanneer een upgrade wil doen dan moet ik diep in de buidel ;) , heel diep in de buidel ;).
Geld ook voor de speakers. Alleen daar is het zo dat ultra diep in de buidel moet. Dat is het enige verschil ;D

Ja, afgelopen jaar wel heel veel gewisseld id. Deels door mijn langdurige thuis zijn vanwege de rug.
Wil nu wel even settelen met de Lyngdorf en Linn, en in het nieuwe huis hopelijk een mooie ht ruimte maken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Heb je de mic, kabel en statief inmiddels ontvangen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Marco zit vol ongeloof zijn hele muziekcollectie er doorheen te rammen?

;D