Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Zou effect kunnen hebben, eenvoudig te controleren eventueel door om te wisselen (desnoods eens testen met goedkope computersnoeren), maar de gevolgen gaan toch nooit zoo groot zijn?
Effect van de ruimte (staande golven?) lijkt me voor een dergelijk probleem veel voor de hand liggender.

Deze speakers zijn wel gevoelig voor plaatsing valt me op, in ons tijdelijke huurhuis een tijdje geleden had ik ook problemen in het laag, dat kwam wellicht doordat ze ivm ruimte vrij dicht op de muur stonden. Nu staan ze weer verder van de muur maar in dit huis is het geluid juist soms wat te schel. Dat laatste komt vooral door de ruimte denk ik, misschien eens met vrouwlief overleggen over toegestane akoestische aanpassingen!


@marco ik verwacht zelf dat je speakers in een ruimte zonder schuine wanden wat meer lucht krijgen en dit probleem sowieso al wat vermindert.
:)

frank2

Groot, nee maar een wokkelkabel met iego gold geeft stuk minder bass dan een verzilverde kabel met hft extreme connectors. Zo zijn er nog vele verschillende mogelijkheden. Een belden geeft omdat het een donker getinte sound heeft ook meer bass dan bijv een ollflex.
Maar het effect kan goed hoorbaar zijn, en nee staande golven los je er niet mee op maar als ze wat verzwakken is dat ook al een stuk beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markus2

Quote from: frank2 on December 24, 2018, 12:26:21
is wel op te lossen ( geheel of gedeeltelijk) door andere stroomkabels te gebruiken. Maar dat geloofd toch niemand. Ik weet niet wat je nu hebt...

Stel dat het al zou werken, dan is de effectiviteit en breedbandigheid nooit zo groot als een DSP.
En nee, ik geloof je inderdaad niet (dat was ooit). Maar dat maakt niet uit toch? Jij gelooft, op jouw beurt, mij niet.  ;D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Marco66

Stroomvoorziening is hier prima in orde, daar ligt het niet aan.
Denk dat de reference plus wat gevoeliger is voor de ruimte id.
Hoewel woonkamer fors is staat de set in een gedeelte met schuine wanden en wellicht versterkt dit het al forse laag vd speakers. Als ik wat verder de woonkamer inloop is het laag al een stuk minder aanwezig.
Dus ga gewoon afwachten hoe ze het gaan doen in het nieuwe huis.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

De reference gaat tot rond de 30Hz als ik me niet vergis. Is inderdaad lekker laag.  Gewoon op de juiste plek gaan zitten en hoe het in de rest van de kamer klinkt: boeie... :D

Gewoon een dsp aanschaffen...kan nooit kwaad. Ook niet een wat betere ruimte.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Marco66 on December 24, 2018, 13:26:15
Stroomvoorziening is hier prima in orde, daar ligt het niet aan.
Denk dat de reference plus wat gevoeliger is voor de ruimte id.
Hoewel woonkamer fors is staat de set in een gedeelte met schuine wanden en wellicht versterkt dit het al forse laag vd speakers. Als ik wat verder de woonkamer inloop is het laag al een stuk minder aanwezig.
Dus ga gewoon afwachten hoe ze het gaan doen in het nieuwe huis.

Is een crossover (DBX 223XS) niks voor je? Ideaal zou een Anti-mode 2.0 dual core zijn, stond er afgelopen week 1 op MP. Die gaat ook van pas komen in een nieuwe woning ;)

frank2

#781
Ik heb op het filter na dezelfde speakers als jij. Ja ze zijn bass sterk, ik houd daar van. En alle speakers zijn gevoelig voor akoestiek en plaatsing. Eigenlijk moet je deze speakers naar binnen indraaien.

Persoonlijk houd ik niet van een dsp, als je zonder kan is het beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Zweitse

Quote from: Marco66 on December 24, 2018, 13:26:15
Denk dat de reference plus wat gevoeliger is voor de ruimte id.
Ik heb de zelfde ervaring gehad met mijn Reference Plus speakers, inderdaad een beetje lastige speaker. Wat wel eens wil helpen is de baspoort enigszins dempen.

chansig

Indraaien gaat niet helpen tegen het probleem welke Marco ervaart. Net zoveel zin als andere stroomsnoeren.

Ik heb ze ook gehad en eigenlijk nooit problemen ervaren. Maar ja ik gebruikte dan ook 4 extra woofers (los door de kamer) en een dsp.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

#784
Heb baspoorten nu gedempt en is al wat beter, maar vind dat geen ideale oplossing daar je wellicht ook andere frequenties meedempt en dus niet de speaker volledig tot zijn recht laat komen.

Dsp is denk mooie oplossing maar wacht ik even mee.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Je kan je er geen buil mee vallen, maar het kan ook geen kwaad om te wachten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on December 24, 2018, 14:36:18
Indraaien gaat niet helpen tegen het probleem welke Marco ervaart. Net zoveel zin als andere stroomsnoeren.

Ik heb ze ook gehad en eigenlijk nooit problemen ervaren. Maar ja ik gebruikte dan ook 4 extra woofers (los door de kamer) en een dsp.  :D

Gr. Hans

En de luidsprekers halverwege de ruimte..... :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Zonder dsp en de 4 woofers was het laag een issue. Ook op die plek....

Maar goed...je kon weer even.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Voor wie nog een prachtig appartement zoekt, onze staat inmiddels te koop.
Vanwege werk gaan we verhuizen, anders hadden we hier graag gebleven.

https://www.funda.nl/koop/vlaardingen/appartement-40057690-van-linden-van-den-heuvellsingel-26/
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

dre73

Zo,dan weten we tenminste waar het allemaal te halen is! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Quote from: dre73 on January  2, 2019, 13:33:01
Zo,dan weten we tenminste waar het allemaal te halen is! :D

Kan ik weer nieuw spul uitzoeken  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.

Succes met de verkoop, willen jullie in Vlaardingen blijven?

Gemineye

Als ik die huizenprijzen daar eens bestudeer, dan raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik hier in het noorden prima op mijn plekkie zit ;-)
:)

naish123

Ziet er mooi uit! Leuke stad Vlaardingen. Ik kom er 1 keer per maand om bloem te halen bij de molen.

Marco66

Quote from: Baardmannetje on January  2, 2019, 16:01:52
Succes met de verkoop, willen jullie in Vlaardingen blijven?

Nee, werken gaan we in Wageningen.
Orienteren beneden de rivier om te gaan wonen, ergens rond Zetten of iets verder de betuwe in.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.

Mooie omgeving.

Ik heb kennissen in Hemmen wonen en die wonen daar erg mooi!

Marco66

Quote from: Baardmannetje on January  3, 2019, 07:17:55
Mooie omgeving.

Ik heb kennissen in Hemmen wonen en die wonen daar erg mooi!

Ja, wel zin in beide om eens een ander deel van nl te ontdekken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gemineye

Quote from: Marco66 on January  2, 2019, 11:47:54
Voor wie nog een prachtig appartement zoekt, onze staat inmiddels te koop.
Vanwege werk gaan we verhuizen, anders hadden we hier graag gebleven.

https://www.funda.nl/koop/vlaardingen/appartement-40057690-van-linden-van-den-heuvellsingel-26/

Mooi om te zien dat je opstelling zelfs verandert over de verschillende funda foto's heen! :clapping: Andere pre, hypex met zwarte fronten, hypex met grijze fronten, hypex erop, hypex ernaast...
:)

Richi

Quote from: Gemineye on January  3, 2019, 10:03:52
Mooi om te zien dat je opstelling zelfs verandert over de verschillende funda foto's heen! :clapping: Andere pre, hypex met zwarte fronten, hypex met grijze fronten, hypex erop, hypex ernaast...
Hypex weg  :wacko:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a