Marco’s zoektocht door Audioland

Started by Marco66, November 29, 2017, 09:39:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

#725
Quote from: Marco66 on November 15, 2018, 09:16:44
Na een uitgebreid verhaal gelezen te hebben op een buitenlands forum over de AK4497 dual dac kwam er oa naar voren dat deze nog beter klinkt als je alle muziek voor de dac laat upsamplen naar DSD.
In Roon is dit eenvoudig in te stellen dus alle formaten worden nu door Roon geupsampled naar DSD512.

Moet zeggen dat het id nog wat lekkerder klinkt en zelfs internetradio is goed naar te luisteren.
Die AK4497 Dac is toch wel erg goed voor het geld!



Absoluut! Blijft het tot nu toe mijn beste dac vinden. Al vond ik de single dac iets lekkerder bij mn smaak passen; was nog wat warmer. Toni71 beaamde dat ook. De dual is wat beter in dynamiek; speelt grootser. Sabre variant was niet ons ding.
" no loss of fine detail "

Marco66

Quote from: Pinda13 on November 15, 2018, 16:49:24
Absoluut! Blijft het tot nu toe mijn beste dac vinden. Al vond ik de single dac iets lekkerder bij mn smaak passen; was nog wat warmer. Toni71 beaamde dat ook. De dual is wat beter in dynamiek; speelt grootser. Sabre variant was niet ons ding.

Ja, vind vooral de dynamiek en plaatsing fantastisch.
Zat eerst te kijken of ik een stereo pre/dac zou kopen maar denk dat ik nu voor gewone pre ga kijken, dac is gewoon erg goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Zoals hierboven al vermeld dit weekend eens rustig gaan kijken naar een stereo Pre/dac om de arcam te vervangen.
Meerdere opties zijn er aangekaart door forumgenoten en ik had zelf ook al wat kandidaten.
Maar ook had ik al wat twijfels of ik mijn huidige dac wel weg moest doen daar deze gewoon ontzettend goed is voor het geld en gewoon erg goed klinkt.
Dus toch besloten om deze te houden in mijn set en voor een mooie voorversterker te kijken.

En zo kom je ineens uit bij een merk die niet iedereen zou verzinnen bij een stereo pre.
Het is geworden de Auralic Taurus Pre, fraaie vormgeving en mooi gebouwd en vele buitenlandse reviewers zijn er uitermate positief over.
Dus dinsdag in huis en gaan de Ncore's er op incl de nuc roon streamer via de ak4497 dual dac.
Ook komen er nog 2 sets xlr kabels om zowel de dac als de ncore's aan te sluiten op de Auralic.
Erg benieuwd naar dit merk en hoe de combi gaat worden met de Ncore's.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Supermooi. Al ken ik dit specifieke model niet, hun spullen zijn voor zover ik ze ken altijd zeer degelijk en erg mooi klinkend. Mooie keuze !

btw/ de AB is dezelfde als die van hun model 'Vega'

https://6moons.com/audioreviews/auralic4/remote_big.png
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Quote from: solitaire on November 25, 2018, 20:53:48
Supermooi. Al ken ik dit specifieke model niet, hun spullen zijn voor zover ik ze ken altijd zeer degelijk en erg mooi klinkend. Mooie keuze !

btw/ de AB is dezelfde als die van hun model 'Vega'

https://6moons.com/audioreviews/auralic4/remote_big.png

Ok thanks, heb importeur al mail gestuurd
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pinda13

Quote from: Marco66 on November 25, 2018, 20:35:20
Zoals hierboven al vermeld dit weekend eens rustig gaan kijken naar een stereo Pre/dac om de arcam te vervangen.
Meerdere opties zijn er aangekaart door forumgenoten en ik had zelf ook al wat kandidaten.
Maar ook had ik al wat twijfels of ik mijn huidige dac wel weg moest doen daar deze gewoon ontzettend goed is voor het geld en gewoon erg goed klinkt.
Dus toch besloten om deze te houden in mijn set en voor een mooie voorversterker te kijken.

En zo kom je ineens uit bij een merk die niet iedereen zou verzinnen bij een stereo pre.
Het is geworden de Auralic Taurus Pre, fraaie vormgeving en mooi gebouwd en vele buitenlandse reviewers zijn er uitermate positief over.
Dus dinsdag in huis en gaan de Ncore's er op incl de nuc roon streamer via de ak4497 dual dac.
Ook komen er nog 2 sets xlr kabels om zowel de dac als de ncore's aan te sluiten op de Auralic.
Erg benieuwd naar dit merk en hoe de combi gaat worden met de Ncore's.





Kug, ik heb nog XLR kabels in aanbieding ivm inkrimpen set. De Grimm audio TPR als XLR echt een hele goeie bang for buck kabel en fijne klank. Pm anders even ;). Ik ben 7 dec. weer in NL, kan ik ze opsturen naar je..
" no loss of fine detail "

Marco66

Quote from: Pinda13 on November 26, 2018, 04:28:26
Kug, ik heb nog XLR kabels in aanbieding ivm inkrimpen set. De Grimm audio TPR als XLR echt een hele goeie bang for buck kabel en fijne klank. Pm anders even ;). Ik ben 7 dec. weer in NL, kan ik ze opsturen naar je..

Je hebt pm.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Pinda13 on November 26, 2018, 04:28:26
Kug, ik heb nog XLR kabels in aanbieding ivm inkrimpen set. De Grimm audio TPR als XLR echt een hele goeie bang for buck kabel en fijne klank. Pm anders even ;). Ik ben 7 dec. weer in NL, kan ik ze opsturen naar je..
Dit is inderdaad een heel fijne kabel. Zelf gebruikte ik de AudioQuest Water XLR tot volle tevredenheid, lekker dynamisch, maar ook flink aan de prijs. Marcel van H&C levert deze tegen nette prijzen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on November 26, 2018, 10:37:25
Dit is inderdaad een heel fijne kabel. Zelf gebruikte ik de AudioQuest Water XLR tot volle tevredenheid, lekker dynamisch, maar ook flink aan de prijs. Marcel van H&C levert deze tegen nette prijzen.

Had al een offerteaanvraag lopen bij JKE Hifi en inmiddels 2 sets besteld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Marco66 on November 26, 2018, 11:55:21
Had al een offerteaanvraag lopen bij JKE Hifi en inmiddels 2 sets besteld.
Dat zijn ook prima kabels, die Jan maakt. En zeker niet duur. Maar met een betere XLR kan je nog een flinke verbetering halen, is althans mijn ervaring. Maar of de kosten tegen de baten opwegen, dat is heel persoonlijk.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on November 26, 2018, 13:57:34
Dat zijn ook prima kabels, die Jan maakt. En zeker niet duur. Maar met een betere XLR kan je nog een flinke verbetering halen, is althans mijn ervaring. Maar of de kosten tegen de baten opwegen, dat is heel persoonlijk.  ;)

Ja, dat kan wellicht nog beter maar dan moet je wel significant duurdere nemen denk en dat gaat nu ff niet.
Wellicht in de toekomst keertje proberen 2ehands van een mooi merk maar vorlopig vind ik de kabels van Jan prima voor het geld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pinda13

#736
Quote from: Marco66 on November 26, 2018, 14:39:38
Ja, dat kan wellicht nog beter maar dan moet je wel significant duurdere nemen denk en dat gaat nu ff niet.
Wellicht in de toekomst keertje proberen 2ehands van een mooi merk maar vorlopig vind ik de kabels van Jan prima voor het geld.

Ghehe het is dat je niet kon wachten en dat snap ik volkomen. Maar de grimm audio 2 setjes voor 110 euro was zeker niet duur als je bekijkt dat grimm zelfs 1m setje 113 per stuk is. Over de wbt rca plug dan nog maar niet spreken, xlr plug gebruik ik neutrik inderdaad. De grimm audio xlr of rca zijn voor mij iig echt een blijvertje! Het is dat ik nu wat kabels over heb dat ze weg mogen. Maar zoals gezegd die auralic is echt een toppertje!
" no loss of fine detail "

Marco66

Quote from: Pinda13 on November 27, 2018, 04:46:34
Ghehe het is dat je niet kon wachten en dat snap ik volkomen. Maar de grimm audio 2 setjes voor 110 euro was zeker niet duur als je bekijkt dat grimm zelfs 1m setje 113 per stuk is. Over de wbt rca plug dan nog maar niet spreken, xlr plug gebruik ik neutrik inderdaad. De grimm audio xlr of rca zijn voor mij iig echt een blijvertje! Het is dat ik nu wat kabels over heb dat ze weg mogen. Maar zoals gezegd die auralic is echt een toppertje!

Aan de prijs ligt het zeker niet!
Auralic ben ik erg benieuwd naar id.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Afgelopen maandag besloot 1 vd Ncore mono's niet meer aan te gaan, wel klikken maar leds op de amp gingen niet aan en er was geen geluid.
Beide amps open gemaakt en de andere voeding uitgewisseld em jawel, hij startte weer op.
Conclusie, de SMPS600 voeding kreeg wel stroom maar gaf het niet door aan de amp.

Met hulp van Richi, de vorige eigenaar, gezien dat deze in juni 2016 gekocht waren.
Toen gemailed met Hypex en er werd snel gereageerd gelukkig.
Zij konden in het systeem zien dat deze id toen geleverd zijn aan hem en dat in principe er dus geen garantie meer zat.
Ik mocht de voeding ieg opsturen en dan zouden zij er naar kijken.

Gisteren gelijk verstuurd, vanmorgen al bericht dat hij aangekomen was en zojuist dat hij gerepareerd is en retour komt vandaag!
Wat een topservice van Hypex, blij dat het zo snel en op deze manier is opgelost!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Roksan

Quote from: Marco66 on November 28, 2018, 12:53:11
Afgelopen maandag besloot 1 vd Ncore mono's niet meer aan te gaan, wel klikken maar leds op de amp gingen niet aan en er was geen geluid.
Beide amps open gemaakt en de andere voeding uitgewisseld em jawel, hij startte weer op.
Conclusie, de SMPS600 voeding kreeg wel stroom maar gaf het niet door aan de amp.

Met hulp van Richi, de vorige eigenaar, gezien dat deze in juni 2016 gekocht waren.
Toen gemailed met Hypex en er werd snel gereageerd gelukkig.
Zij konden in het systeem zien dat deze id toen geleverd zijn aan hem en dat in principe er dus geen garantie meer zat.
Ik mocht de voeding ieg opsturen en dan zouden zij er naar kijken.

Gisteren gelijk verstuurd, vanmorgen al bericht dat hij aangekomen was en zojuist dat hij gerepareerd is en retour komt vandaag!
Wat een topservice van Hypex, blij dat het zo snel en op deze manier is opgelost!

Dat is inderdaad een top service!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

solitaire

zo, dat is een geluk bij een ongeluk !
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Fijn dat black friday, dinsdag zou de Auralic bezorgd worden
Toen kreeg ik melding dat het vandaag werd ivm drukte, nu weer naar morgen pff.
Nou ja, het wachten waard zullen we maar zeggen en de voeding komt ook morgen pas dus dan pas muziek maken 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag kwam de voeding al weer retour van Hypex, gerepareerd en zonder kosten!
Gelijk weer ingebouwd en hij doet het weer.
Vanavond kwam de Auralic ook eindelijk binnen, kan die even opwarmen want morgen komen de xlr kabels pas binnen.
Mooie pre, prachtig afgewerkt en erg benieuwd naar de sound met de Ncore's.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Wat fijn dat de Hypex weer gerepareerd is. Goede service hoor. Let op dat de nieuwe versterker in het begin wat rauw kan klinken in vergelijking met de andere.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on November 29, 2018, 20:28:43
Wat fijn dat de Hypex weer gerepareerd is. Goede service hoor. Let op dat de nieuwe versterker in het begin wat rauw kan klinken in vergelijking met de andere.

Gaan het meemaken, denk dat het meevalt met alleen de gerepareerde originele voeding.
Heb wel ff nieuw setje kabels besteld bij ghentaudio voor de zekerheid en omdat draadje vd led los zit in stekkertje. Just to be sure.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

Quote from: Marco66 on November 29, 2018, 20:24:03
Vandaag kwam de voeding al weer retour van Hypex, gerepareerd en zonder kosten!
Gelijk weer ingebouwd en hij doet het weer.
Vanavond kwam de Auralic ook eindelijk binnen, kan die even opwarmen want morgen komen de xlr kabels pas binnen.
Mooie pre, prachtig afgewerkt en erg benieuwd naar de sound met de Ncore's.





erg fraai om te zien zo, dit trio :clapping:

hoop voor je dat de problemen nu opgelost zijn en dat het gaat spelen zoals je je dat voorgesteld hebt !
Hinterm Horizont geht's weiter.

Carrol

Quote from: Marco66 on November 29, 2018, 20:24:03
Vandaag kwam de voeding al weer retour van Hypex, gerepareerd en zonder kosten!
Gelijk weer ingebouwd en hij doet het weer.
Vanavond kwam de Auralic ook eindelijk binnen, kan die even opwarmen want morgen komen de xlr kabels pas binnen.
Mooie pre, prachtig afgewerkt en erg benieuwd naar de sound met de Ncore's.





Mooi setje hoor,ook benieuwd naar de combinatie sound.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Marco66

Ben voorzichtig aan het kijken om de Nuc met Roon alleen als server te laten draaien en een aparte streamer als endpoint te nemen daar dit toch een verbetering zou kunnen geven.
Nu kom ik vaak de SOTM-200 tegen of de Auralic Aries Femto, waarbij de laatste natuurlijk mooi past bij de Pre maar is niet noodzakelijk.
Iemand ervaring met deze icm Roon?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#749
Nu lekker aan het luisteren naar de nieuwe setup en ben erg blij dat ik deze set heb gekocht.
Was tot nu toe geklooi in de marge haha, dit is echt van een andere orde pff.
Ga niet weer met de geijkte termen smijten maar dit speelt echt op een veel hoger niveau dan ik tot nu toe hier ervaren heb.
En wellicht zijn er nog stapje stapjes maken met losse streamer en betere speakerkabels maar ik ben nu al erg blij met deze set!





Ook de XLR kabels zitten nu tussen dac/pre en Ncore's, mooie kabels.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch